K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2010, 15:44   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
Hej

Jeg afsluttede arbejdsprøvning og kunne klare 15 timer om ugen...

Jeg har fået at vide fra sagsbehandler at kommunen kan ikke give bevilling på Flexjob på 15. timer

Han sagde det skal op på 20 timer i følge ny lov

Jeg har aldrig hørt om det

Er der nogen som har hørt eller vide noget om den?

Hvad er jeres råd?

Jeg vil ikke have pension men kan ikke få Flexjob på 15 timer.. men kan ikke klare mere.



dobar fis i en hornlygte og bare den sædvanlige strategi de bruger for at få folk op i tid (især hvis du har papir på at det burde være muligt ) nogen kommuner operere med at hvis ikke man kan klare et job på over 12½ time og andre 15 timer så kan man ikke få fleksjob , men det er noget kommunerne operer med (og så er det jo pension ) men der er ikke nogen ny lov , der bliver behandlet en ny lov efter sommerferien (/hvis ikke der kommer valg ) så det bedste du kan gøre er at skrive at du har erfaret at der ikke er nogen ny lov og du gerne vil have det mundlige på skrift og have lagt skrivelse ind i din sag .
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:50   #12
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
dobar fis i en hornlygte og bare den sædvanlige strategi de bruger for at få folk op i tid (især hvis du har papir på at det burde være muligt ) nogen kommuner operere med at hvis ikke man kan klare et job på over 12½ time og andre 15 timer så kan man ikke få fleksjob , men det er noget kommunerne operer med (og så er det jo pension ) men der er ikke nogen ny lov , der bliver behandlet en ny lov efter sommerferien (/hvis ikke der kommer valg ) så det bedste du kan gøre er at skrive at du har erfaret at der ikke er nogen ny lov og du gerne vil have det mundlige på skrift og have lagt skrivelse ind i din sag .
min Partsrepræsentant /bissider skal konakte dem imorgen eller i næste uge og vi vil have det på skrift... så vi kan klage over dem..

jeg har alt papier fra flere arbejdsprøvning fra reva og fra psykiater ...

jeg kan ikke magte mere end de 15 timer pr. uge.....
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:21   #13
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hmm jeg har ikke hørt om nogen ny lov, så det virker da lidt mystisk. Jeg har da lige givet fleksjob til en der kunne klare 15 timer.
13 ½ time er som regel det mindste, ift. at arbejdsgiver ikke skal miste penge på det ift. refusionen, men som sagt, nogle kommuner går det også med mindre (også hvis man har været deltid inden), men jeg har ikke hørt om nogen der kan nægte hvis det er mere?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:25   #14
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Hmm jeg har ikke hørt om nogen ny lov, så det virker da lidt mystisk. Jeg har da lige givet fleksjob til en der kunne klare 15 timer.
13 ½ time er som regel det mindste, ift. at arbejdsgiver ikke skal miste penge på det ift. refusionen, men som sagt, nogle kommuner går det også med mindre (også hvis man har været deltid inden), men jeg har ikke hørt om nogen der kan nægte hvis det er mere?
de har sagt det mundligt men min partsrepræsentant skal kontakte dem og søge det på skrift og hvor det står også i loven...

så vi kan klage over dem..

jeg kan ikke magte mere end de 15 timer det viser sig også fra reva , andre arbejdsprøvninger og fra psykiater...

så vi venter hvad det skal står på skrift hvilken lov det siger... at man kan ikke få flexbevilling under 20 timer.....
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:31   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
flexjob laves generalt ikke under 15 timer da det ikkek an betale sig for arbejdsskiveren
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:35   #16
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
flexjob laves generalt ikke under 15 timer da det ikkek an betale sig for arbejdsskiveren
jeg kan klare de 15 timer pr. uge det mener også min psykiater..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:40   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
flexjob laves generalt ikke under 15 timer da det ikkek an betale sig for arbejdsskiveren
Superkok det kommer helt an på hvilke kommune du bor i, jeg kender flere også herinde der er visiteret til under 12½ time ...

Min kommune siger at de går ud fra 12½ time .
Men det er ikke noget der er lov bestemt , vi har haft forspørgelse både ved socialministeriet ved forligskredsen og ved beskæftigelsesministeret og alle har samtykkened sagt at en mindste grænse for visitering af fleks det er ikke noget de ønkser...

Men selvfølgelig er det blevet endnu svære at få fleks nu hvor kommuner mister refusion men det har så også hele tiden været min påstand at da de ikke mistede refusion var mange fleksvisiteringer en discount pension
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:44   #18
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Superkok det kommer helt an på hvilke kommune du bor i, jeg kender flere også herinde der er visiteret til under 12½ time ...

Min kommune siger at de går ud fra 12½ time .
Men det er ikke noget der er lov bestemt , vi har haft forspørgelse både ved socialministeriet ved forligskredsen og ved beskæftigelsesministeret og alle har samtykkened sagt at en mindste grænse for visitering af fleks det er ikke noget de ønkser...

Men selvfølgelig er det blevet endnu svære at få fleks nu hvor kommuner mister refusion men det har så også hele tiden været min påstand at da de ikke mistede refusion var mange fleksvisiteringer en discount pension
jeg kender mange i min kommune som blev visiteret med 13 timer om ugen og over...så det er muligt..

vi vil bare vente hvad det vil står på skrift hvor det står i loven at man kan ikke få bevilligt flexjob under 20 timer...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 18:53   #19
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
vi vil bare vente hvad det vil står på skrift hvor det står i loven at man kan ikke få bevilligt flexjob under 20 timer...
har aldrig hørt hun at de generalt ikke lave flexjob under 15 timer da det er tildsætning for en arbejdsskiver.skulle ikke undre mig der er forskeld fra komune til komune
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 19:23   #20
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Der staar ihvertfald ikke noget minimums-timetal i loven. Jeg blev visiteret til fleksjob 6-8 timer om ugen - at det saa ikke er realistisk, det var ikke deres problem.. Og min sagsbehandler sagde selv til mig, at der ikke var lovgivet om en minimumsgraense.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension