K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2017, 20:38   #21
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg tror ikke at du skal have fat i din sagsbehandler, i min kommune hed medarbejderen en virksomhedskonsulent, har også læst nogen her på siden skrive om en fastholdelseskonsulent, ved ikke om det er den samme funktion.

Problemet er at hvis I skal gå efter fastholdelsesfleks er det nok lidt lang tur, som du selv havde læst skal man først have forsøgt at fastholde medarbejderen i de sociale kapitler i et år og have dokumenteret forsøget.
Det kan så vidt jeg forstår være nedgang i tid, ændring af arbejdsopgaver, ændring af arbejdsplads, som nævnt i tidligere indlæg.

Hvis I er lidt strategiske så kan din chef måske kontakte kommunen og anmode om et møde, jeg havde en af disse virksomhedskonsulenter ude på arbejdspladsen til et møde med mig og chefen.

Til mødet kan din chef fortælle virksomhedskonsulenten, eller hvad personen nu hedder i din kommune, at din ansættelse hænger i en ultra tynd tråd, da du har problemer med ..... og at det ikke kan blive ved med at hænge sammen økonomisk og spørge virksomhedskonsulenten om h*n kan give råd til hvordan I kommer videre, her kan chefen jo give udtryk for at h*n gerne vil beholde dig men ikke kan blive ved over længere tid og sige at h*n har læst om fastholdelsesfleks og spørge ind til om ikke fastholdelsesfleks er en mulighed.
Chefen kan så have læst info på Cabiweb inden mødet.

Tror det virker klart bedre hvis det er chefen som spørger til fastholdelsesfleks og ikke dig, men ovenstående kræver naturligvis at du og din chef har samme dagsorden.

Med hensyn til a-kasse, ja så tror jeg at I har misforstået hinanden, jeg er overbevist om at reglerne er de samme i samtlige a-kasser, da det jo er lovgivning som ligger til grund for reglerne.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2017, 21:35   #22
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
regionalt ansat=statsansat?

Synes at have læst om økonomiske fordele for arbejdsgiveren ved at ansætte en fleksjobber , når det er som statsansat. En fordele, som ikke gælder andre steder.

Men husker ikke hvor

Og måske husker jeg forkert
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2017, 22:01   #23
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Tak igen Nørd for god info :-)

Der er løbende lavet tiltag de sidste ca. ni måneder, som bl.a. nedgang i tid, ændring af arbejdsopgaver, mm.
Jeg er enig i at det bedste vil være hvis det er min chef der spørger til fastholdelsesfleksjob. Det tror jeg også gerne hun vil.
Mit nuværende jobafklaringsforløb løber til jan 2018, hvor jeg skal mødes med rehabiliteringsteam igen. Som jeg forstår det så skal en eventuel ansøgning om fastholdelsesfleksjob tages op i rehabiliteringsteamet, som så laver en anbefaling. Kan der i princippet godt laves et nyt møde før den planlagte dato?

Dog er der flere uafklarede/uafprøvede ting i disse;
"2) dokumentation for, at alle relevante indsatser efter denne lov samt andre foranstaltninger har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse,
3) dokumentation for, at den pågældendes arbejdsevne anses for varigt og væsentligt begrænset og ikke kan anvendes til at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår", så det kommer der hurtigt til at gå nogle måneder med.

Tak Fleksjobber
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Synes at have læst om økonomiske fordele for arbejdsgiveren ved at ansætte en fleksjobber , når det er som statsansat. En fordele, som ikke gælder andre steder.

Men husker ikke hvor

Og måske husker jeg forkert
Så vidt jeg ved så er regionaltansat og statsansat to forskellige ting.

Sidst redigeret af Hut; 07-04-2017 kl. 22:04.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2017, 00:50   #24
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Hut

Du skriver:

Citat:
Mit nuværende jobafklaringsforløb løber til jan 2018, hvor jeg skal mødes med rehabiliteringsteam igen.
Og spørger:
Citat:
Kan der i princippet godt laves et nyt møde før den planlagte dato?
Det korte svar er ja.

Så har du sat nogle citater ind uden angivelse af kilde, men tror det kan handle om flg.Vejledning om fleksjob m.v. VEJ nr 9855 af 31/08/2016 Gældende, på flg. link: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183674

Samme vejledning har eks. fra tidl. afgørelser fra Ankestyrelsen, som jeg stærkt vil anbefale dig at nærlæse, da de kan give dig in put til din egen sag.

Hvor der bl.a. står flg.:

Citat:
Ankestyrelsen henviste til principafgørelse N-9-07, hvorefter alle muligheder for fortsat udnyttelse af arbejdsevnen skal være afprøvet. Det er ikke tilstrækkeligt, at den pågældende er afprøvet i forskellige arbejdsfunktioner i nuværende job. Borgeren burde have været afklaret eksternt, inden kommunen traf afgørelse.
Og så bør du bide mrk. i ordet "relevante", som står mel. alle og indsatser. Hvilket kommunerne nogle gange springer over. De bør derfor kun afprøve og dokumentere dig i (alle) relevante (indsatser).

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2017, 22:04   #25
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
tak for info gunvor


Nogen der ved om man kan få fat i den fulde sag, i disse to sager;
Sag 1: 2014-4120-65807
Sag 2: 2015-4120-06973
fra dette link
http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/post4694.html
?
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2017, 09:04   #26
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Har søgt aktindsigt ved min læge og bliver nu ringet op at der koster 12,5 kr pr side og de kan ikke oplyse hvor mange sider der. Jeg forventer selv der er en del, men aner det egentlig ikke.

Kan de sætte prisen som de vil?


Har fundet følgende på Sundhed.dk
Privatpraktiserende læger og speciallæger kan dog allerede første gang kræve betaling. Lægerne kan kræve 10 kr. pr. påbegyndt side, dog højst 200 kr. i alt inklusiv forsendelsesomkostninger m.v.
https://www.borger.dk/sundhed-og-syg...patientjournal


https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=21077
"§ 1. Som betaling for afskrifter, edb-udskrifter og fotokopier af dokumenter i patientjournaler m.v., der udleveres efter kapitel 4 om aktindsigt i lov om patienters retsstilling, opkræver vedkommende myndighed, institution eller autoriserede sundhedsperson 10 kr. for første side og 1 kr. for hver påbegyndt følgende side, jf. dog stk. 2 og 4 og § 2, stk. 1, samt § 3.

Stk. 2. En privat praktiserende autoriseret sundhedsperson, som giver aktindsigt ved afskrift, edb-udskrift eller fotokopi, kan dog som betaling herfor kræve 10 kr. pr. påbegyndt side, i alt dog højst 200 kr., hvis

1) aktindsigten gives ved edb-udskrift, eller

2) der i den pågældende praksis ikke rådes over fotokopieringsmaskine eller lignende.

Stk. 3. De i stk. 1 og 2 nævnte beløb omfatter merværdiafgift, forsendelsesomkostninger og lignende.

Stk. 4. Udleveres afskrift, edb-udskrift eller fotokopi uden udtrykkelig anmodning, kan der ikke kræves betaling efter stk. 1 og 2.

§ 2. Første gang, der efter anmodning gives aktindsigt ved afskrift, edb-udskrift eller fotokopi af en patientjournal m.v., kan der ikke kræves betaling efter § 1, jf. dog § 3.

Stk. 2. Stk. 1 finder ikke anvendelse i tilfælde, der omfattes af § 1, stk. 2."

Ud fra §2 i dette skriv så kan der ikke opkræves for aktindsigt første gang.
Eller læser jeg noget forkert og hvorfor står der så noget andet på Sundhed.dk?

Sidst redigeret af Hut; 20-06-2017 kl. 09:32.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2017, 12:35   #27
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hut Se meddelelser
Tak for jeres svar.

Ja jeg er kommet på jobafklaringsforløb med ressourceforløbsydelse. Jeg har fået at vide at det stort set er det samme for mig (men der var der heller ikke varslet fyring) bortset fra at de refunderer mindre til min arbejdsplads og at der skal holdes et møde i et tværfaglig team i kommunen.

Der er godt nok meget lovstof, som man helst skal vide.
Og det er typisk når man ikke har overskud det er nødvendigt, så super fedt med dette forum til at hjælpe folk som mig. Tak for det og tak til alle
Må man venligst spørge hvilken kommune og Jobcenter du hører under Hut ?

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2017, 14:21   #28
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Kio - Jeg hører under Holstebro kommune
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2017, 22:48   #29
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
I forbindelse med aktindsigt har jeg modtaget en oversigt som de kalder Indholdsfortegnelse med følgende oplysninger:
ID, Dokumentnavn, Sagsnummer og Hændelse (dato)
ex: 4216673#0, Orientering om lønrefusion, 33.24.42.G17-17, 25-03-2017

Er det en journalliste eller er det en journalplan?

"Journallisten skal ikke forveksles med en ”journalplan”, som er en oversigt
over myndighedens sagsområde opdelt i sagsgrupper med dertil knyttet nummereringssystem." https://www.k10.dk/showthread.php?t=30401
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  Untitled.jpg
Visninger: 210
Størrelse:  62,5 Kb
ID: 514  
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 09:18   #30
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Jeg kan ikke nå en klagefrist, men kan jeg ikke bare skrive følgende og indsende?
Er det nok eller skal der uddybes yderligere?

"D. 10/8-2017 modtog jeg afslag på socialpædagogisk støtte.
Denne afgørelse vil undertegnede hermed klage over.

Jeg har søgt om hjælp til at lave klagen og det kan jeg desværre først få d. 8 september.
Begrundelser for klagen sendes derfor i uge 37."
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension