K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2012, 13:41   #211
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Hvis man nævner kommune navn og evt navne på SB, borgmester osv.....ja så vil denne klage dukke op hver gang en person på nettet søger på nogle af disse navne...

Tro mig...de kan ikke lide at folk gør dette...og da slet ikke hvis folk er velbegrundet i deres klage...
Og hvis man har mod på at stå frem i en avis eller fagforeningsblad for at fortælle sin sag er det osse en mulighed.

En SB i kommunen eller privat aktør der ikk følger reglerne fortjener at få sit navn i avisen eller på nettet. Måske får det dem til at opføre sig ordentligt.
Hvis de en dag søger nyt job kan arbejdsgiver slå dem op på google og se hvad de har lavet.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 15:56   #212
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja den burde være klar nok....

Hvis man klager over sagsbehandlingen....og ikke afgørelser som kommunen har truffet....

Så er det ikke noget som ryger i BAN....

Det er kun hvis man klager over de afgørelser som kommunen laver at de ryger videre til BAN....

Så nej...de kan reelt bare afvise din klage og sige at der ikke er noget fejet ind under gulvtæppet....og så vil der ikke sker videre....

Men det er nu ikke så rart for en borgmester hvis en borger sætter sig ned og laver en velbegrundet klage og den sendes til samtlige kommunal bestyrelsesmedlemmer....

Samtidig kan man jo...hvis de nu slet ikke vil behandle klagen....lægger den her på nettet...

Hvis man nævner kommune navn og evt navne på SB, borgmester osv.....ja så vil denne klage dukke op hver gang en person på nettet søger på nogle af disse navne...

Tro mig...de kan ikke lide at folk gør dette...og da slet ikke hvis folk er velbegrundet i deres klage...

Nogle vil endda gå meget længere i deres forsøg på at få en reaktion....som fx at dele klagen ud på gågaden i byen....selvfølgelig forudsat at der findes en sådan...

Men at hænge den op alle steder hvor man kan komme til det biblioteker, hos lægehuset, i brugsen eller andre butikker osv osv...

Så det er lidt op til en selv og borgmesteren om hvor langt man skal gå....

Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Og hvis man har mod på at stå frem i en avis eller fagforeningsblad for at fortælle sin sag er det osse en mulighed.

En SB i kommunen eller privat aktør der ikk følger reglerne fortjener at få sit navn i avisen eller på nettet. Måske får det dem til at opføre sig ordentligt.
Hvis de en dag søger nyt job kan arbejdsgiver slå dem op på google og se hvad de har lavet.

Ekseleven
Det er heller ikke utænkeligt at den ikke kommer videre end til borgmesteren og kommunalbestyrelsen. Det kommer helt and på hvad de har at sige til hele min sag. Når en afgørelse engang kommer så lægger jeg hele min sag ind under historie og jeg kan bestemt ikke garantere at der ikke bliver smidt nogle navne på bordet. Har simpelthen fået nok af det cirkus den kommunen har gang i og kommunens navn skal også nok komme ud i lyset. Men indtil sagen er afgjort foretager jeg mig ikke noget, vil ikke skade min egen sag, da der helt sikkert også er folk fra kommunen som kigger med herinde.

Vil da lige fortælle, at jeg i dag har fundet ud af hvad hende damen hedder som for nået tid siden fortalte mig at der ingen journalrapport/journalnotater havde været siden sommerferien. Det vil jeg mene er et plus, da der så ikke skal ledes efter denne person.

Sidst redigeret af LS1980; 06-12-2012 kl. 16:02.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 08:14   #213
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis det var mig der stod der hvor LS1980 står nu, så ville jeg prøve at lægge sagen fra mig for en stund.

Du har søgt om fp i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, og du har dokumentation på dette.

For mit at se kan du ikke gøre mere lige nu.

Prøv at tænke på noget andet.

Ofte ser man mere klart på tingene når man har haft det lagt væk for en stund.

Hvis du får øje på nogle sb-fejl i din sag nu, så synes jeg du skal notere det ned, og så gemme det til en evt. anke.

Jeg kan frygte, at du kan komme til, at spænde ben for dig selv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 11:51   #214
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Der indstilles til afslag på det foreliggende grundlag ud fra en samlet vurdering af sagens akter jf. § 20 stk. 2.

Begrundelsen er, at det ikke vurderes behandlingsmulighederne er udtømte.

Der er lagt vægt på, at du er i behandling veed distriktspsykiatrien for dine psykiske problemer vedrørende angst og depression. Det indgår i vurderingen at det fremgår af de lægelige oplysninger, at der ikke er behandlingsmuligheder for din personlighedsforstyrrelse, men at der er muligheder for at modivicere følgerne af den ved socialpædagogiske foranstaltninger.

Det fremgår endvidere af de lægelige oplysninger, at du er henvist til undersøgelse på reumatologisk afdeling og har været til undersøgelse hos neurolog uden der blev fundet tegn på neurologisk sygdom.

Der er lagt vægt på, at du har ressourcer til at gennemføre uddannelse, da du har gennemført en hg forløb på handelsskole med et godt resultat.



Det vurdres, at der på længere sigt vil være mulighed for at iværksætte en virksomhedspraktik hvis dine skånehensyn bliver tilgodeset i form af et trygt og roligt, afgrænset miljø hvor opgaverne kan færdiggøres før en ny påbegyndes samt en gradvis optrapning af tid.

Dine egne oplysninger om dine helbredsmæssige og erhvervsmæssige forhold indgår i pensionsudvaglets vurdering, herunder din beskrivelse af din beskedne tilknytning til arbejdsmarkedet.

Ud fra en samlet vurdering skønnes det ikke din arbejdsevne er varigt nedsat, og det kan ikke udelukkes, at du med støtte fra den sociale eller anden lovgivning kan blive hel eller delvis selvførsørgende, herunder ved beskæftigelse i et fleksjob

Du vil have mulighed for at mødes med pensionsudvalget i skive kommune inden endelig afgørelse træffes i henhold til ov om social pension § 20 sstk. 3 På mødet vil du have mulighed for at udtale dig vedrørende din sag.

Jeg er simpelthen uforstående overfor at man indstiller til afslag er fuldstændig tudefærdig

Det er tilbage til 2007 hvor jeg var "rask" at jeg magtede en hg, jeg fik gode karakter, udtrykkede jeg overfor speciallægen men det var set udfra mine bundkarakter i folkeskolen. Der bliver så heller aldrig fortalt hvor højt en fraværs procent jeg har på skolen med adskillige påtaler.

De har taget en vurdering om behandlingsmuligheder via psykiatrien udfra at sb. ikke ville indhente en statusattest da jeg spurgte hertil.

Hvis man kendte til den paranoide personlighedsstruktur så viste man også at en socialpædagogiske foranstaltning er udelukket

Der nævnes ikke noget om at jeg inget socialt netværk har udover min mor og børn.

Hvor er mine ressourcer henne, når jeg ikke formår at være sammen med andre mennesker uden at bryde sammen, selv at skulle handle ind er en stor barrier for mig i hverdagen. Mine børn kommer aldrig ud og opleve noget sammen med mig pga. mine lidelser.

Bør mit såkaldte cv med de steder og perioder jeg har arbejdet indgå ved mødet, for jeg kan da ikke undgå ikke at tage til det sådan som tingene er.

Man har vurderet at der på sigt vil være mulighed for at iværksætte en virksomhedspraktik hvis mine skånehensyn bliver tilgodeset. Det prøvede man i sommers hvor man ville straksaktivere mig. Der fik jeg panikanst og tog grædende hjem derfra. Her har man vurderet udfra speciallægens skøn som jeg havde det tilbage til den gang hvor denne mente at jeg var istand til job efter få uger. Dette har i alle disse år aldrig været på tale.

Med hvilken støtte mener man at det er at jeg ville kunne blive selvforsørgende, kan ikke blive selvforsørgende når jeg ikke magter offentligheden.

Jeg formår ikke at være der 100% for mig selv eller mine børn, hvordan skal jeg så kunne være der for andre.

Alt det som sb. har vurderet i ressourceprofilen har de vurderet modsat og for mig at se har man vurderet udfra speciallægeerklæringen og ikke senere forløb. Hvis speciallægeerklæring var så ubruglig burde sb. ikke havde nævnt dette for mig ved første møde. 14/8?

Er det normalt at en Formand for pensionsudvalget skriver denne skrivelse, når han er sektionsleder for udbetalingsendheden???

Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Der indstilles til afslag på det foreliggende grundlag ud fra en samlet vurdering af sagens akter jf. § 20 stk. 2.

Begrundelsen er, at det ikke vurderes behandlingsmulighederne er udtømte.

Der er lagt vægt på, at du er i behandling veed distriktspsykiatrien for dine psykiske problemer vedrørende angst og depression. Det indgår i vurderingen at det fremgår af de lægelige oplysninger, at der ikke er behandlingsmuligheder for din personlighedsforstyrrelse, men at der er muligheder for at modivicere følgerne af den ved socialpædagogiske foranstaltninger.

Det fremgår endvidere af de lægelige oplysninger, at du er henvist til undersøgelse på reumatologisk afdeling og har været til undersøgelse hos neurolog uden der blev fundet tegn på neurologisk sygdom.

Der er lagt vægt på, at du har ressourcer til at gennemføre uddannelse, da du har gennemført en hg forløb på handelsskole med et godt resultat.



Det vurdres, at der på længere sigt vil være mulighed for at iværksætte en virksomhedspraktik hvis dine skånehensyn bliver tilgodeset i form af et trygt og roligt, afgrænset miljø hvor opgaverne kan færdiggøres før en ny påbegyndes samt en gradvis optrapning af tid.

Dine egne oplysninger om dine helbredsmæssige og erhvervsmæssige forhold indgår i pensionsudvaglets vurdering, herunder din beskrivelse af din beskedne tilknytning til arbejdsmarkedet.

Ud fra en samlet vurdering skønnes det ikke din arbejdsevne er varigt nedsat, og det kan ikke udelukkes, at du med støtte fra den sociale eller anden lovgivning kan blive hel eller delvis selvførsørgende, herunder ved beskæftigelse i et fleksjob

Du vil have mulighed for at mødes med pensionsudvalget i skive kommune inden endelig afgørelse træffes i henhold til ov om social pension § 20 sstk. 3 På mødet vil du have mulighed for at udtale dig vedrørende din sag.

Jeg er simpelthen uforstående overfor at man indstiller til afslag er fuldstændig tudefærdig

Det er tilbage til 2007 hvor jeg var "rask" at jeg magtede en hg, jeg fik gode karakter, udtrykkede jeg overfor speciallægen men det var set udfra mine bundkarakter i folkeskolen. Der bliver så heller aldrig fortalt hvor højt en fraværs procent jeg har på skolen med adskillige påtaler.

De har taget en vurdering om behandlingsmuligheder via psykiatrien udfra at sb. ikke ville indhente en statusattest da jeg spurgte hertil.

Hvis man kendte til den paranoide personlighedsstruktur så viste man også at en socialpædagogiske foranstaltning er udelukket

Der nævnes ikke noget om at jeg inget socialt netværk har udover min mor og børn.

Hvor er mine ressourcer henne, når jeg ikke formår at være sammen med andre mennesker uden at bryde sammen, selv at skulle handle ind er en stor barrier for mig i hverdagen. Mine børn kommer aldrig ud og opleve noget sammen med mig pga. mine lidelser.

Bør mit såkaldte cv med de steder og perioder jeg har arbejdet indgå ved mødet, for jeg kan da ikke undgå ikke at tage til det sådan som tingene er.

Man har vurderet at der på sigt vil være mulighed for at iværksætte en virksomhedspraktik hvis mine skånehensyn bliver tilgodeset. Det prøvede man i sommers hvor man ville straksaktivere mig. Der fik jeg panikanst og tog grædende hjem derfra. Her har man vurderet udfra speciallægens skøn som jeg havde det tilbage til den gang hvor denne mente at jeg var istand til job efter få uger. Dette har i alle disse år aldrig været på tale.

Med hvilken støtte mener man at det er at jeg ville kunne blive selvforsørgende, kan ikke blive selvforsørgende når jeg ikke magter offentligheden.

Jeg formår ikke at være der 100% for mig selv eller mine børn, hvordan skal jeg så kunne være der for andre.

Alt det som sb. har vurderet i ressourceprofilen har de vurderet modsat og for mig at se har man vurderet udfra speciallægeerklæringen og ikke senere forløb. Hvis speciallægeerklæring var så ubruglig burde sb. ikke havde nævnt dette for mig ved første møde. 14/8?

Er det normalt at en Formand for pensionsudvalget skriver denne skrivelse, når han er sektionsleder for udbetalingsendheden???
Jeg har også lige snakket med en advokat og mener at jeg skal tage til høringsmøde og han mener bestemt at jeg skal lægge hele sagsbehandlingen på bordet. Ellers vil den ryge direkte tilbage til dem alligevel når den kommer til ban.

Med hensyn til alt det der er med min journalrapport, så skal jeg melde det til politiet hvis jeg mener at der har været dokumentfalsk. Dermed sagt, fra at sb siger, at sådan en ikke bliver lavet længere. En anden ansat hos kommunen fortæller at der ikke lavet nye notater siden 12/6 og at efter jeg skriftligt beder sb. bekræfte sin udtalelse om at der ikke findes nogen journalrapport/journalnotat, så dukker sådan en pludseligt op, og er ovenikøbet redigeret d. 29/11 selvom der kun er indført 3 notater under ftp sagen, ikke på de dage der har været kontakt og det sidste notat er noteret d. 13/11..Hvad har man lige noteret?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 16:50   #215
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
ls1980 det gør mig oprigtig ondt - for dig håber du trods er ved nogenlunde mod , og ikke giver op -vi er mange der følger dig ---pøj
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 17:44   #216
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
ls1980 det gør mig oprigtig ondt - for dig håber du trods er ved nogenlunde mod , og ikke giver op -vi er mange der følger dig ---pøj
Tak for omtanken havmanden. Desværre er jeg ikke ved godt mod, kan slet ikke rumme tingene lige nu, jeg nåde ikke engang at læse det hele før jeg blev så dårlig at jeg måtte kaste op, fik vejrtrækningsproblemer, smerter i brystet, har tudet siden jeg fik brevet, jeg har akut måtte ringe til psykiatrien for ikke at gøre noget dumt ved mig selv. Det bliver en rigtig hård weekend med et barn hjemme og alt det her som fylder ubeskriveligt meget.

Fra psykiatrien ringede en sygeplejeske tilbage til mig efter at have snakket med sekretæren og jeg har fået et nød nummer til weekenden, da min overlæge hos psykiatrien ikke er der før mandag. Dertil så vil de se om de kan give mig en akut tid på mandag så jeg kan komme ind og snakke med min overlæge, da hele denne sag åbenbart bliver vurderet udfra hvad jeg kunne før jeg blev syg og i starten at sygeforløbet og ikke udfra hvordan min situation den er nu og har været i flere år. For mig at se har man slet ikke vurderet udfra journalen fra psykiatrien, kun fra min læges udtalelse og speciallægeerklæringen (næsten 4 år gammel) samt det som sb. har skrevet i ressourceprofilen som stammer fra speciallægeerklæringen.

Problemet med mine diagnoser, borderline type og den paranoide er at de spiller ud imod hinanden og dermed ikke kan behandles til at de vil forsvinde, jeg kan med håb få det bedre med medicin men så det også det. Denne medicin har man efter en del forsøg fortsat ikke kunnet finde.

Nok så meget kan de mene at min angst og depression ville kunne helbredes men det har ikke vist sig med medicin endnu. Dertil så tager man ikke lægekonsulentens udtalelse alvorligt, når denne mener at det vil være meget ringe behandlingsmuligheder og lægens er at jeg i en lang årrække har haft solide psykiske problemer og at en eventuel fremtid på arbejdsmarkedet vil være utopisk.

Der skrives heller ikke hvorfor man mener at mine behandlingsmuligheder ikke er udtømte og ej heller hvilke akter de har brugt i min sag til denne vurdering.

Sidst redigeret af LS1980; 07-12-2012 kl. 17:46.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 18:06   #217
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Puha LS1980, jeg har fuldstændig tabt pusten i din tråd. Dog vil jeg lige indskyde at medicin ved psykiske lidelser ikke helbreder desværre, de lindre kun/måske. Ikke for at være kæk, men syntes lige det skulle på plads

Som jeg ser det har du 2 x §17 igang een af dem igangsat af dig selv!? + en eller 2 klager på kommunen? Jeg har haft en del af det samme blot §18 og lidt flere klager, men ingenlunde i samme tidsrum som dig
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 18:09   #218
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Tak for omtanken havmanden. Desværre er jeg ikke ved godt mod, kan slet ikke rumme tingene lige nu, jeg nåde ikke engang at læse det hele før jeg blev så dårlig at jeg måtte kaste op, fik vejrtrækningsproblemer, smerter i brystet, har tudet siden jeg fik brevet, jeg har akut måtte ringe til psykiatrien for ikke at gøre noget dumt ved mig selv. Det bliver en rigtig hård weekend med et barn hjemme og alt det her som fylder ubeskriveligt meget.

Fra psykiatrien ringede en sygeplejeske tilbage til mig efter at have snakket med sekretæren og jeg har fået et nød nummer til weekenden, da min overlæge hos psykiatrien ikke er der før mandag. Dertil så vil de se om de kan give mig en akut tid på mandag så jeg kan komme ind og snakke med min overlæge, da hele denne sag åbenbart bliver vurderet udfra hvad jeg kunne før jeg blev syg og i starten at sygeforløbet og ikke udfra hvordan min situation den er nu og har været i flere år. For mig at se har man slet ikke vurderet udfra journalen fra psykiatrien, kun fra min læges udtalelse og speciallægeerklæringen (næsten 4 år gammel) samt det som sb. har skrevet i ressourceprofilen som stammer fra speciallægeerklæringen.

Problemet med mine diagnoser, borderline type og den paranoide er at de spiller ud imod hinanden og dermed ikke kan behandles til at de vil forsvinde, jeg kan med håb få det bedre med medicin men så det også det. Denne medicin har man efter en del forsøg fortsat ikke kunnet finde.

Nok så meget kan de mene at min angst og depression ville kunne helbredes men det har ikke vist sig med medicin endnu. Dertil så tager man ikke lægekonsulentens udtalelse alvorligt, når denne mener at det vil være meget ringe behandlingsmuligheder og lægens er at jeg i en lang årrække har haft solide psykiske problemer og at en eventuel fremtid på arbejdsmarkedet vil være utopisk.

Der skrives heller ikke hvorfor man mener at mine behandlingsmuligheder ikke er udtømte og ej heller hvilke akter de har brugt i min sag til denne vurdering.
De starter med at skrive at kommunen har d. 16 november 2012 modtaget min anmodning om at få behandlet en ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag efter lov om social pension § 17 stk. 1 2. punktum. Dermed har de behandlet den fra den sidste ansøgning. De skriver efterfølgende Sagen overgår derfor den 28. november 2012 på det foreliggende grundlag til behandling efter reglerne om førtidspension jf. Lov om social pension § 17 stk. 1 3. punktum.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Puha LS1980, jeg har fuldstændig tabt pusten i din tråd. Dog vil jeg lige indskyde at medicin ved psykiske lidelser ikke helbreder desværre, de lindre kun/måske. Ikke for at være kæk, men syntes lige det skulle på plads

Som jeg ser det har du 2 x §17 igang een af dem igangsat af dig selv!? + en eller 2 klager på kommunen? Jeg har haft en del af det samme blot §18 og lidt flere klager, men ingenlunde i samme tidsrum som dig
Jeg har ialt søgt 4 gange, mundtiligt ved møde d. 14/8, skriftligt 2 gange d. 21/8 hvoraf den ene blev godkendt af jobcenterchefen fra denne dato, ud fra mit brev "beskrivelse af mit liv" samt den almindelige ansøgning som senere ikke er til at finde nogen steder, til sidst 16/11 hvor jeg søger igen for at have min dokumentation i orden.

Okay, hvad det så er for nogle behandlingsmuligheder de stræber efter, det aner jeg ikke, så kan der jo kun være tale om psykologsamtaler, og dem har kommunen sagt nej til økonomiskt og hos psyk er jeg ikke istand til dette, da jeg ikke er stabil og ikke har været det i disse år, en psykolog kan heller ikke fjerne borderline type og paranoide, blot give nogle redskaber, men det vil ikke løse problemet at jeg altid vil rende ind i problemer, vanskeligheder, depression og så har jeg som sagt en angst der gør at jeg har svært ved at tage mig ud af døren, dertil lider jeg af rengøringsvanvid, smerter i led og muskler, dog ikke stillet som diagnose. Børn og et hjem som i sig selv er svært at overskue, da jeg ikke kan være der for mig selv, dem eller hjemmet 100% som jeg i mit hoved gerne ville, en træthed som løber afsted med en op til flere gang på en dag og må sove for at kunne klare næste pas. Kommunen har stået passivt hen og ikke villet gøre hverken det ene eller andet for at hjælpe mig og nu hvor jeg så søger ftp, så skal de nok gøre alt for heller ikke at hjælpe mig til fred og ro og bare kunne få lov til at være til!

Har virkelig ikke den fjerneste anelse om hvordan jeg skal kunne føre en samtale overfor dette nævn og aner ikke hvor jeg i sådanne fald skal starte eller slutte. Er bange for jeg vil komme til at sige mere end jeg bør og at mit raseri over hele forløbet tager overhånd. Jeg kan tage en bisidder med men det jo ikke nemt når der ikke er nogen at spøger om.

Sidst redigeret af LS1980; 07-12-2012 kl. 18:25.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 18:26   #219
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er nok mange af os der er i din situation og må prioritere i livet og det der desværre følger med når man er syg.

Når man taler om behandlingsmuligheder prøver man at helbrede folk og det er ganske naturligt. Lægerne må så være dem der konstatere om der er sket helbredelse eller bare forbedringer, desværre når fåtallet kun til det sidste. Dette gælder jo både psykiske og fysiske lidelser.

Du er dog nødt til at være tålmodig med systemet, men jo mere du mister kontrollen jo mere gør de.

Vi kan fortælle dem i systemet nok så meget hvor meget vi ikke kan klare, men hvad "r...." det dem, de er jo lidt ligeglade.

Man er nød til at køre sin sag så godt man kan og lykkedes den ikke første gange så bliver det forhåbentlig næste igen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 07-12-2012 kl. 18:31.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 18:56   #220
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Der er nok mange af os der er i din situation og må prioritere i livet og det der desværre følger med når man er syg.

Når man taler om behandlingsmuligheder prøver man at helbrede folk og det er ganske naturligt. Lægerne må så være dem der konstatere om der er sket helbredelse eller bare forbedringer, desværre når fåtallet kun til det sidste. Dette gælder jo både psykiske og fysiske lidelser.

Du er dog nødt til at være tålmodig med systemet, men jo mere du mister kontrollen jo mere gør de.

Vi kan fortælle dem i systemet nok så meget hvor meget vi ikke kan klare, men hvad "r...." det dem, de er jo lidt ligeglade.

Man er nød til at køre sin sag så godt man kan og lykkedes den ikke første gange så bliver det forhåbentlig næste igen.
Det er under samme sag at jeg har måtte søge så mange gange, søge andre gange kan jeg ikke bruge til noget. Her handler det jo faktisk om at grundlaget for afgørelsen faktisk ikke er i orden, dermed sagt så vurderes der ikke udfra de nyeste oplysninger. Det her er virkelig grotesk. Set i bakspejlet så burde sb have sat sig ind i fra start om speciallægeerklæringen kunne bruges til min ansøgning, idet jeg da ville have haft 2 mdr. til at kunne få sådan en ny i hus, idet sagen blev trukket i langdrag. Men her handlede det måske pengetænkning, det havde jo koste dem en del hvis sådan en ny skulle laves.

Sidst redigeret af LS1980; 07-12-2012 kl. 19:00.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension