K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2008, 18:29   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej

Sådan ser et fleksjob bevis ud ...man kan vist printe det ud og udfylde det selv og så få det underskrevet af jobcenteret.

http://www.jobcenter.dk/files/Blanketter/abk820.pdf

Håber det hele bliver godt for dig og du får et fleksjob snart men jeg tror du selv skal søge det for du kan ikke regne med at kommunen finder et til dig ...de kan sende dig ud til andre aktører der så skal hjælpe dig med at finde et , men det er bedst du selv søger.


Sidst redigeret af Stella; 28-10-2008 kl. 18:31.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 18:30   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
he he Stella jeg kom først .. nå men gode ting kan aldrig siges for tit
  Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 18:32   #13
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
næ...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 18:36   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Curls jeg kan ikke helt huske datoen men det er noget man kan forlange at få et fleksjobbevis kig evt her http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...=Fleksjobbevis

der er også denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...jobbevis+se+ud

og eks på hvordan fleksjobbevis kan se ud ... kan du se her http://www.jobcenter.dk/files/Blanketter/abk820.pdf
Tak for det... Nu står der godt nok "efter anmodning"... det betyder vel kun efter en fleksjobbers ønske, går jeg ud fra så?? Jeg har ikke sådan én... Ved godt de kan laves, men det lød som om, at kommunen absolut skulle lave det, men tror nu, det handler mere om, hvis man som fleksjobber selv ønsker at have sådan én, så skal de jo lave det..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 20:43   #15
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Fleksjobbevis
§ 13. Kommunen skal efter anmodning udstede et fleksjobbevis
til personer, der er visiteret til fleksjob og som modtager
kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse
efter lov om aktiv socialpolitik. Fleksjobbeviset indeholder
oplysninger om fleksjobordningen, de handicapkompenserende
ordninger og personens skånebehov. Kommunen skal
anvende den skabelon, som Arbejdsmarkedsstyrelsen udarbejder.
§ 14. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. marts 2008.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 21:38   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kjersti Se meddelelser
Hej alle..
Lige et par spørgsmål.. da jeg går og spekulere som en gal..
Når jeg nu er godkendt til flexjob med mange skånehensyn og få timer, ved jeg godt det kan blive svært og finde job.
Men hvad sker der, hvis der ikke dukker et job op til mig på et tidspunkt, hvor kan de så finde på og placere mig henne.. jeg tænker på om de kan finde på og smide en på kontanthjælp.. syntes jeg har læst det her på k10, at der er en der er røget på denne ydelse.. håber ikke jeg har læst rigtig
Er på ledighedydelse på nuværende tidspunkt..

Kjersti vi har ganske rigtigt haft debatten her på siden, og det var fordi vi fandt ud af at nogen kommuner prøvede at lave dette nummer, men de tilfælde jeg kender til , der er det ikke lykkedes , desværre kan man frygte at det er lykkedes for de kommuner hvor det måske drjejer sig om mindre ressourcestærke mennesker men vi har ikke nogen her på siden hvor det er sket ... men prøv evt at læse denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=1623

Det var en kommunen ville sætte på kontanthjælp fordi de ikke kunne skaffe job, men som du også kan se så er det ikke så let...

hvis de skal sætte dig på kontanthjælp så kræver det at du enten siger nej til et job (uden at du har en rimlig grund til det ) eller at de fra starten har fejlvisiteret dig ...

du skal også tænke på at de efter den nye lov vil miste deres refusion til din ledighedydelse hvis ikke de finder et job til dig .. efter et 12 månder de sidste 18 måneder...

Citat:
Håber der er nogen her der ved noget om det, da det plager mig en hel del.. har aldrig været vandt til og gå hjemme.. føler man blir bims i bøtten af det..føler mig fanget.. i kommunens kløer.. da jeg ikke har fået et flexjobbevis.. selvom jeg kun kan arbejde få timer.. har jeg virkelig brug for dette..

fra den Utålmodige..
Kan godt forstå at du føler dig lidt bims og det er lidt af en omvæltning og mange frygter for når der er gået det år,, selv har jeg ikke kendskab til andre end nogen stykker som er sendt i feks praktik i tre månder for lige at afklare deres arbejdsevne og indhentelse af deres statusattest fra lægen for at se om der er kommet yderligt til ... (evt førtidspension )

Jeg er selv kommet ud over græsen for det år .. det vil sige at det kom jeg i juli , jeg var dog sygemeldt med nye helbredsproblemer , men kommunen mente at jeg skulle stå til rådighed for at modtage ledighedydelse men droppede det igen da jeg kunne fremvise loven hvori der står at man som sygemeldt på ledighedydelse skal behandles efter sygedagpenge loven og det har jeg prøvet at få kommunen til i næsten et ¨år da vi når juni månede, det ender med at de sender mig ud i job med henblik på fleksjob med evt nye skånehensyn og færre timer , men de laver det om til arbejds prøvning i stedet for da de finder ud af at jeg både er under behandling og udredning og jeg fastholder at jeg skal behandles efter sygedagpenge loven ...

så det eneste der er sket for mig efter et år er en arbejds prøvning som de selv valgte at stoppe efter 14 dage da de var bange for at skade mit helbred yderligt og først i morgen skal jeg op og snakke med min sagsbehandler men der har jeg så også været sygemeldt i 14 mdr ...

Så mit bud vil være efter et år kan du komme i en arbejdsprøvning for at se om du stadig er til rådighed for et fleksjob , evt indhentelse af statusattest og under ingen omstændigheder kontanthjælp

Men i første omgang syntes jeg du skal glemme de spekulationer og satse 110% på at finde dig et fleksjob du kan magte og så tage en dag af gangen , der er ingen grund til at drive dig til vanvid med spørgsmål om dagen i morgen , for ingen af os kender den ... men du bliver ikke rask og derfor er der ikke noget med kontanthjælp men i stedet for bliver der tale om en pension ...

(dermed ikke sagt at kommunen ikke kan finde på at prøve men der må du sige fra hvis det skulle ske )

Hvad ang fleksjob bevis så send en mail til din jobkonsulent/sagsbehandler og bed om en tid , skriv at det er med henblik på udarbejdelse af et fleksjob i henhold til §13

Fleksjobbevis
Citat:
§ 13. Kommunen skal efter anmodning udstede et fleksjobbevis til personer, der er visiteret til fleksjob og som modtager kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik. Fleksjobbeviset indeholder oplysninger om fleksjobordningen, de handicapkompenserende ordninger og personens skånebehov. Kommunen skal anvende den skabelon, som Arbejdsmarkedsstyrelsen udarbejder.

§ 14. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. marts 2008.
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad må kommunen??? sune Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 30-06-2013 23:08
Hvad er næste tiltag fra kommunen stolpesten Alt det andet 1 23-02-2013 14:50
Hvad må kommunen? Therma-TpT Alt det andet 5 21-04-2009 19:12
Når kommunen tager alt hvad man ejer mumle_mund Alt det andet 12 06-03-2009 19:21
Hvad har kommunen egentlig forstillet sig ?? ? andi1975 Din historie 7 16-02-2007 22:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension