K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2007, 19:43   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Modregning i pension - socialudvalget

Citat:
Socialudvalget, Alm. del - Bilag 24




Kære Socialudvalg.



Nu er valget overstået & et nyt socialudvalg er sat sammen.

Jeg & min veninde havde den fornøjelse, at ha foretræde for den forrige socialudvalget d 11 okt 07.



Vores formål var at gøre opmærksom på de uligheder der er i førtidspensions loven. Jeg har nu erfarret at I ikke automatisk får udleveret det matriale, som vi havde med til vores foretræde d. 11 okt. Derfor denne mail.



Ud over de 1832 underskrifter vi havde med som blev afleveret til Pia Kristensen, havde vi også nogle vigtige synspunkter med. De er i hvertfald vigtige for os der er på førtidspension. Set i lyset af at de er samlet efter mund til øre metode var det ganske flot resultat med de underskrifter, der var blevet samlet.

Jeg skriver nu til jer fordi det er jer der, sætter lovene sammen. Rigtig mange er trætte af den lovgivning der er på området.



Prøv at tænke på hvis det er DIG , der i morgen skal leve efter de regler, som I har bestemt vi skal leve med. Husk på at ingen selv har valgt ikke mere, at kunne være tilknyttet erhvervsmarkedet. Husk ingen vælger sygdom eller en ulykke, altså vi har ingen mulighed for at vælge anderledes.

Vi er selv stændige personer, med eget personnummer. Det tror jeg nu godt I ved, men hvorfor er det så at I syntes dett er hele familien der skal være på førtidspension?????.



Ja det er jo sådan det er i dag, fordi vores førtidspension hænges op på hvad vores samlever / ægtefælde tjener. Jeg har på fornemmelsen at I ikke, vil / kan se at vores selv respekt kan ligge på et meget lille sted.Når I kun ser os som et vedhæng til vores samlevers / ægtefældes indtægt. Det vil betyde så meget, hvis I vil vise at I har respekt for det enkelte menneske.



Her er et regnestykke som min families økonomiske forhold. Jeg mister 15% af det min mand tjener over 174 300 kr,det vil sige når han tjener ca. 250 000kr pr år minus 174 300 kr bliver det 75 700 kr som der skal betales 15% af, det er 13 355 kr jeg skal modregnes, af min " løn " på 87 360 kr tilbage er der så 74 016 kr pr år.

Om der skal være en grænse ved jeg ikke, men skal den være der så skal den betydelig op ad. For ingen har valgt det her selv.

Alt i alt sker der en modregning i vores " løn ", uanset om vi er på den gamle lov eller på den ny lov. Der er bare den forskel på hvornår modregningen sker, på den gamle lov sker det ved 174 300 kr, på den gamle lov ved 236 000 kr. Hvor mange erhvervs aktive tjener under disse 2 beløb ???



Jeg har i de sidste mdr. modtaget flere mail, fra vildt fremmed som beskriver hvordan de er nødt til at, tænke kreativ økonomi. Nogle bor dør om dør, for så får de bolig sikring, extra børne penge m.m. Er det billigere end, at ændre på modregningen i vores førtidspension ????



Disse tal har jeg modtaget fra Danmarks statistik, gældene for 07.

0,05 % af alm. forhøjet førtidspensionister er gift med en ikke førtidspensionist.

56,23% af mellemste førtidspensionister er gitf med en ikke førtidspensionist.

43, 72% af nye førtidspensionister er gift med en ikke førtidspensionist.

Så det er godt nok MANGE familier der er på førtidspension.



Foruden vores tur til Christiansborg d. 11 okt, så havde jeg den fornøjelse, at være tilstede ved Parti leder runden i dr 1 byen d. 11 nov.

Hvor jeg havde forberedt følgende spørgsmål. Jeg fik bare ikke mulighed for den aften at aflevere dem. Parti lederen har dog modtaget disse spørgsmål på mail d 12 nov, så måske har DU / I set dem.



Hvad vil I gøre for, at førtidspensionisterne ikke skal tro ??



1. At I ser os førtidspensionister som et vedhæng til vores samlever/ ægtefældes økonomi ???

2. Er det af humanitære årsager,I holder os i live ??

3. Mangler der flere hænder på arbejdsmarkedet ??

4. Hvis det er sandt, Hvorfor gør I så ikke noget for, at erhvervsaktive til en førtidspensionist, kan arbejde mere ???

5. Hvis I vil opnå dette, må i holde op med, at modregne i Vores førtidspension ???

6. Ved I politikker at vi er selvstændige personer ??

7. Ved I at vi har eget person nummer ???

8. I skal vide, at ingen selv har valgt sygdom, ulykke eller andre ting som gør, at arbejdsmarkedet ikke mere er muligt.

9. Vil I personlig nøjes med en indtægt, på 74 016 kr pr. år ??

10. Vil DU / I gøre en forskel ??

11. Hvad vil DU / I gøre ???



Med venlig hilsen

Ruth Mejlholm

Langgade73, kaas

9490 Pandrup

[email protected]


Spændende at se, hvad der svares på spørgsmålene.

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...U/00000001.htm
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 22:20   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Rigtig url er her:
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...g/24/index.htm

Jeg synes det er stærkt af dig at du bruger tid på at prøve på at få din stemme hørt.

Rigtigt godt gået. Jeg tror virkeligt, du får ændret noget. Det håber jeg.
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 22:33   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak, Flemming.

Gider du komme med en lynforklaring på, hvordan man finder det korrekte link?

Citat:
Jeg synes det er stærkt af dig at du bruger tid på at prøve på at få din stemme hørt.

Rigtigt godt gået. Jeg tror virkeligt, du får ændret noget. Det håber jeg.
Er det noget, du har skrevet til Ruth eller til mig?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
enke pension modregning i ledighedsydelse extra Spørgsmål ang fleksjob 0 20-12-2011 14:00
Modregning i pension. solskin1972 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-04-2011 21:26
Modregning af pension i erhvervsevnetab Skade2006 Alt det andet 17 24-06-2010 02:02
øvre grænse for modregning i pension? anja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 06-06-2009 17:34
Pension modregning. Susanne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-11-2007 13:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension