K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2011, 08:03   #11
simon1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
simon1 er ny på vejen
Hej Peter

Ved ikke om du har set det svar, jeg sendte i sidste uge. Det går ikke godt :


Er det sådan her på k10. Hvis man skriver her ,så hvis man Googler ens fagforening så kommer ens sag frem her fra k10. Jeg har prøvet det???


simon 1
simon1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 09:54   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Simon1 mener du og dit indlæg vil komme frem hvis du feks har skrevet navnet på din fagforening ?

I så fald ja det vil den i hvert fald på et tidspunkt, web har været ret god til at sætte de der ord ind som gør at vi er ret højt oppe i google.

Men ved ikke lige om det er det som du mener ?
  Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 10:42   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af simon1 Se meddelelser
Hej alle sammen
Jeg er ny her, håber i vil hjælpe mig

Jeg har været sygemeldt siden 6.10.2009. opereret 3 gange i 2010 sidste gang 01.11.2010 fik jeg stiv gjort noget af ryggen.

kommunen stoppet mine sygedagpenge den 10.11.2010. jeg har været til samtale 1 gang på kommunen 3 uger efter jeg blev sygemeldt.

Hørte ikke fra dem før jeg ringede til dem i 2010 de sagde de havde glemt mig. skulle svare på nogle spørgsmål.

hørte ikke fra dem inden min fagforening kontaktet dem august 2010 vedr. fald for varighed samt klager over at der ikke sker noger.

kommunen sender mig papir den 27 sept.2010 vedr.meddelse om generel helbredsundersøgelse

d.29sept. skulle jeg opereders igen så jeg kunne ikke nå at få den lavet og
min læge var ikke tilstede. kommunen skrev at det var ingen problem da det var en arb. skade så sygedagpengen ville fortsætte til sagen var klar lagt. den 01.11.2010 blev jeg operederet igen.

den 10.11. 2010 stoppet mine sygedagpenge.den 13.11.2010 kommunen kom hjem da jeg ikke måtte køre i bil. de skulle lave en opfølgning samt ressurceprofil, men de havde ikke nye oplysninger fra de sidste 2 operationer. de kunne godt se at det ikke var godt. men der var/er lukket. nu har de skrevet til sygehuset for at få oplysninger.

kommunen ringede til mig i går, at lægen havde skrevet før anden operation at jeg skullle nok ha en stivgørende operation,den ville gøre at der er sansynlighed for at kan komme til at arb. igen. kommunen sagde til mig i tlf. at hvis han kan sige at det kan lade sig gøre, og han kan skrive en dato hvornår jeg kan begynde,får jeg sygedapenge igen.

det er den samme læge som har operederet mig alle gange. kommunen har rykket ham, men han er lige kommet tilbage fra ferie. Jeg har aftalt med sekretæren at han ringer sidst på ugen til mig.

jeg troer ikke han vil skrive det. min egen læge skrev til kommunen engang at han heller ikke kunne sige noget om min situation inden om et halv år. hvad skal jeg gøre håber i kan hjælpe, man skal være stærk for at være syg, hvad jeg heldig vis er. hej fra mig

Kære Simon 1,

Som du ser har jeg delt dit indlæg lidt op, så vi bedre kan overskue det, for vi vil klart hjælpe, men det er svært hvis vi ikke lige kan overskue indlægget.

Det kunne godt se ud som om kommunen går efter at få dine sygedagpenge genoptaget iht. §27 stk. 3 der lyder som flg.

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


Problemet er bare at der ikke er ret mange læger der tør garantere noget omkring hvornår man bliver erhvervsdygtig efter sygdom.

Det er vigtigt at i henholder jer til at du kan få genoptaget dine sygedagpenge/ få dem forlænget og der må du få din fagforening til at hjælpe dig. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor de ikke har klaget over stoppet i nov. 2010 ? Det var vel der at du faldt for varighedsbegrænsningen på de 52 uger ?

Man skal klage over sdp. stop ellers kan man jo ikke forvente at udbetalingen genoptages eller forlænges. Jeg håber at din fagforening kan hjælpe dig så du kan få dine sdp. igen, for det ser da ud til at kommunen også er villig til at se herpå.

Det er naturligvis vigtigt hvad din læge skriver og selvom han ikke kan garantere dig arbejdsklar inden for en hvis periode, så må der arbejdes på en anden forlængelses mulighed iht. §27.

Held og lykke.
EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 16:11   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Hvis jeg forstår dig ret, så stoppede sygedagpengene i november 2010. Fik man stop af sygedagpengene skriftligt? Hvis nej, så mener jeg, at man godt kan bede om det, fordi man har krav på at få klagevejledning. Og hvis de ikke har gjort det, kunne man godt få lov at klage over afgørelsen inden 4 uger efter, man har modtaget den skriftlige afgørelse.

Men hvis man har modtaget den skriftlige afgørelse på stop af sygedagpenge, og at man inden de 4 uger, som man skal huske at klage over afgørelsen, men ikke gør. Så kan man ikke forvente, at de ændrer den afgørelse.... desværre. Det er derfor, man skal huske, at man skal klage inden 4 uger - sådan er klagesystemet.

En revalidering kunne være en mulighed, hvis der er tale om en arbejdsevne, som er væsentligt nedsat. En revalidering kan hjælpe en tilbage til arbejdsmarkedet, hvis man f.eks. ikke længere kan arbejde i det fag, man var i før. Der er tale om omskoling, så man kan finde ud af, hvilket fag, man kan arbejde i, ud fra arbejdsevnen.

Revalidering kan man søge hos kommunen. Ydelsen er også mere end kontanthjælp - i hvert fald, hvis man er mindst 25 år gammel.

Lægen skal også være med på sidelinjen hele vejen igennem. Også speciallæge. Hvis der er nye lægeoplysninger, som kommunen ikke har, bør man oplyse det til dem.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogle der kan hjælpe. Zqnder Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 10-06-2013 23:45
Nogle der kan hjælpe l-kold Alt det andet 4 23-07-2011 10:01
Håber at nogle kan / vil hjælpe mig molin1966 Alt det andet 2 02-08-2010 22:32
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31
nogle der kan hjælpe. ang pensionens størrelse forviret Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-07-2009 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension