K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2011, 08:32   #1
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Danskernes DK ?

Jeg må tilstå jeg er ved at have fået nok!

For en del år siden, startede regering/kommuner med at KONSTANTERER at nu snød de enlige mødre i stor stil, for de var slet ikke enlige! efter hvad min hukommelse siger, var det vist 1 ud af 100 der snød!

Så var det alle der brugte kørsels fradrag der skrev allt for meget på!

Så blev det virksomhederne, der snød med både moms og skat!

Men de manglede stadig at forfølge nogen, så nu tog de sig pænt af kontanthjælpsmodtagerne/dagpengemodtagerer, for de snød jo også i stor stil!

Så blev det førtidspensionister og flex'ere - for de jobber så det er helt viildt!

Nu er bunden så nået, vores SU modtagere snyder også så vandet driver, selvom jeg rent faktisk ikke har set bevis for deres nye påstande!

Det skal så sige at i al den tid alt dette her har stået på, har de konstant forfulgt og beskyldt flygtninge og indvandrer for st snyde.

For hulan da også ...danskerne er sq da ikke et rent "nu vil jeg bare ha' og jeg vil snyde mig til alt - folk"!!!

Hvornår blev vi det? Jo det blev vi....under Fogh, fordi da han skulle bruge en vejviser til hvilken vej politikken skulle formes - da ansatte han KUN folk, der var meget ego-centreret og kun tænkte i sig selv og hvad de kunne få..og IKKE hvad de kunne/ville give til vores fællesskaber!

Noget helt andet i den forbindelse er jo, at mange politikkere faktisk tages for at snyde, alle over en kam ikk? Og i forhold til antallet af politikkere, ja, så er deres andel af snydere i det danske samfund faktisk større end dem der snyder i samfundet!

Jeg er så træt af dette samfund - de har fået kreeret - hold på alt, del ikke og pas nu på at få meldt din nabo, helst før han når at bruge den krone der var din!

Jeg skal sige...at jeg hidtil har været en brav venstre kvinde, men det er jeg IKKE mere, den mistro de får ind i vores samfund, ved hjælp af deres propaganda - den måde de får drejet alt i medierne, som de vil ha' det.
den måde hvor de de selv skal bestemme hvad en journalist må spørge om, synes jeg skisme er skandaløst!

Ingen anden - ingen med egen virksomhed - ingen andre mennesker , der står over en journalist, kan bestemme slaget gang!

Må indrømme at nu er jeg også en af dem, der har sidder godt i saksen - kommunalt og af den årsag har jeg helt sikkert fået kommunefobi og andre sjove ting i gave fra vores befolknings ansatte funktionærer!

Jeg kan ikke se at jeg der har betalt min skat og passet mit liv og mig selv i de mange år, forud for min arbejdsskade skal betale for deres velnærede liv og deres måde at behandle mennesker på - samtidig med at mennesker som jeg skal kæmpe op mod 15 år for at få deres ret!

Ja, det var bare mit "lille" sure opstød på denne grå morgen! havde bare brug for at få det uuuuuud

Tak fordi du gad og læse med

Pas nu på dig, for der er ingen andre der gør det
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 09:01   #2
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
De har vist læst på lektien...

Enhver ved at lige så snart en regering begynder at sprede en form for "angst" i befolkningen- så er det fordi de allerede inden historien om denne frygt for for noget- har forberedt "løsningnen"...
Befolkning bliver bange( "ja- nu må vi hellere ordne det så det hele er ordentligt og demokratisk, skatteborgerne må ikke blive snydt, og i urimelighedens navn må vi ikke tillade de forkerte handlinger af de enkelte")...
Manipulation fra statens side-ikke andet. Vi har alle en forventning at en stat(alle lande i verden) - burde have en beskyttende funktion lige som "en mor eller en far" har- det udnytter staten ved at sprede frygten for et eller andet, derefter serverer staten "løsningen"- og vi spiser det råt.
Derfor ser jeg ikke meget tv og heller ikke læser aviser længere (mig som var meget politisk og socialt interesseret tidligere)- da det hele er manipulation af min sind som en borger og individ... De synes jeg skal proppes med de samme nyheder om det negative (på alle tv kanaler- fordi kilden for nyheder er den samme)- fordi ved at servere det negative - så bliver jeg nemmere at kontrollere ( ja- de har ikke brug for at indbygge mikrochip i folk endnu- hvis det lykkedes dem at jeg som en borger " af egen fri vilje" foretager nogle valg og retninger i livet som passer helt fint med statens agenda- efter jeg er blevet fordret med nyheder)... Deres emner som de skal løse- er blevet mine emner i livet, deres meninger i livet - er blevet mine meninger i livet, deres løsninger på problemet er blevet mine løsninger- ja, helt sikkkert... JEg har bare ikke nået at tænke selv- fordi min sind er blevet farvet af andres udtalelser- men, hvis jeg nåede at tænke selv- så er jeg helt sikker at min mening og løsning ikke vil være identisk med statens/ mediernes(hvis jeg bare får lov til at søge ind til kernen af mig selv og finder ud af hvad mener jeg selv inden nogen anden fortæller mig deres mening)...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 09:04   #3
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
PIACP:

Tager det roligt- du er ved vågne- du er en af de sjældne som forsøger at bryde fri af de usynlige lænker som vi alle har...

Men- det er jo lige netop det for staten- de vil helst ikke have alt for mange folk der går rundt med sine egne meninger( med mindre de kan stemple dem som tosser som ingen tager seriøst)- fordi så kan de ikke kontrolere folk...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 09:07   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Du har helt ret Sane

Ligesådan har jeg det, bortset fra at jeg er for samfundsinteresseret et menneske til at kunne melde alt fra, men jeg er blevet så kritisk at jeg kan se hvad der er spin og hvad der er not!

Deres manipulation går lige hen over hovedet på mig, da jeg kun er ting og det har jeg altid være og vil altid være:

med-og-menneskelig

Jeg er af den opfattelse at vi alle som en hører til i verden og alle giver verden noget!

Både den rige - den fattige - den raske - den syge - sønnen- datteren - moderen - faderen - direktøren - socialrådgiveren ja, selv skatteministeren
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 10:45   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser

...Noget helt andet i den forbindelse er jo, at mange politikkere faktisk tages for at snyde, alle over en kam ikk? Og i forhold til antallet af politikkere, ja, så er deres andel af snydere i det danske samfund faktisk større end dem der snyder i samfundet!
...
Æbler rådner indefra.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 12:29   #6
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Tyv tror hver mand stjæler...
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 13:26   #7
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Karo og PiaL helt enig!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 14:16   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du har set programmet skat fra tv2

så er det måske lidt om snakken, med snyd
det er vist ikke til at komme uden om
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 15:28   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej PiaCP.

Godt indlæg, hvor du beskriver en stor tendens i dagen DK.

Stort tillykke m. dine evner til at skue bag ved den førte politik.

Du skriver flg.:
Citat:
Hvornår blev vi det? Jo det blev vi....under Fogh, fordi da han skulle bruge en vejviser til hvilken vej politikken skulle formes - da ansatte han KUN folk, der var meget ego-centreret og kun tænkte i sig selv og hvad de kunne få..og IKKE hvad de kunne/ville give til vores fællesskaber!
Hvor jeg nu mener, at også Nyrup lagde grunden i hans slutperiode, ikke så meget ideologisk, men mere de få store bummerter han lavede og ikke mindst indføringen af spindoktorer til at kommunikere det man ikke vil sige åbent. Og det på trods af Nyrup, jo, faktisk ikke hørte til dem der har mest klar i mundspyttet, hvorfor han kunne bruge undskyldningen at få sine buskaber mere klart ud, men jo også brugte dem som værn mod direkte dialog m. vælgerne. Det er efter mine mening et af de største problemer for et reelt demokrati, at disse journ. som spinnere kan ødelægge deres hverv vigtigste funktion, nemlig at uvildige betragtere og undersøgere af det politiske system, således at den enkelte borger ikke skal læse alt, overhøre alle møder på Borgen ect., men kan få det i god komprimeret form, g tage stilling til dette el. hint emne, så når stemmeurnerne kalder, at det ikke bare kommer til at handle om synes er pæn, sød, el. lyder mest troværdig lige nu.

Men hvis man skulle forholde sig til retorikken i flg.: når nogle snyder må staten forudsætte at alle snyder på et tidspkt. Ergo må man kontrollere alle uanset om man reelt har nogen mistanke om de snyder.

Så kan man igen ved en simpel metode se om der er hold i dette argument: når nogle er syge må staten forudsætte at alle på et tidspunkt bliver syge. Ergo bør alle sendes til lægen uanset om de reelt er syge pt.

Der er sikkert ikke mange der vil bestride begge første udsagn, men den eft.flg. argumentation, vil der sikkert være nogen der vil forholde forskelligt til. For min del er er begge slutkonklusioner lige hen i vejret og dårlige for samfundet uanset øk. vinkel el. moralsk vinkel.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 17:30   #10
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis du har set programmet skat fra tv2

så er det måske lidt om snakken, med snyd
det er vist ikke til at komme uden om
Nej, det fik jeg altså ikk lige set

Helt enig - snyderi er der altid, men som Gunvor siger.. bekæmper man jo ikke snyd ved at kontrollere alle vel?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gigtforedrag på DR2, Danskernes Akademi på torsdag den 1. december susa71 Alt det andet 0 30-11-2011 09:51
Tv-reportage om danskernes lyst/ulyst til at melde hinanden for socialt bedrageri Webmaster Politik og Samfund 13 06-03-2009 12:25
Mytedræber. Danskernes sygefravær er lavt Stella Politik og Samfund 2 18-12-2008 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension