K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2009, 11:39   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stella det har du ret i og jeg kan se både fordele og ulemper ved det her ... men det er klart noget hvor fagforeningerne burde komme på banen , det kan jo ikke være rigtigt at det skal være sådan at flekser skal behandles på den måde for at kommunen kan spare penge....

Men i det første dokument som jeg læste der stod der også at de forhåbentligt skal forblive i jobbet efter de 9 mdr ...

hmmm min kommune har mistet refusion i tre år gad vide om jeg så ville få en ansættelse på tre år
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 11:52   #12
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Hvad gjorde vi uden humor Hejdien

ha ha ha ha - dagens " tolver "
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 00:43   #13
glmol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2008
Lokation: Albertslund
Indlæg: 5
Styrke: 0
glmol er ny på vejen
Efterlysning: Kommuner med fleksjobgaranti

Efterlysning: Kommuner med fleksjobgaranti efter mind. 18 måneders ledighed

--------------------------------------------------------------------------------

En del kommuner har opdaget, at det er billigere at etablere kommunale fleksjobnår en borger har været 18 måneder på ledighedsydelse. Årsagen er, at folketinget har besluttet, at statsrefusionen til ledighedsydelse bortfalder efter 18 måneders ledighed. Det betyder, at ledighedsydelsen til borgere bliver en ren kommunal udgift. Hvis kommunen vælger at etablere kommunale fleksjob bliver udgiften meget mindre, da staten giver kommunen 65 procent tilskud til fleksjob. Dertil kommer, at kommunerne bruger ca. 25.000 kr til personer, som sendes til anden aktør.

Vi mangler en samlet liste over kommuner, som har indført denne ordning. På nuværende gælder i følgende kommuner: Sønderborg, Billund, Esbjerg, Lolland og Ballerup. Kender nogen andre kommuner, som har indført denne ordning, så skriv et indlæg her. Det er vigtigt at lave en samlet liste for at vise andre kommuner, KL men også Folketinget at der er kommuner som vælger nye løsninger. Beskrivelsen af modellen på lolland kan ses her:

https://polweb.nethotel.dk/Produkt/P...7&ItemId=39402

I Albertslund arbejder vi nu for at få spørgsmålet yderligere belyst - hører gerne om andres erfaringer. Skriv !

Sidst redigeret af Webmaster; 29-05-2009 kl. 13:42. Årsag: link rettet
glmol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 11:33   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dit link virker ikke ...
  Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 22:01   #15
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Øv Hejdien, jeg kan ikke få lov til at læse din blog??? hmmm fra Helle..

Nå nu kunne jeg sq godt..lol, ja jeg ved ikke hvorfor

Sidst redigeret af helle4; 04-06-2009 kl. 22:10. Årsag: ?? ;)
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 09:08   #16
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Ja, nu står jeg her og har været ledig 17 mdr, og er hos anden aktør i Jammerbugt kommune. Så nu falder hammeren, og jeg bliver overflyttet til et andet sted, som hedder Inova. Der skal jeg så, ifølge rygter i praktik igen igen, og derefter puljejob, som det kaldes. Så her gør man også det, der hedder kommunalt job i 11 mdr., for ikke at miste det statslige tilskud. Så føj bare jammerbugt til listen. Den anden aktør er AS3 employment, og rent ud sagt, så gør de intet for at skaffe et job. Det første man bliver mødt med er en skriftlig info på væggen : vi skaffer ikke jobbet, det gør du selv. Så er stilen ligesom lagt.
KH Laicapigen.......ps: og jeg har tilbragt 5 mdr over 2 praktikpladser, uden der fulgte job med bagefter. Bare ud, når man har ydet gratis arbejde i så lang tid.
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 17:16   #17
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af glmol Se meddelelser
Efterlysning: Kommuner med fleksjobgaranti efter mind. 18 måneders ledighed

--------------------------------------------------------------------------------


Vi mangler en samlet liste over kommuner, som har indført denne ordning. På nuværende gælder i følgende kommuner: Sønderborg, Billund, Esbjerg, Lolland og Ballerup. Kender nogen andre kommuner, som har indført denne ordning, så skriv et indlæg her. Det er vigtigt at lave en samlet liste for at vise andre kommuner, KL men også Folketinget at der er kommuner som vælger nye løsninger. Beskrivelsen af modellen på lolland kan ses her:

https://polweb.nethotel.dk/Produkt/P...7&ItemId=39402

I Albertslund arbejder vi nu for at få spørgsmålet yderligere belyst - hører gerne om andres erfaringer. Skriv !
Jeg tog en surfetur på nettet ... søgeord kommunale puljejob i 2010

Jeg fandt Roskilde, Odense, Glostrup, Grindsted

Hvis du selv laver denne søgning, får du sikkert mange flere hist.
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 17:36   #18
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Puljejob

Se her her hvad der står om Puljejob i Roskilde kommune.... Disse regler antager jeg også er gældende for alle andre kommuner, der benytter sig af puljejob.


Læs Kap. 7 vejledning i etablering af Puljejob og anden aktivering. http://www.roskilde.dk/gammel_byraad...%20kapitel.doc

Vh.M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 18-09-2010 kl. 17:37. Årsag: Glemte indsættelse af link
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 17:37   #19
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
KAN man få bevilget en fleksjob som vikar ? ER der nogen som ved det?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 19:14   #20
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Jeg har en veninde der har været i sådan et kommunalt projekt i Støvring nu Rebild Kommune.

Problemet er bare at de også laver ekstra skånsomme job af ovenstående type, således at du stadig kan passe dit timetal. Når du så bliver for syg til at passe det ekstra skånsomme job bliver kommunen helt trekvart tosset, for du har da sagtens kunnet og i papirerne står det kun noteret som et normalt fleksjob. De kører dobbelt bogholderi!

Min veninde var så glad da hun fik jobbet, men da helbredet sagde nej blev det en kamp uden lige med sagsbehandlere og arbejdsstedet - især psykisk.
Hun kender flere med samme problem, og jeg må indrømme at jeg vil forlange at alt er nedskrevet omkring jobbet inden arbejdsstart.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brev fra ankestyrelsen om op til 10 måneders sagsbehandling JRSeat Nyt fra Ankestyrelsen 17 10-11-2013 09:14
Overskridelse af 3 måneders frist førtidspension NilsD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 29-05-2013 12:19
hvad sker der efter de12-18"s ledighed ?? annech Spørgsmål ang fleksjob 9 05-02-2012 02:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension