K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2011, 16:07   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af norit Se meddelelser
Er man på sygedagpeng/dagpenge når flex bevilliges, ja så overgår man til flexydelse dagen efter den er gået igennem.
Lige en rettelse.

Hvis man er på sdp og bevilges fleks, så overgår man til ledighedsydelse.

Flexydelse svarer til efterløn, blot er den for fleks'ere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 16:12   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man er på kontanthjælp. så foresætter man på kontanthjælp
indtil man finder et job.
hvis man ikke kan modtage kontathjælp, kan man søge særlig ydelse
når man er tilkendt flex
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 16:38   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis man er på kontanthjælp. så foresætter man på kontanthjælp
indtil man finder et job.
hvis man ikke kan modtage kontathjælp, kan man søge særlig ydelse
når man er tilkendt flex
Også korrekt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 17:32   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Hej alle

Jeg har læst Helsingørdommen http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Jeg kan forstå at jeg således skal bevilges fleks når nu jeg får mit afslag på førtidspension her snart (går ud fra jeg får afslag).

Men hvad sker der så helt konkret? (Skal lige siges jeg modtager kontanthjælp og er sygemeldt).

Jeg må jo så ryge ud af afklaringsteamet og over i - hvad?

Bliver man automatisk raskmeldt og skal søge fleksjob?

Hvad gør man hvis ens sagsbehandler ikke kender til Helsingørdommen (hvilket jeg er ret sikker på at hun ikke gør)?

På forhånd tak for hjælpen
Hej Solnedgang,

Helsingør dommen er mest brugt (når den er) hvis man er på sdp. og får afslag på ftp., dog ved ftp, søgt af kommunen.

Hvorfor tror du at du får afslag på din pension ? Er det kommunen der har søgt for dig ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 17:41   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Der er søgt på det foreliggende (§17)

mener 70 procent får afslag, men der er så stadig 30 procent tilbage
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 17:49   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Men Solnedgang, så er der jo ikke andet for end at søge en afklaring videre af din sag. Du får ikke automatisk fleksvisitering ved afslag på ftp.

Jeg fik i maj afslag på ftp. via §18 hvor kommunen søgte ftp. på mine vegne. Pensionsnævnet skrev at de mente jeg lige skulle over et erhvervs center for at få konkretiseret min rest arbejdsevne.

I det evt. afslag du får vil de også sige hvad der mangler i din sag for at der evt. kan bevilges pension. Det kan være nogle læge papirer, hvis dine behandlingsmuligheder ikke er stateret udtømte. Det kan også være en yderligere arbejdsprøvning !!

Jeg blev rigtigt skuffet over at have fået afslag på pension, mest fordi den også blev søgt af kommunen på mine vegne og de burde da være nogenlunde sikre. Nu har jeg klaget over afslag, sagen i BAN, på deres venteliste, men samtidig fortsætter jeg min afklaring og har bedt om møde med jobcenter omkring det pensionsnævnet skriver og gav afslag på.

Der er ikke andet for end af følge op så godt man kan indtil man får en afklaring.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:19   #17
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Tassi, hvor går man så hen hvis Kommunen ikke retter sig efter den?
Du klager over afgørelsen. Kommunen stadfæster, og dermed ryger sagen videre til BAN. Her sørger du for at få aktindsigt, og at gøre opmærksom på at du vil have sagen behandlet ift Helsingørdommen. Hvis BAN ellers er i besiddelse af alle oplysninger, burde de så træffe afgørelse om at du skal have tilkendt fleks. Det skal kommunen så rette sig efter
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 18:29   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mon alle også jeg uden kh.muligheder, men med afslag på pension kunne gøre dette ? Det er jo bedre end et afslag på afslag. Jeg har 10 dage til at komme med tilføljelser til min sag og det fra den 1/8 hvor jeg modtog aktindsigt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 19:16   #19
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej Enteneller

Ja, jeg har søgt en §17 og regner med at være blandt de 30 % der får afslag i første omgang. Men har så tænkt at anke, når jeg ser deres begrundelse for afslaget.

Min sag er godt belyst, men der vil nok kunne peges på en mikroskopisk restarbejdsevne (3-6 timer om ugen) hvis de gradbøjer lægernes ord (og det gør de jo nok). Svært nedsat arbejdsevne er sikkert ikke lig med nul arbejdsevne.

Tassi, super idé at tilføje anken at jeg ønsker der tages højde for Helsingørmodellen i tilfælde af afslag. For som Enteneller skriver, så er det bedre end afslag på afslag. Og fleks er jo en god start. Kan man så ikke klare fleks, ja så er der jo kun en vej tilbage.

Det må du også kunne gøre Enteneller
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 19:23   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak Solnedgang (på op veje ) Hvorfor lod du ikke kommunen søge pension på dine vegne, altså vente på afklaring medens du var på kontanthjælp ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension