K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2013, 18:40   #11
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af -Henrik- Se meddelelser
Det er Joachim B. Olsen, der er brøleaben jf. Johnny's blogindlæg.

Mvh
Henrik
Den kan jeg overhovedet ikke greje ..... jeg betaler for internetforbindelse med adgang til alt hvad hvad kan få fat i - via et you see abonnement.

Du er på nettet og betaler vel en licens/ydelse via din opkopling - hvorfor har du så et problem ?

Er det mig der er IT - dum / uvidende om hvad der foregår når man er tilsluttet .

Citat:
Oprindeligt indsendt af -Henrik- Se meddelelser
Det er Joachim B. Olsen, der er brøleaben jf. Johnny's blogindlæg.

Mvh
Henrik
Øhhh som jeg har læst det, var det en tidligere arbejdskollega til Johnny Larsens på hans arbejdsplads der blev kaldt for brøleaben

Men som Johnny Larsen skriver, det var en mand der altid havde argumentet i orden og som stillede spørgsmål til samfundets moral og duelighed .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 18:50   #12
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
tjaaa maruus det er ikke ens for alle, man får, hvad man betaler får ......min internet udbyder tilbyder ikke noget gratis kan gerne oplyse jeg har fullrate ingen reklame men der kan man komme på nettet og det er det !!!
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 22:16   #13
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
man kan se det gratis på tv2.dk nu

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...t.html?forside
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 22:17   #14
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Link til debatten:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...det-debat.html

Ville meget hellere høre JBO fortælle, hvor alle de menneske, der pt er på overførsel konkret skulle få job henne, end den evindelige gentagen af, at overførslerne er for høje i DK, og folk derfor bliver parkeret med en check og besked på at holde k***...

Dengang det gik så "ufatteligt godt" (som Fogh beskrev det) i '00erne, og arbejdsløsheden var lav, fik også mange af de svage på kh et job. Kan huske den tidligere formand for socialrådgiverne, Bettina Post, sige, at de slog flik-flak med af gangene, hver gang én af deres svage klienter fik et job. Dengang tog folk et job på trods af niveauet på overførslerne. Da bøtte så vendte, og krisen begyndte at kradse, hvem stod så forrest i arbejdsl'øshedskøen...? Det gjorde de svage, tidligere kh'er... Kommer der gang i hjulene, skal folk nok helt naturligt flytte fra kh og over på løn. Indtil da kan skal man behandle dem, der står i kulissen og venter på opgangstider, ordentligt. Så stop den diskussion om overførslerne og få gang i at skabe nogle jobs, tak!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 23:58   #15
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Jeg hørte en hulens masse udenomssnak fra JBO og var lidt ked af, at de aldrig kom helt ind til benet i debatten. Bare en masse typiske floskler fra JBO og så en fornemmelse af, at manden ikke helt kan gennemskue sine egne argumenter.
Han mener tilsyneladende (og her tager jeg udgangspunkt i hvad han sagde i "debatten"), at det er i orden at blive "understøttet" så længe det er fra private sponsorer. Han ville jo ikke kunne have klaret sig selv uden, som han siger.
Det han så bare ikke kan forstå er, at meningen med et velfærdssamfund er, at vi alle "sponsorerer" hinanden og ikke kun nogle få. Det er dét der gør et samfund usolidarisk, hvis man kan sige, at jeg vil kun hjælpe bestemte folk eller befolkningsgrupper (private donationer, som man ser det i f.eks. USA) og andre "fortjener" ikke ens støtte og må sejle deres egen sø hvis ikke andre forbarmer sig over dem. Herskab og tjenestefolkssamfundet om igen.
Og det er netop den manglende empati, som Johnny Larsen angriber ham på. Han kan ikke sætte sig ind i hvordan det ville have været hvis han var anderledes genetisk udstyret og ikke havde fået de chancer han fik.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 01:33   #16
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
For helvede da - sikke en tandløs debat hvor det lykkes Kuglestøderen at få dialogen vendt til,. at alle skal have lov at have en mening - " Må jeg ikke en mening siger kuglestøderen " , den hjemmegående , hvem hjemmegående ?
Og Svarene fra Johnny Larsen - nikkende, given ham ret i stedet for at angribe ham netop for de udtalelser han kommer med om mennesker på oveførselsindkomst.
Hvorfor i hede hule helvede er alle så flinke og smart glatte i retorikken hvor de nikker og giver hinanden ret - tandløst er det .....- det handler jo om, at alle på overørselsindkomst får for høje ydelser og der skal skæres ned .....

I øjeblikket er det det alle medier kredser om .

Jeg er dybt skuffet ,,,,,, rend mig i røven med de polerede smilende
debatskabende, medievante og professionelle glatte meninger.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 03:44   #17
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Et par af Joachims guldkorn fra udsendelsen

"Teamdanmark-støtte er ikke en overførselsindkomst"

"Man kan da ikke belaste mig, at jeg har været i et system som politikerne har opbygget og sagt vi vil gerne have en masse dygtige elite-idrætsfolk, og derfor så støtter vi dem."

"Jeg kunne have klaret mig uden støtten. Jeg kunne da bare være blevet i USA Jeg havde det da fint i USA"




Det står enhver frit for at printe ovenstående visdomsord ud, sætte dem i en ramme, og hænge dem op på væggen således, at de kan mane til daglig eftertanke.

Sidst redigeret af nemesis; 11-02-2013 kl. 03:51.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 10:09   #18
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Johnny Larsen er hverken politiker eller debattør men en syg mand der har fået nok...

JBO gled som alle de andre slimede politikere elegant af på alt hvad der hed argumenter og blev aldrig fanget i noget... politikernes håndbog side 1...

Efter at have set det synes jeg det blev lidt en fuser og som GentleGiant skriver, de kom aldrig helt ind til benene i debatten...





....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 10:53   #19
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jbo får hjælp af Saxo-bank-direktør:

Citat:
Bloggeren Johnny Larsen har i et indlæg på Avisen.dk langet ud efter Liberal Alliances Joachim B. Olsen. Nu kommer Saxobank-direktør Lars Seier Christensen den liberale folketingspolitiker til undsætning.
Citat:
"I denne TV-debat fremstilles han (Johnny Larsen, red.) så som en ligeværdig modstander »man skal lære af« af en temmelig partisk studievært, selvom han bare råber smædeord af JBO. At nogen kan tage den tosse alvorligt viser, hvor svært det bliver nogensinde at få styr på Danmark,« lyder det fra Lars Seier Christensen, der afslutningsvis kalder Johnny Larsen for en »usympatisk stodder"
http://www.b.dk/politiko/lars-seier-...eleabe-indlaeg

Der findes godt nok nogle skræmmende holdninger derude blandt visse folk...



Ps. Husk endeligt også at skimme ned over kommentarerne. Der dukker der (nogle gange) ret interessante ting op...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 13:12   #20
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
mer om det her
http://avisen.dk/blogs/ragdoll/saxo-...ars_38247.aspx
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brøleaben steine Politik og Samfund 1 08-02-2013 18:27
BREAKING NEWS - socialdemokraterne stormer frem! Ninja Politik og Samfund 34 30-05-2010 07:39
Brøleaben er fri!!! Razmo Dit og Dat 51 27-04-2009 11:54
Tv 2 News kl 20.30 annasen Politik og Samfund 2 13-01-2009 10:13
Tv2 News Valgbussen !! lone t Politik og Samfund 15 27-10-2007 10:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension