K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2008, 23:02   #1
Vendel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Vendel er ny på vejen
Ledighedsydelse/Pension

Håber der er nogen der kan hjælpe med oplysning om mit spørgsmål.

Min kone har lige fået meddelelse om, at hun er visiteret til et fleksjob, men fik samtidig at vide at der var mange der ventede på et fleksjob og at der nok ikke var et job lige om hjørnet.
Hun fik samtidig besked om at hun indtil der blev fundet et job til hende var på ledighedsydelse.

Nu er mit spørgsmål. Hvor stor er denne ydelse?
og er den afhængig af min indtægt?

Sagsbehandleren sagde at det var ca. det samme som en førtidspension, og at det IKKE var afhængig af min indtægt.

Jeg har i dag talt med en hvis kone er på førtidspension. Han hævdede at hans kone fik udbetalt en pension, der var afhængig af hans indtægt!!

Er det korrekt, at førtidspensioen er afhængig af mandens indtægt. ?

Min kones sagsbehandler hævdede, at såfremt det endte med, at hun kom på førtidspension, så var pensioen IKKE afhængig af min indtægt.

Han sagde, at der var to satser afhængig af om man var gift eller enlig, men derudover ikke afhængig af en evt. ægtefælles indtægt.
Han mente at førtidspensioen for en gift person ville være på omkring 14.000,- kr mens den for en enlig ville være på godt 15.000,- kr.

Håber der er nogen der kan oplyse om de korrekte forhold - både med hensyn til ledighedsydelse og førtidspension.
__________________

Mange hilsner
Vendel
Vendel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 23:33   #2
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg håber bestemt at der kommer andre ind med svar til dig, for din kones sagsbehandler er da helt ude af kurs hvad angår førtidspension.

Max førtidspension til gifte er på 12500 pr. måned og er derefter for nedadgående i forhold til ægtefældens inkomst. Der er flere der ikke kan få førtidspension fordi ægtefællen har en høj intægt.

Jeg kan ikke svare dig på spørgsmål om fleks-løn, da jeg der ikke har megen indsigt, dog ved jeg at den IKKE er afhængig af ægtefællens indtægt.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 23:57   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vendel ledighedydelse kan maks være 91 % af dagpengesatsen (jeg har13900) og er som skrevet helt uafhængig af ægtefælle ...

derimod er satserne som skrevet for førtidspension afhængig af ægtefælle indtægt uanset hvor meget ægtefællen tjener (altså også selv om man er på kontanthjælp ) så kan den maks udgøre 12500 kr som skrevet...

men er man gift med en med en god indtægt kan man sagtens miste mere end det, men det er et større regnestykke som skal laves for den enkelte ...

Ledighedydelse er at side stille med dagpenge fra a kasse forstået på den måde at hvis din kone arver eller vinder i lotto så kommer det heller ikke til at gå ud over hendes ledighedydelse
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 09:17   #4
Vendel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Vendel er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar - det var rart at få det sat på plads.
__________________

Mange hilsner
Vendel
Vendel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 09:47   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Vendel....ang pension...der kan du se nogle eksempler på regnestykker her:

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 10:18   #6
Vendel
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
Vendel er ny på vejen
Tusind tak til Webmaster - det giver et fint overblik.
__________________

Mange hilsner
Vendel
Vendel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Pension-ledighedsydelse MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-08-2012 05:35
pension i hvile efter flexjob nu på ledighedsydelse Rif Alt det andet 0 09-02-2012 18:46
enke pension modregning i ledighedsydelse extra Spørgsmål ang fleksjob 0 20-12-2011 14:00
afslag på pension og nu tilkendt ledighedsydelse århuskvinde Spørgsmål ang fleksjob 42 15-02-2011 15:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension