K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2010, 23:35   #11
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
jeg spurgte min sagsbehandler den anden dag, omkring det med ftp til dem under 40, og det er kun møntet på sindslidende, da der er set mange eksempler på at de måske nok er rigtig syge som 28 og pludselig raske som 30 årig, men der er pensionen jo givet, tag nu ikke det her som om jeg mener det er iorden at holde folk hen i flere år, for det gør jeg ikke,
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2010, 02:02   #12
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Regeringen har fremlagt en masse .... meeenn lad os nu se om noget i det hele taget bliver gennemført inden et valg...

pension og fleksjob reformen skal jo gennemføres med rød blok da det ligger i et forlig med dem... og som meningsmålingerne står med nuværende flertal til rød blok ville Helle og Villy da være amatørnisser hvis de hjalp regeringen igennem med det forpjuskede og håbløse forslag de har fremsat...

Men problemet er alvorligt for der er ingen tvivl om at kommunerne har sat den store bremse på afgørelsen af sager i håb om at der kan spares penge på de nye regler...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2010, 03:51   #13
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
De har nemlig slået bremsen i og da de ikke længere skal betale fra den dag man søger men fra den dag der godkendes er der masser af penge i at trække den så længe som muligt.

Personligt skal jeg ikke kunne sige hvordan min psyke havde haft det hvis jeg havde været afklaret lidt tidligere. Har været syg i snart 20 år men kun været i systemet i 6. Har kæmpet mig gennem div forsøg på uddannelse og job. Men 6 år på kontanthjælp hvor jeg bla også har været hjemløs i flere mdr har ikke gjort det bedre. Havde jeg måske kunne få en midlertidig pension på 5 år sammen med intensiv behandling fra start af havde det måske set anderledes ud i dag. Hvem ved. Kontanthjælpssatsen har jo aldrig været lavet efter at man skulle overleve på den i mange år. Selvom det er sådan det er blevet.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2010, 07:16   #14
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Ja grunden til at de har slået bremsen i, er at dem med dårligt helbred altså dem der har en ødelagt krop.

Afviser de alt sdg, ftp, flex m.m, og håber til sidst folk går psykisk ned på et tidspunkt, fordi så har de ligepludselig en masse behandlingsmuligheder, og sagen kan trække i langdrag.

Jeg har mig selv som eksempel, lægene siger at der ingen behandlingsmuligheder er, og de vurdere samtidig at jeg ikke har noget psykisk...

Men min SB skriver efterfølgende i RP, at pyskisk behandling vil hjælpe mig tilbage på arbejsmarkedet (Fuld tid).

Syntes bare at det virker åbenlyst at de afventer den nye reform, eller er den allerede trådt i kraft i Sorø Kommune?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2010, 09:05   #15
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Min sag ligger lige til højrebenet. Alligevel ville min sagsbehandler ikke love noget "da de jo også lytter til nyhederne i pensionsnævnet". Altså afgører sagen efter regler der ikke er trådt i kraft endnu. Det er et ganske skræmmende system at være i for man aner ikke om man er købt eller solgt.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2010, 09:46   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Ja grunden til at de har slået bremsen i, er at dem med dårligt helbred altså dem der har en ødelagt krop.

Afviser de alt sdg, ftp, flex m.m, og håber til sidst folk går psykisk ned på et tidspunkt, fordi så har de ligepludselig en masse behandlingsmuligheder, og sagen kan trække i langdrag.

Jeg har mig selv som eksempel, lægene siger at der ingen behandlingsmuligheder er, og de vurdere samtidig at jeg ikke har noget psykisk...

Men min SB skriver efterfølgende i RP, at pyskisk behandling vil hjælpe mig tilbage på arbejsmarkedet (Fuld tid).

Syntes bare at det virker åbenlyst at de afventer den nye reform, eller er den allerede trådt i kraft i Sorø Kommune?

mit store spørgsmål med denne reform, skal vi begynde forefra
i et udviklingsforløb over 5 år selvom lægerne skriver ingen behandlingsmulihgeder. er selv både fysisk og pyskisk syg
men den pyskisk del er blevet værre i løbet af de sidste 3 år på grund af systemet og uvished
bliver jo aldrig rask til et arbejde igen, uanset hvor lang tid der går
må ikke afprøves yderligere har min psykiater skrevet i går til kommunen
hvad har kommunen så tænkt sig og gør
har været i en arbejdsprøvning på max 5 timer om ugen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2010, 09:55   #17
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Jeg går rundt med et kæmpe hul i maven (sådan føles det ihvertfald). Jeg frygter også den nye reform, for jeg er en af dem, der ikke er berettiget til kontanthjælp (pt. 1 år siden jeg sidst havde min egen indtægt).

Desuden er min sag, så langt fremme i systemmet, at kommunen ikke længere kan komme udenom min. et fleksjob. Alligevel trækker de sagen ud, og jeg tænker at det netop er pga. at de venter på at den nye reform træder i kraft.

For så kan jeg jo fortsætte med, ikke at koste en krone
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2010, 13:46   #18
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Lad nu være med at glæde jer for tidlig, den RØDE blok er stort set enig med regeringen, med undtagelse af enhedslisten,

I hvert fald i hovede trækkene.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2010, 15:59   #19
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sniffeline Se meddelelser
Jeg går rundt med et kæmpe hul i maven (sådan føles det ihvertfald). Jeg frygter også den nye reform, for jeg er en af dem, der ikke er berettiget til kontanthjælp (pt. 1 år siden jeg sidst havde min egen indtægt).

Desuden er min sag, så langt fremme i systemmet, at kommunen ikke længere kan komme udenom min. et fleksjob. Alligevel trækker de sagen ud, og jeg tænker at det netop er pga. at de venter på at den nye reform træder i kraft.

For så kan jeg jo fortsætte med, ikke at koste en krone
ja jeg tror også det er en af grundene til at vi ser at kommunerne nærmest er gået i hi.. de venter på udspil så de kan få ryddet op og sorteret ud..

jeg er også meget spændt på hvad det næste træk bliver. og om der er skjulte dagsordringer vi ikke skal vide af inden vedtagelsen..

den regering er noget af det mest manipulerende valgte parti til dato.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2010, 13:28   #20
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Lad nu være med at glæde jer for tidlig, den RØDE blok er stort set enig med regeringen, med undtagelse af enhedslisten,

I hvert fald i hovede trækkene.
Desværre har du ret
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension