K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2012, 10:27   #11
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Archibal, tak for de fine ord

Jeg kan kun give dig ret i at bla. Gåture og aktivitet i den grad man magter er rigtig godt for sjælen


Kh
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 11:48   #12
flora
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2006
Lokation: Roskilde
Indlæg: 47
Styrke: 18
flora er ny på vejen
Har mange gange haft forsøgt at trappe ud af ssri, har været på dem næsten konstant siden 2003.
Og med samme formål, hvad er medicinvirkninger/bivirkninger, og hvad er egentlig mig? gør de overhovedet noget for mig?
Har efterhånden længe lægget på under laveste normaldosis, dvs en udtrapningsdosis, 37,5mg efexor. Ulempen er også økonomisk, de koster mange gange mere end laveste normaldosis på 75mg.
Når jeg glemmer en pille én dag, finder jeg ud af det dagen efter, da jeg så er voldsomt svimmel.
Når jeg har forsøgt at trappe ud, er jeg voldsomt svimmel i ca 1 uge inden det aftager. Og ja, det er til at få spat af, er naturligvis frustreret og meget irritabel mens det står på, kan hverken holde andre eller mig selv ud. Det er som at være konstant søsyg.
Der skal så ikke så mange belastninger til i mit liv, før jeg ryger for meget ned og må starte op igen. Det sker dog også mens jeg er på dem. Så hvad er hvad?
Kan holde mig op på et højere niveau både fysisk og psykisk, i de perioder jeg har mulighed for at dyrke stabil motion. Det gør noget godt for hjernen i et par dage efter motionen.
Held og lykke med projektet, og kom gerne med en opdatering af hvordan det går
flora er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 12:35   #13
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Hej Flora, tusinde tak for din kommentar

Jeg kan kun nikke genkendende til dine symptomer og ja, det er et ******* at finde hovede og hale i hvad der er bivirkninger/en selv

kh
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 20:33   #14
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Hej

Bare en lille opdatering efter ophør med ssri efter 20 års forbrug

Jeg stoppede 1 Jan. grundet nysgerrighed om hvad/hvem jeg egenligt er efter alle de år.

Jeg lovede mig selv at give det en chance uanset hvilke bivirkninger der måtte komme.

Jeg ved fra tidligere at det er et ******* at stoppe

I starten oplevede jeg meget svimmelhed og svedeture, især om natten var jeg simpelthen driv våd.

Der var også et par gange jeg fik nogle ticks(staves?) elle på Dansk, spjæt med arme og ben

Jeg må indrømme at i dag ca. 2 måneder siden at jeg stoppede, at jeg har det egenligt rigtig godt uden, der er ikke den store forskel at mærke, kun at jeg er blevet smadder følsom og har meget let til tåre.

Det betyder ikke at jeg er blevet rask, men at jeg kan komme igennem en hverdag uden medisin.

Jeg er simpelthen så glad for at jeg fik tilkendt fp, ellers kunne det ikke lade sig gøre at droppe ssri medisinen, Jeg tror på at den ro der kommer omkring en efter fp kan give en ro og tid til at komme sig sådan nogenlunde hvis altså at det er hovedet det er tosset med

Jeg har ihvertilfeldet fundet ud af at stress og for stort arbejdspres er den store bandit mht. angst og dep.

Det var bare det, og nu er det jo forår
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 21:07   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Diablo Se meddelelser
...
Jeg har ihvertilfeldet fundet ud af at stress og for stort arbejdspres er den store bandit mht. angst og dep.....
....og i mit tilfald også perfektionisme. Hos mig alt skulle have været perfekt, jeg kunne ikke aflevere et stykke arbejde uden at det var perfekt og det skulle andre også….
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 10:13   #16
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Godt gået

Hvor er det dejligt at høre, du nu er kommet ud på den anden side. Det må være skønt at være uden kemi i bolden. Jeg tror jeg få samme virkning som dig, hvis/når jeg stopper, nemlig at være et værrer pivedyr.

En psykiater har også fortalt mig at det med at man har sværrer til gråd er faktisk en bivirkning af SSRI, at nogle får en ganske lille dose, for ikke så let at komme til at græde.

Den bivirkning er jeg så også glad for nu, men jeg har så heller ikke fået pension, eller noget andet for den sags skyld.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 12:42   #17
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Jeg trappede også ud, og for mig skete der ikke det store. Jeg fik en periode hvor jeg blev bange for at jeg var ved at ryge ned igen... Men efter en periode var det væk. For mig handlede det nok mest om at årsagen blev fjernet... Altså jeg fik den hjælp jeg har behov for, fik ro og pension...

Men jeg tror det er så individuelt som noget kan være;-)
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 12:45   #18
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Haha så havde du selv skrevet nødagtig det samme.. Lol... Havde ikke set;-)
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 19:41   #19
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Post SSRI eller ej!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Diablo Se meddelelser
Hej

Bare en lille opdatering efter ophør med ssri efter 20 års forbrug

Jeg stoppede 1 Jan. grundet nysgerrighed om hvad/hvem jeg egenligt er efter alle de år.

Jeg lovede mig selv at give det en chance uanset hvilke bivirkninger der måtte komme.

Jeg ved fra tidligere at det er et ******* at stoppe

I starten oplevede jeg meget svimmelhed og svedeture, især om natten var jeg simpelthen driv våd.

Der var også et par gange jeg fik nogle ticks(staves?) elle på Dansk, spjæt med arme og ben

Jeg må indrømme at i dag ca. 2 måneder siden at jeg stoppede, at jeg har det egenligt rigtig godt uden, der er ikke den store forskel at mærke, kun at jeg er blevet smadder følsom og har meget let til tåre.

Det betyder ikke at jeg er blevet rask, men at jeg kan komme igennem en hverdag uden medisin.

Jeg er simpelthen så glad for at jeg fik tilkendt fp, ellers kunne det ikke lade sig gøre at droppe ssri medisinen, Jeg tror på at den ro der kommer omkring en efter fp kan give en ro og tid til at komme sig sådan nogenlunde hvis altså at det er hovedet det er tosset med

Jeg har ihvertilfeldet fundet ud af at stress og for stort arbejdspres er den store bandit mht. angst og dep.

Det var bare det, og nu er det jo forår


Hej Diablo!

Super fint, at du klarede skærene, og stadig har det godt. Og ja, jeg kan kun gi´dig ret, det var et *******, at komme ud på den anden side af SSRI præparatet.

Som så mange andre har jeg været medicineret on/off siden i mange år (fra 1998 til 2012), og nu har jeg været clean i 5 uger. Det er jo ikke så længe, og jeg døjer stadig med koloenorme svedeture, og har som du meget let til tårer.

Jeg var hos læge i fredags af anden årsag, og han syntes det var en go ide at prøve en periode, eller for altid, at undvære medicinen.
Mente, at jeg selv kunne trappe SSRI præparatet op igen, hvis jeg er på vej ned med flaget.

Håber osse, at jeg kan klare mig uden, men er langt fra sikker. Vi må se.....

Jeg kunne godt tænke mig, at spørge jer kloge hoveder om," hvornår har man egentlig ret til en konsultation hos en psykiater"? Ville det ikke være det mest optimale med en psykiaters vurdering af, hvilken type medicin man evt skal ha (hvis det går galt igen) for den angst-og depressionslidelse, som jeg eksempelvis lider af?

Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 19:51   #20
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Supet flot med de 5 uger. Jeg er stadig clean men oplever stadig en del angst især når jeg dover, sådan lidt marridt agtigt men skit pyt det er bedre endnu ssri

Vedr. Psykriater så siger Jeg bare til Min læge at jeg har brug for en samtale med sådan en og håb skriver en henvisning.

Pøjpøj med projektet
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge ophør kimfei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 02-12-2012 09:40
Bismag efter indtagelse SSRI Pedro Alt det andet 6 07-04-2011 09:01
sygedagpenge ophør Jepsen10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-02-2011 08:44
ang sygedagp. ophør Guldfax Alt det andet 20 23-02-2011 23:52
Sygedagpenge ophør MM73 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-02-2011 03:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension