K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2011, 10:18   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
har nu klaget over stoppet boligsikring..

nu har jeg endelig fået klaget over at have fået frataget min boligsikring.. da jeg mener at der er stor huller i lovgivningen..

har to børn på det tidspunkt i alderen 18-19 år boende.. som er under uddannelse.. har forsøgt at få uddannelses bidrag til dem.. ikke muligt..

da så den ældste fyldt 18 år skulle han så skrive under på at han var medforsøger.. men skal så sige at han fik ca 24000.- kr på SU det tidspunkt. så vi forsatte da med at få boligsikring/ eller ydelse som nogen kalder det..

da så den yngste mand bliver 18år. bliver vi igen informeret om at boligydelsen ikke kan forsætte med mindre at han også skriver under.. hans løn er som den ældste ..

de får papiret underskrevet og vi få så besked om at der ikke længere er mulighed for denne ydelse..

køre så i et års tid på pumperne ind til en dag hvor jeg falder over et indlæg og det slår mig at jeg lige skal ind på borger. dk og tjekke om vi har mulighed for ydelsen.. og det viser sig at vi er gået glip af en del.. ringer så til boligsikringen for at få forklaret hvordan deres udregning. kan være så anderledes end den på borger.dk.

men syntes ikke at jeg kan være tilfreds med svaret...

kommer så i kontakt til en gælds rådgiver. som gør opmærksom på at man skal have ca 3800.- til rådighed pr person. når ens udgifter er betalt..

og det har ikke kunne lade sig gøre her i flere år.. skal lige sige at jeg er førtidspensionens og de er i dag 19 og 20 år.. så det har været nogle hårede år at komme igennem..

men har så taget kampen op og klaget og den er nu havnet hos det Sociale Nævn..

og er så lidt i tvivl om jeg skal give nye oplysninger. for den ældste har nu afslutte sin uddannelse. og er komme på bistand..

her var vi så inde for at melde ham ledig. ind til han skal i militæret om to måneder..

får så oplyst at han ikke kan modtage ret meget da han er hjemme boende og da bliver forsøget af forældre..

vi gør så dem opmærksom på at det ikke er tilfældet at han bliver forsøget da han ved boligsikringen
har været nød til at underskrive at han er medforsøger af hele hustanden...

det har hun aldrig hørt om og kan eller vil ikke sætte sig ind i. da deres lov har en fast prosendyre om at unge hjemmeboende bliver forsøget..

skal lige sige at de er nødsaget til at lække 1500 pr mand her i huset. da vi ellers ikke kan få det hele til at komme til at gå op.. og ud over så skal de holde sig selv men tøj m.m.

og ud fra hvad jeg har regnet på. så har jeg stadig et overtræk på 1000-1200 kr om måneden..

så skal jeg til det Social Nævn gøre dem opmærksom på det brud jeg har erfaret i lovgivningen.. for syntes at vi enlige bliver groft straffet i lovgivningen..

og håber at høre fra andre som har været i samme situationen selv. og eventuelt har haft samme erfaring..

og vil lige sige at det ikke er af grådighed jeg har det indlæg inde men af nød.. og har det skidt med at min gæld bare skal vokse stødt hele tiden..

så derfor ønsker jeg en god tone.. da jeg ikke har brug for hak og forargelse.. tak
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 10:51   #2
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Boligsikring bliver vist beregnet udfra husstandsindkomsten.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 10:54   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
kommer så i kontakt til en gælds rådgiver. som gør opmærksom på at man skal have ca 3800.- til rådighed pr person. når ens udgifter er betalt..
Jeg kan nok ikke hjælpe dig så meget, men ovenstående har nok ikke noget at sige i forhold til boligsikring, jeg tror det er en rettesnor de bruger når de f.eks. skal beregne hvor meget man kan/skal afdrage på gæld.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 12:02   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja Vovse, du har ret. Boligsikring kører efter sin egen lovgivning. For år tilbage blev et barn i denne optik voksen som 18-årig og dermed også heftende for for meget udbetalt boligsikring. Mig bekendt medtæller kun positiv kapitalindkomst ligesom boligens størrelse, huslejens størrelse og evt børn under 18 betyder. noget. Evt udbetalt boligsikring tæller i andre sammenhæng med i dit dispositionsbeløb, idet det jo minimerer din husleje.
Borger.dk kan du i denne her forbindelse kun anvende vejledende, da den ikke er finmasket nok. noget.
Hvis jeres husstandsindkomst svinger meget fra måned til måned, ved jeg, andre har fået kommunen til at udregne boligsikring for den enkelte måned, men måske kommunen ikke er pligtig til det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen hente en el-scooter hos borgeren, selv om han har klaget? Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 11 24-01-2013 11:37
sygdagpenge stoppet den trætte Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 05-03-2012 01:10
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Avisartikelfra Sorø: "Casper har klaget.." buster Dit og Dat 15 08-02-2011 09:15
Sygedagpenge stoppet DorteG Din historie 35 21-11-2009 00:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension