K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2008, 07:19   #11
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Jeg søgte og fik min pension pga. det som jeg reelt fejler (angst+dep.).
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 13:08   #12
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Red face

Citat:
Oprindeligt indsendt af @PerChr Se meddelelser
som i skriver, beviser jo så at formodningen om at den slags sker er rigtig.

Den slags ulødig sagsbehandling skal også frem i lyset og undertegnede vil sende forespørsglen til andre websteder / debat og blog m.f. snarest og med henvisning til tråden her.
Tak for de foreløbige besvarelser.
Jeg kan fuldt ud forstå din forargelse hvis det er sandt at det sker.

Men at du åbenbart baserer det på en enkelt persons - "Svensson's" - udtalelse på Eniro, er for mig at se betænkeligt.

Hvad er "Svenssons" ærinde?

Er din retfærdighedssans ikke lige vel idealistisk, set i relation til et, efter min mening, pilråddent system??

Jeg tror du kan gøre mere skade en gavn med den idealisme og ildhu.

En sidebemærkning: Sjovt så mange resurser folk kommer i besiddelse af når der skal kæmpes for ens "sag".

Sådan set ikke underligt hvis DA kigger med her og undrer sig...

Ja, mit udsagn er provokerende, jeg ved det godt, slå mig, kritiser mig, men ud skal det altså, sorry!


Lau
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 14:38   #13
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Question Hmmm....

Til Lau

Nej det er ikke kun ud fra Svenssons besvarelse på sol.dk at jeg skriver som gjort. Men også ud fra andre der til nu har svaret her i denne tråd.

Hvad Svenssons ærinde er? Tja spørg du ham om det. Han oplyser om noget han ikke vil dokumentere. Og han har stadig ikke svaret på det sidste jeg skrev i sol tråden.

Og min mening med tråden her var / er netop at skabe debat om emnet og få info frem om hvor udbredt det er med denne form for tilkendelser.

Jeg kan ikke lige se hvor der kan gøres skade, ved at tage et sådan emne op. Men jeg vil da godt se en nærmere redegørelse fra din side hvor skaden kan ske.

Og din sidebemærkning om ressourcer?

Tja mange finder dem vel frem, nu de har ro til at bruge den smule de har til rest.

Og husk lige! Ikke alle er på førtidspension på denne side her. Vi er ret forskellige grupper der er i *klemme* i systemets kringlede kroge.

At DA kigger med? Jamen de er da mere end velkommen til at læse med om hvad der skrives af undertegnede.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 15:44   #14
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Tjah, Jeg fik min pension på flere årsager, men hovedgrunden er angst, og social- og agorafobi. Derfor kan jeg ihvertfald skrive herinde i de timer jeg kan mønstre energi til det, fordelt på et døgn og søvnforstyrrelser medregnet kan det blive til nogle indlæg Jeg ved at der er mange flere, der selv med fysiske skavanker, får nogle psykiske oveni, og er man først kørt helt ned, er årsagerne der bruges på tilkendelsen mindre vigtig for en selv, for man ringeagter da ikke folk for at få tilkendt på psykiske årsager ....
Og Lau, hvis man skal ligge helt død for ikke at vække mistanke om skjulte ressourcer skulle man jo tro ftp kun kan tilkendes dem er kommet på hospice ....
Hvis DA leder efter skjulte ressourcer, skulle de få øje på de fleksjobbere herinde der gerne vil have et job, dem lukker de nemlig øjnene for, så dem må DA meget gerne komme her og finde .

mvh Nøvsen
På. Pens.af.Psyk.års. mv. :P
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 15:55   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Neurosmølf.
Det har intet at gøre om at man skulle ringagte folk med psykiske diagnoser.
Problemet er i denne sammen hæng, at kommunen gerne vil løbefra de udgifter der følger med en pension givet på fysisk sygdom/handicap.
Det betyder at de vil kunne afvise hjælp dertil, med henvisning til, at det jo ikke er årsagen til tilkendelsen. Oversat, du var ikke syg/handicappet nok til pension, således heller ikke til at få hjælp under den sociale lovgivning.
Det er det der er essensen i denne problematik, intet andet.
Måske Lau ikke har læst hele tråden.
Han har selvfølgelig lov at mene hvad han vil. Måske forstår han det bare ikke.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 15:59   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lau Se meddelelser
Jeg tror du kan gøre mere skade en gavn med den idealisme og ildhu.
Dette har jeg nu svært ved at se....og håber at du lige vil uddybe hvad det er for en skade du mener der kan ske...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lau Se meddelelser
En sidebemærkning: Sjovt så mange resurser folk kommer i besiddelse af når der skal kæmpes for ens "sag".
Tja...der findes folk derude der kan løfte en hel bil...hvis de stå i en situation hvor feks deres barn er kommet i klemme under en bil...

Jeg finder din sidebemærkning på linje med kommunernes tanker om at alle vil snyde sig til en pension...

Jeg behøver sikkert ikke at fortælle dig hvad jeg mener om sådanne tanker...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lau Se meddelelser
Sådan set ikke underligt hvis DA kigger med her og undrer sig...
Hvad Da gør og ikke gør....det er underordnet...de har haft lagt deres meninger fast lang tid før de evt ville komme her..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lau Se meddelelser
Ja, mit udsagn er provokerende, jeg ved det godt, slå mig, kritiser mig, men ud skal det altså, sorry!
Provokerende udsagn skal der også være plads til...blot de er saglige...
Så jeg ser frem til at se dine næste bemærkninger...evt en udmelding på hvilken skade der kan ske ved at debattere et emne..

Citat:
Oprindeligt indsendt af @PerChr Se meddelelser
Og min mening med tråden her var / er netop at skabe debat om emnet og få info frem om hvor udbredt det er med denne form for tilkendelser.

Jeg kan ikke lige se hvor der kan gøres skade, ved at tage et sådan emne op. Men jeg vil da godt se en nærmere redegørelse fra din side hvor skaden kan ske.
Tja jeg kan nu heller ikke lige se hvor skaden skulle ske...

Faktisk er hele K10 blevet oprettet for at gøre samfundet opmærksomme på de uheldige ting der sker rundt omkring...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 16:30   #17
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 17
Mymlen er ny på vejen
Tallene viser, at der er sket en halvering af tilkendelser af førtidspension til fysisk betingede diagnoser som ME/CFS, fibromyalgi og whiplash, og at patienterne nu i stedet primært får psykiatriske diagnoser.

http://avisen.dk/mode-diagnoser-er-paa-vej-ud_9075.aspx

Denne udvikling er sket samtidig med udbredelsen af Term-modellen, som er et redskab for lægerne til at "takle" patienter med såkaldte somatoforme lidelser. Et formål med modellen er bl.a. at spare samfundet for de store udgifter, som de somatiserende angiveligt er forbundet med.

Term-modellen definerer somatoforme lidelser som tilstande med klager over somatiske symptomer til trods for, at undersøgelser ikke har vist noget galt.
Dermed havner patienter med medicinsk uforklarede symptomer (MUS) ofte i den store psykiatriske skraldespand, selvom de ikke fejler noget psykisk, fordi psykiatrien i dag er det eneste lægefaglige speciale, der ikke er afhængig af diverse prøver eller abnorme fysiske fund for at stille en diagnose.

I dag er det nærmest umuligt for ME/CFS-patienter at blive henvist til en lægefaglig ekspert i sygdommen, og der er givetvis nogle, der fejlagtigt får tilkendt førtidspension på baggrund af en psykiatrisk diagnose.

Et andet problem er, at fysiske sygdomme overses hos psykisk syge: http://avisen.dk/psykisk-syge-har-da...ndre_5366.aspx

Mange hilsner

Mymlen
__________________
"Fald syv gange - men rejs dig otte"

Japansk ordsprog
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 17:06   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Lau.

Dejligt når nogle brugere kan skabe debat og ruske lidt op. Din mening har du selvføgelig ret til at have omkring ens resurcer, når der skal kæmpes. Jeg kan se at du selv har mærket på din krop, at være både syg og haft kontakt med det offentlige.

Blot har jeg lyst til at sige:
Skulle der være medlemmer af DA eller andre repræsentanter som socialrådgivere, sagsbehandlere, kommunaldirektører, forvaltningschefer, politikere, medlemmer af Kongehuset, eller andre kompetente mennesker der har en mening om historierne her på k10 skal I alle være så hjertelige velkommen. Skulle i professionelle "kikke med" og opdage forkerte eller asociale rådgivninger, ulovlige henvisninger etc vil jeg se frem til at I vil korrigere, os der rådgiver efter bedste evne, når kræfterne kommer over os.

Iøvrigt et sobert og tankevækkende svar, Webmaster har givet.

Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 12:49   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er et grusomt eksempel på, at en person udstyres med noget psykisk for en fysisk lidelse.

Citat:
jeg har en speciallægeerklæring på at jeg har gigt, jeg har været i arbejdsprøvning, der viste at jeg højst kunne holde til en time om dagen. Jeg har indvilget i at tale med en psykolog, der mener jeg er macho og præget af egenrådighed og overlegenhed, har blokeringer over for systemet, og ikke kan lide kvindelige sagsbehandlere, at jeg er for tyk, og ikke gider tabe mig, at jeg ikke vil indordne mig o.s.v.,

De kører på min personlighed, i stedet for at forholde sig til mine fysiske problemer, siger Kim Hedemark med henvisning til, hvad psykologbesøget hos Social Medicinsk Enhed i Aalborg resulterede i af negative udtalelser om hans person.
Læs mere her: http://www.nordjyske.dk/frederikshav...c5%2c3&count=1

http://www.nordjyske.dk/frederikshav...c5%2c3&count=1

http://www.nordjyske.dk/frederikshav...c5%2c4&count=1

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 10:44   #20
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Så faldt afgørelsen....

Jeg er målløs.....

Er blevet tilkendt en tidsbegrænset, 2 år, førtidspension. Begrundelsen for tilkendelsen lyder således

Ud fra en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger har Pensionsteamet fundet det dokumenteret, at Deres arbejdsevne p.t er nedsat og nedsættelsen er af et sådant omfang, at De, uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. Pensionsteamet vurdere at Deres tilstand over tid muligvis vil bedres, såfremt der kommer ro på den sociale situation

Det lyder jo meget godt alt sammen, men jeg synes det er bekymrende, at der ikke står noget som helst omkring min fysiske situation og min smerteproblematik.

Jeg har for 4 år siden fået et slemt piskesmæld, en kvadret nakke, en dårlig ryg og et skævt bækken som følge af et trafikuheld. Kommunen har SÅ mange lægepapirer, der uden diskussion, tilskriver mine skavanker dette uheld. Jeg er MEGET veldokumenteret.

Jeg har på intet tidspunkt ønsket denne pension og jeg er vred over afgørelsen. Mere vred og bekymret bliver jeg, når der ikke nævnes et ord der direkte beskriver smerter og varige men i kommunens vurdering og begrundelse for tilkendelsen.

Jeg har valgt ikke at anke sagen, da min advokat siger det er omsonst. Jeg har kontaktet kommunen for at få dem til at uddybe sætningen ro på den sociale situation, men ikke fået svar. Det ville de ikke.

Jeg har skrevet nedenstående brev til kommunen og vil have det lagt i min sagsmappe, så kommunen er bevidst om min mening og utilfredshed når min sag skal tages op igen om 2 år.

Vedr. afgørelse i pensionssag, ... sagsnr

17. september 2008 modtog jeg brev om, at Nyborg Kommunes Pensionsteam havde tilkendt mig en tidsbegrænset førtidspension, en afgørelse, jeg er meget ked af, da jeg hellere vil arbejde, men jeg har valgt at acceptere afgørelsen.

I begrundelsen for afgørelsen står Pensionsteamet vurdere at Deres tilstand over tid muligvis vil bedres, såfremt der kommer ro på den sociale situation. Jeg har kontaktet Nyborg Kommune og bedt om at få uddybet, hvad der menes med denne sætning, men ikke fået noget svar.

På baggrund af ovenstående, vil jeg hermed give udtryk for min bekymring omkring genoptagning af min sag om 2 år. Det undrer mig, at der træffes afgørelse om pension på baggrund af den sætning og, at der i begrundelsen for afgørelsen ikke nævnes de fysiske gener og begrænsninger, jeg har.

Kommunen har mange lægepapirer, der beskriver min smerteproblematik. Ro på den sociale situation… Jeg ved ikke, hvad det betyder, men socialt fungerer jeg fint. Der er ro, omsorg og kollosal opbakning på hjemmefronten, jeg har et fantastisk netværk og jobkonsulent, Inge Mortensen, beskriver mig meget positivt i forhold til mine arbejdsprøvninger og som velfungerende blandt andre.


Er det en god ide at aflevere sådan et brev?? Skal jeg skrive mere eller andet??? Har virkelig brug for gode råd og rammende formuleringer. Hjælp hjælp hjælp

Mette
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob få t/uge versus ftp – reelle gevinst for kommunen? Jasv Spørgsmål ang fleksjob 11 25-02-2013 21:59
Pension, årsag Trold At søge førtidspension 38 30-12-2009 00:37
er det sværere at få pension når det er psykisk frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-06-2009 17:43
Mere fokus på behandling, inden kommunerne giver pension til psykisk syge @PerChr Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 08-01-2008 12:47
Rapport vedr.indstilling til pension Flisbeth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-11-2007 21:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension