K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2011, 15:48   #1
susssana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
susssana er ny på vejen
Held

Er der nogen mennesker der er født heldiger end andre? og er der er nogen der er mere uheldig? Jeg føler tit at jeg er uheldig lige fra store ting til små ting. Opsøger man selv heldet? elle omvendt? Eller er det bare fordi man er mere fokuseret på sine uheld når man er syg og har ondt og skal kæmpe sig igennem alt det her?
Jeg er efterhånden blevet bange for at glæde mig over noget eller se optimistisk på tingene. For der kommer altid noget som ødelægger det gode.
susssana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 17:41   #2
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Dit indlæg fik mig til at sidde og tænke lidt...

Jeg tror nogle er mere heldig/uheldig end andre. Perosnligt tænker jeg at der [I]kan [I] ligge en "alternativ" forklaring bag. Noget med astrologi, nummerologi eller noget helt tredie.
Måske er det helt tilfældigt hvordan held og uheld fordeles.

Trods konkurs, skilsmisse, gentagne depressioner, gentagne gange udbrændthed/stress og 2 invaliderende arbejdsskader og nu et års sygemelding..så siger jeg ofte til min mand " hvor er vi bare altid heldige sån overordnet set"
Så måske handler det også om hvad man fokusere på. For jeg har da egentlig dårlige oplevelser nok at tage af.

Men for mig må det være de positive oplevelser der lagres og fylder i bevidstheden. Og det er faktisk første noget jeg blir bevidst om nu...foranlediget af dit indlæg som satte tankerne igang.
For ellers er jeg faktisk typisk mere den "bekymrede" personlighed.

Jeg synes jeg er heldig fordi
-jeg lever sammen med en sund og rask mand som jeg elsker
-min mand elsker mig og fortæller mig det ofte
-mine børn 9, 19,21 klare sig godt og har aldrig givet anledning til bekymring
-vi bor i et dejligt hus på 10. år
-vores økonomi hænger sammen trods sygedagpenge
-vi er altid heldige at få uforudsete indtægter når det ser mest tomt ud på kistebunden.
-jeg har kunne udleve mine drømme erhvervsmæssigt
-jeg har en SUPER sagsbehandler og jobkonsulent
-.jeg har den BEDSTE hjælp i foa´s socialrådgiver i min sygesag
-jeg har fået kompetent og god sagsbehandling og er efter blot et års sygemelding visiteret til flex og sagen afgøres på mandag.

Jeg kunne godt nævne flere "heldige" ting fra mit liv ...
Og jeg remser dem altså ikke op for at tvære mit held ud i ansigtet på dig som føler at du er mere ramt af uheld end held.
Jeg lavede listen for at vise hvad JEG ser som heldige ting i mit liv og for at vise hvad der kan glæde hvis man har fokus på det og ikke lader det negativ fylde så meget at man helt glemmer at lede efter det positive...

God Jul herfra:-)
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension