K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2010, 13:09   #1
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
enkelydelsser

hej er mor til en 20 år dreng med skizofreni. Han har fået plads på et botilbud . Vil søge noget etableringshjælp til ham, er der nogle der ved hvad han har krav på,og måske ved hvor jeg kan se lovgivningen om dette.Har i dag modtaget ansøgningsskema fra hans sagsbehandler, men ingen vejledning. venlig hilsen aalborg
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 15:40   #2
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Det burde botilbuddet da kunne hjælpe jer med.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 17:26   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Der er ingen fast regel om hvad han har krav på.
Det afhænger af hans økonomi og hans behov, så du bliver nødt til at tage kontakt til hans sagsbehandler på Socialforvaltningen; evt. bede bostedet hjælpe i spørgsmålet.

Men jeg selv fik i sin tid LÅN til indskud i lejlighed, jeg først skal afdrage på når jeg får en indtjening; men indtil da går eksempelvis beløb jeg får tilbage i SKAT direkte til afbetaling på det lån uden at komme omkring min bankkonto samt tilskud til køb af komfur, køleskab, seng og klædeskab.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 17:32   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hver eneste bo sted sov burte have en sagsbehandler tilsknyttet så det er hende/ham i skal have fat i det kan trække i de rigtige tråde
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 20:37   #5
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Ålborg

Hej Ålborg, jeg går ud fra din søn er myndig, men måske på førtidspension? Derfor er der ikke et enkelt svar, du må komme med flere info.

MVH
Flemming og far til udviklingshæmmet på bosted
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 20:56   #6
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg ville spørge på botilbud det må de kunne sige noget om det
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 11:16   #7
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
tak for svar.. min søn har indtil nu fået nedsat kontanthjælp ca 2600 mdr. Han skal selv medbringe gardiner, lamper og møbler han har selvfølgelig noget herhjemme fra. Men der er mange ting han mangler. Botilbudet mener jeg skal snakke med hans sagbehandler,hende taler jeg ikke så godt med, grundet ja hele systemet manglende samarbejde.måske det kan læses i mine tidligere tråde vh aalborg
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 11:56   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg formoder, at han har fået så lidt i kontanthjælp fordi han er under 25 år OG bor (boede) hjemme.
Jeg vil mene, at kontanthjælpen bliver en smule højere nu han ikke længere bor hos jer.

Bare for lige at være helt sikker: Det er sagsbehandleren i Socialforvaltningen du skal tale med.
Du kan møde op på kommunen hvorved du næppe kommer til at tale med dén sagsbehandler men med den der sidder og tager sig af det der lige dukker op.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 13:37   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tiden er nok inde til I ikke er alene fremover...

Kære Aalborg.

Med din søns diagnose skulle han fornuftsmæssigt da ikke være på kontanthjælp når kommunen har viden om diagnosen og tilmed er ved at sende ham i bofællesskab.

Men læs her: http://www.dukh.dk/netradgivning/bol...il-boligskifte

Jeg ville tage kontakt med www.sind.dk og www.dukh.dk som har en telefonrådgivning

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-09-2010 kl. 13:40.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 13:40   #10
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
hej anna... ja han er 20år og vil få noget mere i kontanthjælp når han flytter men det tager de bare så i husleje og kost, så vi har fået et brev hvor der står han kan forvente at have 1800 i lommepenge. ( til cigaretter tøj og hvad ellers et ungt menneske har brug for) ikke meget.
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension