K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2007, 12:08   #1
mimmi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2006
Indlæg: 13
Styrke: 18
mimmi er ny på vejen
Slemme møder

Jeg har igen været til et kedeligt møde på komunen, min sagsbehandler vil indstille mig til pension, men hun bruger meget tid på at fortælle at jeg jo ingen penge kan få nogen steder fra hvis det bliver et afslag? Øhh ,kan hun alene vuderer om jeg er til rådighed? jeg vil helst i flexjob, men mine arbejdsevner rækker ikke til dette? Og gør de ikke det er man vel klar til pension?........ Jeg mener jeg hele livet har betalt min skat, og derfor skulle være sikret netop, hvis jeg ikke længerer kan arbejde? Er jeg for naiv?
mimmi
mimmi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2007, 12:57   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Slemme møder

Kære Mimmi

Jeg kan godt forstå du er bekymret.

jeg er ikke sikker på om jeg har forstået ? ER DU VISITERET TIL FLEKSJOB ?

Hvis du får afslag på pension så er du tilbage på ledighedsydelse eller særlig ydelse.

Hvis din kommune vurderer at du har nedsat arbejdsevne kan de ikke fratage dig din fleksjobbevilling og de skal , hvis de gør det sætte noget andet i stedet.

Din sagsbehandler er vist ikke inde I reglerne.

Hvis din sagsbehandler vil åbne en pensionssag så kan hun godt gøre det, men du kan sige at du gerne vil have et fleksjob hvis du vil det.

Hvis du ikke er enig med din sagsbehandler så skal du anke eller klage til kommunen over det.

Jeg mener ikke hun kan tvinge dig til pension...men lad os høre hvad andre har at sige ...

Måske kan du forklare mere i detaljer hvad din situation er ?

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2007, 14:46   #3
mimmi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2006
Indlæg: 13
Styrke: 18
mimmi er ny på vejen
RE: Fleks

Hej igen, jeg er godkendt til fleksjob, og har været afprøvet 4 steder, og min arbejdsevne rækker ikke til at passe 14 timer om ugen? Min sagsbehandler vil så afslutte min reccorseprofil og så søge førtidspension, men på-peger at jeg hvis det bliver et afslag vil stå uden indtægt, kontant hjælp er ude lukket pga. min mands indtægt,. Men jeg synes da ikke jeg bliver mere "rask" af et evt. afslag?!
Hilsen mimmi
mimmi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2007, 23:19   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Slemme møder

mimmi det må være noget de truer med ...

Kunne du ikke bede din sagsbehandler om at få det på skrift ?

Så længe du selv er villig til at tage et fleksjob så længe vil du være berettiget til din ledighedsydelse .

Du bliver ikke rask af at få aflsag på en førtidspension og kommunen SKAL sætte noget andet i stedet for.

Dette andet kan IKKE være kontanthjælp da det er en midlertidig hjælp.

Du skal kort og godt (på skrift ) skrive til din sagsbehandler at du gerne vil have at vide efter hvilke lov hun henviser til at du vil få frataget din ledighedsydelse hvis du IKKE kan få førtidspension, du skal dertil skrive at du er villig til hver en tid til at påtage dig et fleksjob som matcher dine skånehensyn og det vil også sige at selv om du ikke kan arbejde 14 timer .
Du skal gøre det hurtigst muligt og gå på kommunen og aflevere brevet, og få en kvittering på at brevet er afleveret, hvis så kommunen skulle få den vanvittige ide ved et evt afslag at tage din ledighedsydelse så vil du kunne dokumentere at du på intet tidspunkt har sagt at du ikke vil tage et fleksjob og så har kommunen ikke lovhjemmel til at tage din ledighedsydelse.

hvad der gør det endnu mere grotesk er jo at det er sagsbehandler der selv vil indstille dig til ftp.

MVH
Hejdien

PS skriv hvis du har brug til at formulere brevet...
  Besvar med citat
Gammel 05-02-2007, 11:57   #5
mimmi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2006
Indlæg: 13
Styrke: 18
mimmi er ny på vejen
RE: fomulering

Hej og tak for din hjælp, jeg vil meget gerne at du hjælper med en formulering af brev til komunen
Hilsen Mimmi
mimmi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 09:23   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Slemme møder

Hej mimmi..

Brev til dig er sendt
  Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 12:05   #7
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: RÅD TIL MIMMI

Mit allerbedste råd til dig er at få en uvildig person til at bistå dig med reglerne og være bisidder ved møder hos kommunen. Personligt har jeg en socialrådgiver fra mit pensionsselskab med. Vi der er inde i systemet har nogle gange brug for at blive "beskyttet" af loven ved en uvildig rådgiver! Held og lykke.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2007, 17:42   #8
Vibs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
Vibs er ny på vejen
RE: Slemme møder

Øh, mangler vi ikke en slutning

Det er jo ganske grusomt at læse om alle de fortrædeligheder, uden at få slutningen med... Hvis der altså er en slutning, uff....

Hilsen Vibeke
Vibs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2007, 20:18   #9
KM-Trekantsomraadet
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Slemme møder

Hej Mimmi

For at kunne hjælpe dig videre, er det vigtigt at vide om du er på ledighedsydelse eller sygedagpenge lige nu.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor to møder ved en § 18? frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 21-01-2013 23:29
Lydoptagelse af møder. Pingu Alt det andet 27 10-12-2011 18:21
Fri til HK og kommune-møder Nucca Spørgsmål ang fleksjob 2 29-09-2011 09:09
Optagelse af møder Adi Alt det andet 4 01-03-2011 07:50
Dagsorden til møder. Maj-Britt Alt det andet 4 15-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension