K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2011, 17:47   #11
Mejer85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Mejer85 er ny på vejen
Tak.. Jeres to svar gav meget mere mening..

Men satdigvæk er jeg i tvivl om revalidering ville være noget for mig..
Jeg er uddannet salgsassistent, men kan ikk klare at gå, stå, løfte og andre fysisk hårde ting..
Min læge har derfor sagt til mig at han synes at jeg skulle have hjælp til en ny uddannelse da han mener jeg skal uddannes indenfor kontor.. Han mener nok at jeg ville kunne klare 37 timer, hvis der kan laves nogle skånehensyn med hæve/sænkeborde+at kunne få lov til at gå en lille tur rundt engang imellem så mine muskler og led kan få lidt afveksling osv.
Min krop vil højest sandsynlig aldrig blive "normal" igen, men han mener jeg kan hjælpes til at få en ordentlig plads på arbejdsmarkedet igen..

Hvad tænker I så om muligehederne for revalidering?..
Mejer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 17:50   #12
Mejer85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Mejer85 er ny på vejen
Og jeg har prøvet en masse ufaglærte jobs.. Fx. rengøring, fabriksarbejde, vaskeri på sygehus osv, men ingen af dem har jeg kunnet klare..
Mejer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 18:13   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mejer85 Se meddelelser
Tak.. Jeres to svar gav meget mere mening..

Men satdigvæk er jeg i tvivl om revalidering ville være noget for mig..
Jeg er uddannet salgsassistent, men kan ikk klare at gå, stå, løfte og andre fysisk hårde ting..
Min læge har derfor sagt til mig at han synes at jeg skulle have hjælp til en ny uddannelse da han mener jeg skal uddannes indenfor kontor.. Han mener nok at jeg ville kunne klare 37 timer, hvis der kan laves nogle skånehensyn med hæve/sænkeborde+at kunne få lov til at gå en lille tur rundt engang imellem så mine muskler og led kan få lidt afveksling osv.
Min krop vil højest sandsynlig aldrig blive "normal" igen, men han mener jeg kan hjælpes til at få en ordentlig plads på arbejdsmarkedet igen..

Hvad tænker I så om muligehederne for revalidering?..
Så ser mulighederne noget lysere ud, hvis lægen vurderer at det med den form for hjælp kan åbnes for at du kan komme på fuld tid i et ordinært job, og i øvrigt dine skånehensyn gør at du ikke kan arbejde indenfor dit fag, og umiddelbart heller ikke kan tage andet ufaglært job.

Men vær opmærksom på at de jo kan pege på f.eks. jobs indenfor tlf. sælger branchen og call-centre generelt... Det er jo på kontor...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 18:15   #14
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mejer85 Se meddelelser
Tak.. Jeres to svar gav meget mere mening..

Men satdigvæk er jeg i tvivl om revalidering ville være noget for mig..
Jeg er uddannet salgsassistent, men kan ikk klare at gå, stå, løfte og andre fysisk hårde ting..
Min læge har derfor sagt til mig at han synes at jeg skulle have hjælp til en ny uddannelse da han mener jeg skal uddannes indenfor kontor.. Han mener nok at jeg ville kunne klare 37 timer, hvis der kan laves nogle skånehensyn med hæve/sænkeborde+at kunne få lov til at gå en lille tur rundt engang imellem så mine muskler og led kan få lidt afveksling osv.
Min krop vil højest sandsynlig aldrig blive "normal" igen, men han mener jeg kan hjælpes til at få en ordentlig plads på arbejdsmarkedet igen..

Hvad tænker I så om muligehederne for revalidering?..
Var det ikke en ide at få en arbejdsprøvning indenfor kontor, for at se om du kan holde til det på fuld tid, og for at se om det overhovedet er dig at arbejde på kontor.

Så kan du derefter beslutte om du gerne vil revalideres til kontorfaget, og se kommunen er med på vognen. Måske nemmere hvis du kan bevise at du kan holde til det på fuld tid.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 21:39   #15
Mejer85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Mejer85 er ny på vejen
Tak for svaret Ricky M..

Jo, det ville være en god ide.. Men venter på at komme til speciallæge i April, og min sagsbehandler siger at jeg ikk må komme i arbejdsprøvning før jeg har en endelig diagnose..
Mejer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 00:39   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
En arbejdsprøvning før du er færdigbehandlet vil heller ikke gavne din sag ret meget, den vil ikke kunne sige andet end (højest) at din arbejdsevne er nedsat, men ikke hvor nedsat, fordi behandling måske vil kunne forbedre din arbejdsevne.

Det er helt normalt at man sendes i en arbejdsprøvning før man er færdigbehandlet, men så bliver man sendt i en igen når der ikke er mere at gøre bihandlingsmæssigt.

En anden grund til at 2 arbejdsprøvninger er helt normalt er at de forældes efter 6 eller 12 måneder (det afhænger af den enkelte kommune) og tit kan sagerne ikke nås at gøres færdige især ikke hvis arbejdsprøvningen er foregået før man er færdigbehandlet, og så er det jo så nødvendigt med en mere.

Når en gang du når til arbejdsprøvning gør du klogt i at bruge søgefunktionen og læse nogle af alle de mange indlæg der er om det emne, bla omkring at skrive dagbog.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 16:09   #17
Mejer85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Mejer85 er ny på vejen
Tusind tak for svarene..

Nogen der så ved om man optjener nogen form for ferie, når man er på sygedagpenge?..
Mejer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 16:11   #18
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mejer85 Se meddelelser
Tusind tak for svarene..

Nogen der så ved om man optjener nogen form for ferie, når man er på sygedagpenge?..
NIKS... det kræver arbejde at optjene det... Men der kan udbetales rest ferie som ikke er afholdt pga. sygdom
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 16:45   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du har ikke ret til at holde ferie på sygedagpenge.

Det er ved at blive indført at man må holde ferie på kontanthjælp.

Du nævner at du har behov for støtte gennem ny uddannelse, og at du tror du får mere støtte ved en revalidering, end SU.

Jeg har været på revalidering, og udover en indkaldelse om året, hvor jeg skulle bevise min studieaktivitet, ved at få studieforvaltningen til at skrive et dokument - så var der ingen støtte udover den økonomiske.

Men måske har andre oplevet det anderledes..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 15:28   #20
Mejer85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Mejer85 er ny på vejen
Tak for svaret..

Jeg har nu spurgt min sagsbehandler om revalidering eventuelt kunne være en mulighed for mig..

Hun svarede:
Umiddelbart vurderer jeg ikke, det er relevant med uddannelsesmæssig revalidering. Der findes mange jobmuligheder, hvor man undgår rygbelastende arbejde, også indenfor butiksbranchen. Jeg kan også oplyse dig, at man kan stå til rådighed med skånehensyn i a-kassen, og det er nok det jeg mener, er det mest sandsynlige pt.

Kan det virkelig være rigtigt?..
Mejer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Graviditet ping Spørgsmål ang fleksjob 1 10-06-2013 15:54
Graviditet og Flexjob Merri Spørgsmål ang fleksjob 7 03-06-2013 15:51
kontanthjælp og graviditet..?? Guldfax Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 28-09-2012 12:07
Rygning under graviditet? Abraxus Politik og Samfund 35 07-07-2012 01:48
Flexjob- graviditet dobar Spørgsmål ang fleksjob 18 19-04-2012 21:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension