K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2011, 00:23   #1
Frk.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Frk. er ny på vejen
Question Jeg har fået FP med kontrol om 5 år???

Hej

Jeg har fra d.1/1 fået FP men i adgørelsen står der sagen tages
Op til kontrol om 5 år, hvad er nu det for noget???
Sådan som jeg Læser pensionsreglerne så er FP livsvarigt, men i særlige tilfælde hvor sygdom gør man ikke pt kan arbejde men der er håb om forbedring inden for 5 år så skal sagen til kontrol igen, har jeg ret???

Nu er det bare sådan både læge, special læge og kommunens lægekonsulent skriver at sygdommen må anses for varig uden forbedring, hvordan kan pensionsudvalget så se der bliver forbedring??? Jeg forstår det ikke...

Det at sagen skal op igen om 5 år det er jo lige så stressende som at have kommunen på nakken når man får kontanthjælp

Tror jeg klager i håb om at få fjernet de 5 år... Hvad siger i til det hele??

Mvh.

Frk.
Frk. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 00:40   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg syntes, at du skal være lykkelig for, at du har fået førtidspension
TILLYKKE!!!!

Fem år uden indblanding; og derpå muligheden for at komme videre hvis du har fået det bedre (det kan jo være at noget af det politikerne finder på ikke kun er til det værre) eller blive på pension hvis du ikke har er da guld værd.

Det er ikke det samme som at have kommunen på nakken på kontanthjælp. Nu VED du at du har de næste fem år. Det ville jeg give min venstre lillefinger for.

Men spørg da sagsbehandleren hvorfor der står det når ikke det er noget der har været på tale.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 00:48   #3
Frk.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Frk. er ny på vejen
Jeg har også tænkt mig at skrive til Pensionsudvalget for at få uddybet, da jeg fik "dommen" af min sagsbehandlee sagde hun, at hun troede det var fordi jeg var så ung ,31, meb som jeg læser reglerne må de ikke bruge alder som en grund til at sagen skal revuderes om 5år???
Frk. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 00:58   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Men spørg da sagsbehandleren hvorfor der står det når ikke det er noget der har været på tale.
Det er Pensionsteamet ( Pensionsudvalget ) som har besluttet, derfor er det dem man skal rette sin henvendelse til.
Du har 4 uger til at klage. Man du risikerer at du få frataget din pension efter genvurdering af sagen.

Sidst redigeret af Karo; 06-01-2011 kl. 01:01.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 02:43   #5
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
De fratager dig ikke pludselig din pension om 5 år. Den får du lov at beholde i mens de revurderer og hvis du stadig ikke har fået det bedre så får du selvfølgelig lov at beholde den. Jeg ville se det som de kæmpe lettelse og være glad for bare det i min sag. Selvom det ikke ser ud til det som tingene er nu så håber jeg da meget for mig selv at jeg har det bedre om 5 år og kan få hjælp til at komme videre. Men bare det at have ro på økonomien så længe må da være guld værd. Så tillykke med det.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 03:17   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Der har været mange tilfælde hvor kommunerne har brugt genvurdering pga ung alder... det er så vidt jeg ved stadig i strid med loven...
Der er fortilfælde på klager hvor hvorefter genvurderingen er frafaldet... men så vidt jeg ved ingen fortilfælde hvor man så har annuleret pensionstildelingen...

Så vil sige at du har særdeles gode muligheder for at få den genvurdering annuleret hvis du klager... men det er jo i sidste ende din afgørelse om du orker at gå igennem et klageforløb...

men tillykke med at du trods alt er nået så langt


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 03:30   #7
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Tillykke med førtidspensionen! Og ro på okonomien :-)
Mv. rollo
rollo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 08:29   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er helt enig med Hexi kender heller ikke til nogen fortilfælde hvor pensionen er frataget for så skal pensionen jo være givet på skrupforkert grundlag..

Tilgengæld kender jeg andre der er tilkendt med revurdering om x antal år og som i den grad bliver mere og mere stresset som tiden nærmer sig ... og dem jeg kender har fået ikke bare dårligere helbred men meget dårligere helbred ... så der burde ikke være noget at frygte men sig det til en hjerne der stresser ...

Jeg var også selv af den holdning da jeg ventede på min pension at fik jeg den med revurdering så ville jeg anke med det samme...
  Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 09:03   #9
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Frk.

Først og fremmest - tillykke med pensionen.

Førtidspension med kontrol om x antal tror jeg, vi kommer til at se mere til i fremtiden - fordi der måske om 5 år (i dit tilfælde) findes nye behandlingsmuligheder, der kan bedre din arbejdsevne.

Der forskes hele tiden i nye behandlingsmuligheder - både psykisk og fysisk. Det er en af grundene til, at jeg tror, begrænsede pensioner bliver en del af fremtiden. Det bliver spændende at se indholdet i den nye reform.

Men så vidt jeg kan se, er der ikke noget ulovligt i at bevilge dig pension med kontrol, men tror, når du får det på skrift, at du kan se grunden til deres valg. Så kan du vurdere, om du vil klage.

Jeg synes, du skal nyde din pension. Måske er der behandlingsmuligheder om 5 år. Ville det ikke være dejligt.

Jeg er på førtidspension, men vil aldrig opgive håbet om, at der kommer behandlingsmuligheder, der kan forbedre mit helbred.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 09:05   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Idet at afgørelsen lyder på tilkendelse af førtidspension, en klage over den afgørelse ville gå ud på at ændre afgørelsen til det modsatte dvs. ingen pension.

En klager kan ikke forlange af Pensionteam at den skal kommer med en helt anden afgørelse, dvs. en afgørelse uden klausul om revurdering om 5 år.

Vi kender jo heller ikke hele afgørelsen og formuleringer i den, ej heller ikke til baggrunden for tilkendelsen af pensionen.

Jeg mener helt afgjort, at der er et risici ved at klage.

Sidst redigeret af Karo; 06-01-2011 kl. 09:09.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP med kontrol popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 16-10-2013 20:38
Kontrol af førtidspension Lykkefod Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 10-03-2012 19:36
FP med kontrol Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 06-01-2012 19:45
pension med kontrol gitte12 Alt det andet 17 27-04-2010 15:14
Kontrol, kontrol, kontrol... zuza Det er da strengt ! 0 07-12-2007 03:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension