K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 02:22   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det også svært for os som er helt fremmede at vide hvilke der evt vil kunne passe på dig og din sag...

Ihvertfald uden en del mere information...

Det du skal finde ud af er om du kan forlænges efter en af disse paragraffer...

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Kilde » https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=139213#K9

Så må du gå dem igennem en efter en og se efter hvad der passer til dig og din situation...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 10:20   #12
den trætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
den trætte er ny på vejen
har lige brug for hjlæp til følgende.

starter praktik igen. kan jeg klage over de stoppede mine sygedagpenge når jeg er syg.

skal jeg stadigvæk svare på partshøringen, mener det vil være en fordel for mig sag.
den trætte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 19:29   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan godt forsøge at klage over det stop....hvis du mener at det var uberettiget at de stoppede de penge...

En partshøring er bare for at gøre dig opmærksom på evt papirer der ligger i din sag...

Det kan feks være din ressourceprofil efter den er blevet opdateret...

Ja du skal besvare den...og er det ressourceprofilen...så skal du komme med rettelser til den..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 13:03   #14
den trætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
den trætte er ny på vejen
nogle der lige kan hjælpe.

har snakket telf. med sb. og mine sp er starte fra onsdag. problemeb var at jeg ikke var medvirken i praktik og fik partshøring.
nu ved de ikke om jeg skal start i denne praktik alligevel, dette har jeg fået oplyst gennem samtaler telf med jobkonsulent, da praktik havde indtryk af at jeg ikke kunne være alene vilket jeg godt kan vil helst være alene lige for tiden.
nu er så problemet om jeg skal forholde mig til at sp er genoptaget eller jeg skal forhold mig til parthøringen, da jeg ikke er startet min praktik igen og parthøringen skal svares inden tirsdag.

er lidt forvirret lidt meget for tiden pga tilbage fald i min tilstand.
den trætte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 21:54   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af den trætte Se meddelelser
nogle der lige kan hjælpe.

har snakket telf. med sb. og mine sp er starte fra onsdag. problemeb var at jeg ikke var medvirken i praktik og fik partshøring.
nu ved de ikke om jeg skal start i denne praktik alligevel, dette har jeg fået oplyst gennem samtaler telf med jobkonsulent, da praktik havde indtryk af at jeg ikke kunne være alene vilket jeg godt kan vil helst være alene lige for tiden.
nu er så problemet om jeg skal forholde mig til at sp er genoptaget eller jeg skal forhold mig til parthøringen, da jeg ikke er startet min praktik igen og parthøringen skal svares inden tirsdag.

er lidt forvirret lidt meget for tiden pga tilbage fald i min tilstand.
Hej den trætte,

Jeg formoder at de sendte dig en partshøring om stop af sygedagpenge, netop fordi du ikke mødte op til praktikken, men forhåbentlig meldte dig syg?!

Hvad skriver de konkret i partshøringen? Umiddelbart syntes jeg, at du skal besvare denne og skrive som det er, at du har været syg og ligeledes har meldt dig syg til den og den, men at du vender tilbage som aftalt på den og den dato.

Det vil være bedst for din sag, at der er kommenteret på evt. partshøringer, men der skal naturligvis ikke være for mange af dem før at sdp. stoppes igen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 01:33   #16
den trætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
den trætte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej den trætte,

Jeg formoder at de sendte dig en partshøring om stop af sygedagpenge, netop fordi du ikke mødte op til praktikken, men forhåbentlig meldte dig syg?!

Hvad skriver de konkret i partshøringen? Umiddelbart syntes jeg, at du skal besvare denne og skrive som det er, at du har været syg og ligeledes har meldt dig syg til den og den, men at du vender tilbage som aftalt på den og den dato.

Det vil være bedst for din sag, at der er kommenteret på evt. partshøringer, men der skal naturligvis ikke være for mange af dem før at sdp. stoppes igen.
tak for dit svar.
havde lige lavet et svar og så var jeg blevet smidt af mens jeg skrev så nu det væk, prøver lige igen.

ja har meldt mig syg til sb og praktiksted.

begrundelse for afgørelsen.

der står 5 date hvor jeg har vært til rundvisning med sb på praktiksted

der står jeg har orientere praktik om at jeg pga psykiske problamatikker ikke føler dig i stand til at mød op hvilket ikke passer har bare sagt jeg syg.
så står der at alle dine skånehensyer er fuldt ud tilgodeset, også ok. ingen komentar der til.
så står der i din sag foreligger en psykiatisk speciallægeattest, hvor det konkluderes, at din depression har sammenhæng med hjemlige belastninge idet du har en 18 år mentalt retadrderet søn, som du har plejeansvar for. Din bedring afhænger af, om den hjemlige belastning aftager det står der ikke direkte der står at man ikke må forvente bedring i min tilstand.
det vudres af kommunens lægekonsulent, at såfrem du aflates på hjemfronten, skønnes du at genvinde dit sædvanlig funktionsnivea inden for de næste 6 mdr. der forventes i så fald ikke væsentlig varige skånehensyn.
din søn flyttede feb. hvorfor det vurderes, at den hjemmlige belastning er aftaget markant. nu det sådan den har været aftage markandt mange mdr. de han kun hjemme torsdag til mandag hver 14 dag.
ligeledes yurderees, at du fra jan. vil kunne deltage i praktik, dog vil det aktuelt ikke give et billede dit optimale funktionsnivera på nuværende tidspunkt.

jobcenter vurderer herefter du uden rimelig grund har undladet at medvirke ved kommunenes opfølgning af din sygdagpengesag.

så står § 21 stk 1 nr 1 i sygedagpengelover
den trætte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 01:50   #17
den trætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
den trætte er ny på vejen
vil også lige informer om at endnu engang idag har talt med jobkonsulerne og kommunen nu pga mig praktiksition vil have en mentorstøtte på mig.
undre mig også over at de ikke vurder på diagnoser og udtalser både fra min læge og special læge om at jeg trænger til hjælp hjemme om med mig selv pga økomoni og årlang psykosociale belastninger som kommunen kender til det er vigtigt med støtte i forældreansvaret og hendes egenomsorgmed tiltag der stotter kontakter udadtil speciallægen skriver også at jeg kunne supplernde hvnvises til støtte/behandling ve psykiatrisk mobilteam. hvilket kommunen ikke har nævnt på nogle tidspunkt.

er rat forviret og ude af den. men det føgel som om at kommunen giver min søn skulden for min tilstand hvilket også gør mig ret nedtrygt, håber der er nogle der kan vejlede mig på rete vej da jeg er helt ned i hullet pt.
den trætte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 09:28   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er irriterende når der er "udfald på linien" indimellem og det man så har skrevet forsvinder.

Det er godt at du får noget hjælp i forhold til din søn nu, for det syntes jeg at kunne læse at du gør i form af at han er flyttet hjemmefra, til et hjem vil jeg formode?

Kommunen kommer ikke og siger til dig at du da også burde have haft hjælp ikke mindst økonomisk og deslige. De kører efter en afklaring af dig og din arbejdsevne. Du kan vælge at medvirke så godt du kan og hvis du ikke kan så bør du sygemelde dig og bede kommunen tage kontakt til dine læger.

Hvis du er i stand til at følge praktikken/ arbejdsprøvningen igen, så gør dette og orienter kommunen herom. I denne skal du gøre hvad du magter med sørg såvidt muligt for ikke at overskride dine grænser. Det er meget svært og ofte mærker man først senere, når man har overskredet dem.

Det vil ikke hjælpe din sag at du begynder at diskutere med kommunen omkring din søn og at de ikke kan skyde skylden på ham. Det er klart at det det har været en belastning og sikkert også stadig er det i nogen grad, men du bliver jo ikke wupti rask efter han er flyttet, vores børn er jo stadig vores børn. Det for naturligvis for dårligt at kommunen bruger ham som "skyts" i din sag, men jeg syntes at du skal lade det ligge og koncentrere dig om din sag i stedet.

Jeg ved af erfaring at det bliver svært at komme igang med praktikken/ arbejdsprøvningen igen, men hvis du kan så bør du gøre det og derved få sat ord på dine skåne hensyn og hvad du magter, således at der kan komme en afgørelse på din sag.

Hvad siger din psykiater mht. arbejdsprøvningen for fortsættelse af samme?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 12:26   #19
den trætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
den trætte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja det er irriterende når der er "udfald på linien" indimellem og det man så har skrevet forsvinder.

Det er godt at du får noget hjælp i forhold til din søn nu, for det syntes jeg at kunne læse at du gør i form af at han er flyttet hjemmefra, til et hjem vil jeg formode?

Kommunen kommer ikke og siger til dig at du da også burde have haft hjælp ikke mindst økonomisk og deslige. De kører efter en afklaring af dig og din arbejdsevne. Du kan vælge at medvirke så godt du kan og hvis du ikke kan så bør du sygemelde dig og bede kommunen tage kontakt til dine læger.

Hvis du er i stand til at følge praktikken/ arbejdsprøvningen igen, så gør dette og orienter kommunen herom. I denne skal du gøre hvad du magter med sørg såvidt muligt for ikke at overskride dine grænser. Det er meget svært og ofte mærker man først senere, når man har overskredet dem.

Det vil ikke hjælpe din sag at du begynder at diskutere med kommunen omkring din søn og at de ikke kan skyde skylden på ham. Det er klart at det det har været en belastning og sikkert også stadig er det i nogen grad, men du bliver jo ikke wupti rask efter han er flyttet, vores børn er jo stadig vores børn. Det for naturligvis for dårligt at kommunen bruger ham som "skyts" i din sag, men jeg syntes at du skal lade det ligge og koncentrere dig om din sag i stedet.

Jeg ved af erfaring at det bliver svært at komme igang med praktikken/ arbejdsprøvningen igen, men hvis du kan så bør du gøre det og derved få sat ord på dine skåne hensyn og hvad du magter, således at der kan komme en afgørelse på din sag.

Hvad siger din psykiater mht. arbejdsprøvningen for fortsættelse af samme?
tak for dit svar endnu engang.

Ja min søn er pt flyttet på skole har selv kørt intensiv indkørsel på ham til det nye sted hele jan. derfor har jeg også brugt alle mine resurssor på dette.
har været hårdt at skulle deltag i møder om afklaring af søn fremtid samtidig med jeg selv er blevet syg så har været mange op og nedtur i mit lange syge forløb. men udfaldet er godt for alle parter ham os herhjemme og nej han skulle ikke komme hjem igen.
men jeg bliver ikke bare rast selv om han er flyttet ang, min nedtur har jeg haft tæt kontakt med læge som siger kommunen må give mig lidt luft pga presset sition, hvilket jeg orientert sb om og de var velkommen til at kontakte lægen for nu attest.

psykiateren jeg har været til 1 samtale og kommunen sente mig til denne.
ham skriver selvfølgie en masse men ang jeg vurder samtidig at jeg i begyndelsen af 2012 vil være i stand til at påbegyndte funktionsafklærende foranstalninger, primært med betydelige skånehensyn omkring reduceret arbejdstid. skriver også sidst i kónklusion jeg forvente at jeg genvinder sit habituelle funktionsniveau indenfor en tidshorisont af 6-9 mdr. Jeg gentager, at dette klart forudsætter , at navn aflastes i forhold til plejeopgaver i forhold til retaderede søn
han har også givet mig 2 diagnoser
den trætte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 03:45   #20
den trætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
den trætte er ny på vejen
så er den letter forvirret her igen, har dog fået frisk luft idag dejligt.

har modtage brev idag afgørelsen om ophør og genoptagelse af udbetaling af sygedagpeng/sygedagpengerefusion

som sagt tidlige har jeg ringet og sagt jeg er klar til medvirke i praktik igen

Disse bemærkninger er ingået i beslutningsgrundlaget men har ikke givet grundlag for ændre afgørelsen.

afgørelsen er truffet jf 21 stk. 1 nr.1 og §21 stk.3 og4 i sygedagpengeloven

og igen klagevejledning.

kan simpelt hen ikke finde ud af dette, er medvirkningen i praktikken stadig ikke godkendt af kommunen så
den trætte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Sag er stoppet på ubestemt tid Mille3 Alt det andet 8 15-09-2011 09:41
har nu klaget over stoppet boligsikring.. maja-bell Alt det andet 3 17-07-2011 12:02
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42
Sygedagpenge stoppet DorteG Din historie 35 21-11-2009 00:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension