K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2012, 13:21   #11
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Ja jeg synes også det lyder som en ordentlig omgang sparrerunde jeg kan jo godt skaffe de kvitteringer, jeg har jo udgifterne... Synes bare ikke jeg kan overskue og få det gjort! ( en af minediagnoser er ADHD) jeg har endda skrevet at en af mine problemstillinger jo lige nettop er og huske kvitteringer, opbevare dem og få dem afleveret....

Nu er det bare lige så meget princip! Og også den der med at lige omk jul får man et brev hvor der står at hun skal have kvitteringer inden 14 dage! Ja jeg står så her med en mand der skal operares og en søn jeg render til speciallæge med... Og nå ja så kan jeg da også lige overskue det også... Øh nej... Min mand plejer jo og løfte det tunge læs herhjemme, og jeg har tænkt at det bliver kaos når jeg pludselig skal stå med alt i tre uger.... Og med sønnen oveni... Jeg magter bare ikke mere lige nu... Hvorfor vedde altid hvornår det værste tidspunkt er? :-D
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 14:55   #12
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Supercarla Se meddelelser
Det er jo det jeg mener... Det er jo bare opfølgningsmøde... Jeg har jo fået det bevilliget før.. Hun mener bare at jeg kun kan sandsynliggøre ved kvitteringer...:-/ fx vil hun se selv mine busbiletter hen til fodpleje!!!! Ikke nok med hun vil se kvitteringer af mine fodbehanslinger, selv busbiletten derhen skal med før hun vil gå med til at det er sandsynliggjort!!!!! Hun er helt væk... Selvom jeg har sagt at hun bare kan semin journal hvor der er beviser på at jeg ikke kan selv.... Hun er bare træls...
Ja, hun er helt væk - en busbillet, vor herre til hest, det er jo ikke engang sikkert at du tager bussen hver gang, men vælger at få manden til at køre eller tager en taxi, og dermed betaler en differance selv. Måske er det lige det mest praktiske præcis den dag du skal til fodpleje, at anden transport end bussen bliver valgt.

Ikke alle situationer kan bevises med en kvittering på dit og dat, hvad nu hvis du mødte din nabo hos fodplejen og fik tilbud om at køre med hjem en enkel gang eller to - som et eksempel - ville det så betyde at du ikke kan sandsynliggøre dit ekstra kørsel til og fra fodpleje - eller hvis du får til ekstra vask, skal du så ringe til el/vandselskabet og sæbefabrikken hver gang du vasker ekstra - for en kvittering, så du kan bevise dit ekstra vask. De ville dø af grin på mit vandværk, da de jo ikke kan se om ekstra vand til ekstra vask er brugt til formålet - måske hunden har været ekstra tørstig lige dèn dag, eller at plænen er vandet godt igennem

Jeg håber at andre i hendes afdeling har styr på det, for din sagsbehandler har da fået en del galt i halsen - og det er slemt når hun forlanger kvitteringer bagudrettet og kommer med underforståede trusler når det ikke er aftalt eller oplyst at kvitteringer var så altafgørende at det har betydning for fremtidig ydelse.

Var det mig, så ville jeg lige afvente hvad afdelingen siger, og derefter havde jeg futtet en klage afsted - underforståede trusler og en mistænkeliggørelse p.g.a af manglende kvitteringer som de ikke kan forlange og slet ikke forlange bagudrettet havde jeg ikke fundet mig i.

Skriv en klage til hende og send til hendes overordnede også - og hvis din kommune har en borgerrådgiver, så få bisidder med derfra næste gang - det lægger som regel en dæmper på de, der tror de har magt som de har agt.

Rystende at din sagsbehandler på merudgiftsområdet, slet ikke har styr på det eller kan tænke selv, for den sags skyld.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 15:22   #13
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Ja jeg ved snart ikke om jeg skal grine eller græde... Hun havdejo sendt mail til min hjemmevejleder om at vi skulle få styr på det... Så jeg skrev til min hjemmevejleder at hun ikke skulle fordi de skulle ikke have de kvitteringer, og vi derfor ikke skulle.. Og at det var princip for mig at jeg ikke villedt de en eneste kvittering...

Så skriver hun gudhjælpemig til mig at vi skal snakke om det næste gang om det overhovedet er relavant osv. Jeg skal jo huske på de ting jeg er god til.. At jeg er en god mor osv.

Hmm hvad f***** har mine forældreevner med min merudgift og gøre? Hun har før sagt om min mand ikke bare kan ordne mine fødder osv... Jeg fejler jo ikke noget... Og jeg fungerer jo fint herhjemme...

Ja jeg fungerer fint herhjemme når min mand står for det meste... Når jeg ikke skal nogen steder og at jeg ikke falder så tit fordi jeg når og gribe fat osv...

Hmm er træt af det....
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 13:08   #14
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Så fik jeg endelig svar.. Og selvfølgelig afslag ( på noget som jeg har fået flere år...) fx medlemsskab af adhdforeningen ( så jeg kan komme på kurser) afslag på bus til samvær med andre med ADHD, da det ikke er nødvendigt ( med socialt samvær) afslag på fodbehandlinger da det kan dækkes af anden lov, afslag på udgifter til printer papir osv da det menes og være normalt... Suuk....
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 13:51   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Husk ankefrist

som er 4 uger = 28 dage på minuttet.

Hvis du stadig vil få kontakt med din SB så gør vedkommende opmærksom på at kommunalbestyrelsen har besluttet en sagsbehandlingsfrist på 3 mdr på ansøgning af §100.

http://www.hedensted.dk/page31301.aspx

pga af følgende lovskærpelse. Og hvis din SB ønsker yderligere undervisning i den sociale lovgivning skal vi nok hjælpe vedkommende fremover.

http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 20:46   #16
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Selvfølgelig synes hun, hun skal have kvitteringer, lidt skrankepave er der jo i enhver.
Jeg blev bedt om et fuldt budget for alt hvad jeg brugte, før de ville modtage min ansøgning overhovedet.

De har overhovedet ikke krav på nogen af delene.

Jeg tænker, hvis du også selv vil følge lidt med i hvad de reel udgifter er, var det så ikke en idé at lade beløbene køre over en speciel konto, og have et visakort til den konto, og kun bruge kortet når det drejer sig om udgifter relateret til sygdom.
På konto udtoget vil der jo står eks. apotek 318 kr eller taxa 122 kr
Selvom beløbene ikke er helt specificerede så er de ligesom pct ind i en ramme, der kan sandsynliggøre anvendelsen.

Hvis min sag nogensinde bliver afsluttet er det i hvert tilfælde den måde jeg ville administrere det på...
Og faktisk synes jeg godt at en sagsbehandler kunne være behjælpelig sådanne tips, istedet for bare at sidde der og sige Dur IKKE !
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 16:56   #17
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Peter jeg forstår ikke ligesom besked.. jo konto kunne være fint hvis jeg huskede og bruge den

Hmm åbentbart en hetz i kommunen.. En jeg kender har fået afslag selvom det kun mer medicin! Fordi et af mærkerne ikke er det billigste fordi hun ikke tåler det..
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 17:19   #18
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Hun har også fået det flere år og pludselig afslag- ligesom jeg..
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§100 merudgift 1980 Alt det andet 3 11-04-2013 16:34
Merudgift motorik.. Supercarla Alt det andet 0 02-03-2012 09:33
Merudgift til tøjvask sommerkys Alt det andet 32 19-04-2011 08:33
Merudgift? Hvad? popiae Alt det andet 11 21-09-2010 08:29
§100 - merudgift - svar fra Socialminister zuza Nyt om loven 0 21-09-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension