K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2013, 07:42   #11
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Tak skal I have

Der må uden tvivl være nogen der er blevet rigtig glade, over at få blomster, få opringninger og blive værdsat.

Den med blomsterne ville jeg også rigtig gerne have brugt, og det var også min plan A. Jeg ville selv have været afsted og overleveret dem. Jeg har næsten en blomsterbutik til nabo. De kunne selvfølgelig være blevet sendt.
Det var en skam tiden rendte fra mig pga. sygdom.

Og det er helt rigtigt, hvis man kan være med til at luge ud og "gøde", så kunne det jo være det smittede af på den næste

Jeg kan godt lide den der reklame, mod den hårde tone. Med hvordan det smitter hvis man taler hårdt til hinanden.

Men med SB'ere burde det hedde, det hårde pres.
Hele vejen fra toppen, og ned til bunden hvor man sidder som SB'er og klient, og får hele lovgivningen i hovedet.

Et godt samarbejde kommer man langt med. Det kræver selvfølgelige at begge har den indstilling. Selv har jeg haft gode SB'ere hele vejen, men den sidste var utrolig god.

Også det at min SB kunne se at pension var det rigtige, og også blev glad for afgørelsen. Altså at hun ikke sidder med dårlig samvittighed, over at have "parkeret" mig.

Jeg har fortalt hende hele vejen igennem, at det var den eneste mulighed jeg kunne se. Og det har hun aldrig betvivlet.
Hun har sagt én gang, at hun syntes det var synd, at jeg så ikke ville få lov til at arbejde.
Hvor jeg svarede, jeg ville ønske det var et spørgsmål om at få lov, men desværre er det et spørgsmål om, ikke at kunne.

Så det var bare en mening, det var ikke en dagsorden.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 11:01   #12
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg ville osse rigtig gerne have takket min sagsbehandler (vikar indkaldt til at rydde op i noget værre rod)

Desværre var hun væk igen da jeg fik min pension.

Den sagsbehandler jeg havde først, er osse blevet degraderet - heldigvis for de borgere der er sygemeldte.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 11:53   #13
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg gik op med blomster til min, hun havde virkeligt gjort en forskel :-) dem er der ikke mange af.. Desværre har kommunen flyttet hende... Det er bare så typisk når der endelig er en dygtig sb
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 16:21   #14
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det var da ærgeligt at den ene var væk inden der kunne siges tak.
Så må man ty til, det er tanken der tæller
Og godt den anden så blev degraderet. Det kan være personen selv fik det bedre, af at få et andet og måske mindre ansvarsområde.

Det var en skam med hende SB'eren der sidenhen blev flyttet. Men godt at hun var der til at gøre din sag færdig, og fik blomsterne efterfølgende

Der var også et enkelt lille men i min SB række. Jeg har haft 4.
Den 3. jeg havde kostede mig nogle dyre måneders spildt tid.

1. Sygedagpenge SB hele 2008. Hvor jeg stadig ikke har lært at sige fra, og siger ja til at prøve at starte på min gamle arbejdsplads igen. Det bliver så aldrig til noget. Og det år går så.
2. Kontanthjælps SB 2009 til 2011 som giver mig nogle gode tilbud, til at være på kursus sammen med andre i samme båd. K10 medlemmer op ad dage
Og jeg får prøvet noget praktik, og får testet min manglende arbejdsevne.
Rent økonomisk er jeg også bedre stillet her. Jeg fik i 2008 sygedagpenge af en lærlingeløn. Og skiftet til kontanthjælp + §34 støtte, var noget bedre. Så jeg er en af de få, der var glad for at komme væk fra sygedagpenge. Og i mit tilfælde, heldigt at der var tidsbegrænsning på 1 år, og ikke blev forlænget til 2 år.
3. Fylder 30, og får så en ny SB som jeg taler med én gang.
Han bliver sygemeldt og vender aldrig tilbage. Jeg lod godt mærke til at han var noget hærget at se på. Og han skrev aldrig tilbage på mine mails. Så 2011 sker der ikke noget i, fra maj og året ud.
4. 2012 fik jeg så den sidste SB inden jeg kom i mål, hende som jeg skrev tak til.
Nr. 3 SB nåede ikke at placere mig i Match 3, så jeg havnede på det forkerte bord. Nr. 4 SB havde kun med Match 2 klienter at gøre. Hun snakker så med sin overordnede, og får lov at beholde mig. Da hun kan se hvor det bærer hen tidsmæssigt, hvis jeg skal igennem endnu et skift.

Så nr. 3 havde nær kostet mig min chance for 2003 udgaven af ftp, pga. sygdom. Slemt uheldigt, men sygdom tager jo ingen hensyn.

Heldigvis så redder nr. 4 det hele efterfølgende.
Jeg har sendt rigtig mange mails igennem 2012, pga. af det stress og pres for at blive færdig inden årets udgang.
Og især da jeg panikkede, over at pensionsteamet sagde jeg skulle arbejdsprøves yderligere. Kunne jeg ikke det, skulle jeg observeres i eget hjem.
Der var jeg helt rådvild af angst, men hun spurgte mig så, om jeg ville til en speciallæge i psykiatri, som tidligere havde interviewet mig i 2009.
Det sagde jeg ja til på stedet.
Konklusionen blev meget kiar, lægekonsulenten ligeså. Pensionsteamet siger denne gang ja, det gør nævnet også, og så er den historie ude

Sidst redigeret af Thomas1981; 30-01-2013 kl. 16:30.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 17:53   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og jeg er ked af, at jeg ikke fik sendt et eller andet til min konsulent fra anden aktør.

Da jeg endelig fik min fp havde jeg slet ikke overskud til at reagere, og da jeg havde fået lidt overskud igen, så var firmaet lukket.

Men jeg fik da sagt 1000 tak for hans måde at være på, da jeg ringede og fortalte ham, at den var gået igennem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 18:34   #16
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og jeg er ked af, at jeg ikke fik sendt et eller andet til min konsulent fra anden aktør.

Da jeg endelig fik min fp havde jeg slet ikke overskud til at reagere, og da jeg havde fået lidt overskud igen, så var firmaet lukket.

Men jeg fik da sagt 1000 tak for hans måde at være på, da jeg ringede og fortalte ham, at den var gået igennem.
Jamen så endte det jo alligevel godt Vovse, på begge måder

Og man skal helt sikkert have overskuddet til det, det er bestemt ikke en selvfølge at have det. Jeg ved (desværre) udemærket hvordan det er, at have så lidt overskud at man ikke kan forholde sig til nogen eller noget.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 19:19   #17
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Ja vi skal nemlig og så huske de gode sp som er der ude Min mor har gjort det samme da jeg fik det klub tilbud som passede til mig
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 20:35   #18
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Ja vi skal nemlig og så huske de gode sp som er der ude Min mor har gjort det samme da jeg fik det klub tilbud som passede til mig
Lige præcis, det er rigtig dejligt at læse om andres gode oplevelse, med deres sagsbehandler
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 13:05   #19
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
må man godt sende blomster eller lign til sin sagsbehandler?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 13:26   #20
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Det ved jeg ikke, jeg gjorde det bare, og hun blev rigtig rørt :-)) hun kæmpede min sag, og ikke kommunens.. Bla skrev hun til mig en fredag aften kl 22, den 23 dec kl 14 var vi til møde hvor hun afspillede lægekonsultens svar.. Hun gjorde ALT, hun ringede til mig i det sekund min sag gik igennem, hun var et menneske, og i hendes øjne var jeg også et menneske, ikke bare et cpr nummer :-) Hun gjorde en forskel <3
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension