K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2009, 22:17   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
jeg må ikke komme iud til virksomhed og får ingen sygedagpenge

Hej jeg er startet op på at skal søge om at komme i fleksjob og min kommune har stoppet mine sygedagpenge da de ikke mener at jeg skal have penge jeg blev ringet op at de sørme havde stoppet min penge og at jeg skulle komme til møde jeg havde min sagsbehandler med fra min fagforening og det hjalp da lidt.
komunen vil bruge min gamle ressurseprofil der er 1 år gammel og alle de gamle lægepapir og psykiater papir men jeg har fået det være nu end sidste gang jeg var syg.
Et andet problem er at jeg er blevet tilbudt at komme i arbejdsprøvning hos min gamle arbejdsgiver hun vil gerne hjælpe mig og hun vil beholde mig efter de 3 mdr med arbejdsprøvning men kommunen vil have mig ud i et alm. arbejdsprøvning på et af de centre de har eller havd man kalder det kommunen har sagt jeg ikke skal omskoles også forstår jeg ikke hvorfor de ikke vil acceptere at jeg skal afprøves inden for mit fag når der står en og tilbyder at hjælpe, jeg forstår ikke det system der er og hvorfor man skal så meget igennem når alle ens lægeparir som er nye siger at jeg går ned bare med 22 timer om ugen også vil kommunen sende mig ud i 37 timer de vil bare have mig til at blive helt ødelagt og kørt helt ned så jeg er nødtil at være væk fra mine børn pgga de køre mig ned kommunen så jeg skal indlægges på psyk det går ud over ens 3 små børn når mor er væk og har det meget træls
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 22:27   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Har du klaget over stop af sygedagpenge?
Har du fået en skriftlig afgørelse på stop af sygedagpenge (at du ikke kan få forlængelse af sygedagpenge)?
Du har jo mulighed for at klage over afgørelsen. Det håber jeg din fagforening har været klar over...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 11:22   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg under mig også over din historie og håber da at din fagforening gør noget ved det ?

For det første kan en sagsbehandler ikke bare "ringe" og stoppe for ens sygedagpenge det skal ske på skrift og med mulighed for indsigelser (partshøring)

Der skal inden de kan stoppe sygedagpenge sørge for at der ligger en opdateret ressourceprofil som skal være partshørt af dig

Hvis der er lægepapir på at du ikke kan arbejde fuld tid og ressourceprofilen også konkludere det (derfor den skal opdateres) er der mulighed for forlængelse efter den nye § i sygedagpengeloven efter hvilke man kan forlænge i yderlige 26 uger hvis der er en erkendelse om at man ikke kan komme tilbage til ordinært marked ..

at de vil have dig op på 37 timer det vil de altid du må bare sørge for selv at sige fra i arbprøvning kan du ikke mere så kan du ikke mere og du skal lytte til din krop ...

hvad ang sted at blive arbprøvet så er den værre vi kan alle blive enige om at det er knald i låget at du ikke kan prøves der hvor der er fleksjob bagefter menn desværre har kommunen retten på sin side der ..

Men jeg forventer og formoder da at din fagforening vil og kan anke din sag ...
  Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 19:47   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg tror kommunen vil afprøve dig på et af deres centre, måske REVA?
fordi de har deres samarbejdspartnere der, og der er megen kontrol,
men på den anden side så kan man ikke helt sammenligne 2 jobs, måske
kan man holde mere til det ene end til det andet, men jeg synes også
kommunen burde tænke på din økonomi, og det at du står med et tilbud,
synes jeg de burde tage imod med kyshånd.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 22:12   #5
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Angry tak for jeres støtte

Kommunen siger at de ikke har sendt mig det på skrift at de har stoppet mine sygedagpenge fordi jeg blev sygemeldt lige op til ferie også var de nødtil at stoppe uden at sende mig det på skrift siger de min fagfoerening er heldigvis gode til at holde gang i kommunen men kommunen har jo aldrig travlt når det er dem der skal af med penge men hvis jeg skylder dem penge så skal de nok være hurtige til at forlange dem igen.
Min læge og fagforening siger også at det er dumt af kommunen at de ikke vil sende mig ud i virksomheden som vil have mig for der er ingen forskel på hvad jeg laver min depression og angst er den samme uanset hvad jeg laver.
Men tak for jeres gode råd og jeg mener jeg har læst et sted at de ikke må stoppe ens sygedagpenge når man har en sag der køre og man venter på afklaring men jeg kan ikke huske hvor jeg har læst det eller hørt det
Mange tak igen for jeres støtte det er rart at høre fra andre som også ved hvordan systemet er at være oppe imod
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 06:42   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Du skal

klage over sygedagpengestoppet....der skal gives skriftelig varsel...så den der med....der var ferie og bla. bla.bla...den går ikk.....det skal gives på skrift...OG det burde din fagforening vide og fluks gøre noget ved inde de 4 uger som der kan klages i er gået.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan ikke komme i kontakt med sagsbehandler minismandag Skal kommuner ikke overholde loven? 8 27-09-2013 11:40
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension