K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2012, 10:53   #181
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Jeg har lige snakket med sb, idet hun ikke har besvaret min e-mail her til morgen. Jeg har fået at vide at selvom jeg ikke har skrevet under på bemærkningskemaet til ressourceprofilen, så kommer den med på møde på onsdag.

De ting jeg mente var forkerte bliver ikke rettet, men vedlagt. Hun mener ikke at hun skal have min underskrift, da jeg ikke har skrevet under inden jeg sendte bemærkningskemaet til hende. Jeg får hermed heller ikke muligheden for at vedlægge på skrift, at såfremt sagen ender med et afslag, grundet manglende vurdering af den manglende diagnose, at så vil jeg klage over dette.

Jeg spøger indtil hvorfor min sag overhovedet skal med på mødet, da den jo skal ende ved pensionsnævnet til endelig afgørelse. Det siger hun at det skal den uanset hvad, fordi man skal vurdere, jamen der er jo ikke noget at vurdere når den jo som sagt skal ende hos pensionsnævnet. Men så kan det jo være som Webmaster tidligere har skrevet, at de måske allerede her, tager den endelig beslutning.

Jeg spøger indtil det videre forløb når dette møde har været og får at vide at så kommer den til endelig afgørelse enten d. 13. dec. eller 20. dec., men at jeg ikke må hænge hende op på hvilken af de datoer det bliver, da dette ikke ligger fast.

Dejligt nu har jeg noget at forholde mig til og se frem imod dog på både godt og ondt, for man ved jo ikke hvad afgørelsen ender med. Jeg spurgte også sb om hun havde en fornemmelse af hvordan sagen ville ende og det viste hun intet om, eller så ville hun bare ikke udtrykke sig omkring det. Tænker det må være fordi at hun nødig ville høre for det hvis hun har taget fejl.

Med hensyn til hvis jeg får tilkendt ftp. så ville jeg aller tidligst kunne modtage ftp ydelse pr. 1/1-2013 og ikke med tilbagevirkende kraft, her tænker jeg fra dato af hvor sagen er overgået.

Med hensyn til at lade sagen overgå, fortæller sb. at det gør den på mødet på onsdag og så vil jeg modtage brev herom og blive oplyst om hvornår der er høringsmøde. Nu ved jeg så ikke hvad sådan et møde går ud på og tænker om der er en der kan forklare mig det nærmere.

Hvis jeg formår at tage til dette møde, hvad er det så jeg skal snakke om? eller bliver jeg stillet nogle spørgsmål?

Sidst redigeret af LS1980; 26-11-2012 kl. 10:57.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 14:40   #182
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Alle skal have muligheden for at kunne udtale sig til dem som skal træffe afgørelsen om man er berettiget til førtidspension...

De fleste jeg kender til....de tager ikke med til det møde...da du ikke rigtigt kan få noget at vide på det møde..

Du kan ikke spørge ind til ting eller få andet at vide...så det kan være ganske fustrerende at være med til det møde...

Men hvis du mener du har noget du vil fortælle dem som skal bedømme din sag om du er berettiget til en førtidspension....som de ikke ved eller kan se ud af dine papirer....ja så er det der du kan gøre det....

Det at hun ikke når at få indarbejdet dine rettelser til på onsdag....det behøver du ikke stresse over....

Din sag SKAL overgå uanset hvad der står i dine papirer...

Hvis hun derimod ikke får dem indarbejdet til det sidste møde....ja så vil du stå meget bedre ved en evt klage ved BAN...

Så lad hende endelig gøre som hun vil....

Det er også helt korrekt at de ikke SKAL have din godkendelse af ressourceprofilen....

De skal bare have partshørt dig i den....

Deres problem opstår når sagen evt kommer i BAN....for så SKAL de bevise at du er blevet partshørt....

Hvis du på det tidspunkt....skriver til BAN i din klage...at din ressourceprofil er mangelfuld og at din SB IKKE har ville indarbejde dine rettelser.....ja så vil du stå ganske godt...

En mangelfuld ressourceprofil....betyder som regel(ikke altid) at deres afgørelse er ugyldig....

Så du kan vælge om du vil fortælle hende at du ved et afslag har tænkt dig at klage til BAN og fortælle dem at din ressourceprofil er mangelfuld....eller du kan lade være...

Det bedste du vil kunne gøre ang den ressourceprofil....

Det er at gå op med et brev til hende....hvor i du skriver at du synes hun skulle indarbejde dine rettelser....eller skrive hvorfor hun ikke vil.....i ressourceprofilen...da den ellers er mangelfuld...

På den måde vil du over for BAN kunne dokumentere at du selv har forsøgt at få dine rettelser skrevet ind...men at det er din SB som ikke vil....

Det kræver som altid....at du får en kvittering når du aflevere det brev...

Jeg kan se at du ikke helt har lært at man ikke TALER med en SB i telefon....

Alt det hun siger til dig der...i telefonen...ja det kan du ikke dokumentere....bare du lige husker dette....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 20:36   #183
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Alle skal have muligheden for at kunne udtale sig til dem som skal træffe afgørelsen om man er berettiget til førtidspension...

De fleste jeg kender til....de tager ikke med til det møde...da du ikke rigtigt kan få noget at vide på det møde..

Du kan ikke spørge ind til ting eller få andet at vide...så det kan være ganske fustrerende at være med til det møde...

Men hvis du mener du har noget du vil fortælle dem som skal bedømme din sag om du er berettiget til en førtidspension....som de ikke ved eller kan se ud af dine papirer....ja så er det der du kan gøre det....

Det at hun ikke når at få indarbejdet dine rettelser til på onsdag....det behøver du ikke stresse over....

Din sag SKAL overgå uanset hvad der står i dine papirer...

Hvis hun derimod ikke får dem indarbejdet til det sidste møde....ja så vil du stå meget bedre ved en evt klage ved BAN...

Så lad hende endelig gøre som hun vil....

Det er også helt korrekt at de ikke SKAL have din godkendelse af ressourceprofilen....

De skal bare have partshørt dig i den....

Deres problem opstår når sagen evt kommer i BAN....for så SKAL de bevise at du er blevet partshørt....

Hvis du på det tidspunkt....skriver til BAN i din klage...at din ressourceprofil er mangelfuld og at din SB IKKE har ville indarbejde dine rettelser.....ja så vil du stå ganske godt...

En mangelfuld ressourceprofil....betyder som regel(ikke altid) at deres afgørelse er ugyldig....

Så du kan vælge om du vil fortælle hende at du ved et afslag har tænkt dig at klage til BAN og fortælle dem at din ressourceprofil er mangelfuld....eller du kan lade være...

Det bedste du vil kunne gøre ang den ressourceprofil....

Det er at gå op med et brev til hende....hvor i du skriver at du synes hun skulle indarbejde dine rettelser....eller skrive hvorfor hun ikke vil.....i ressourceprofilen...da den ellers er mangelfuld...

På den måde vil du over for BAN kunne dokumentere at du selv har forsøgt at få dine rettelser skrevet ind...men at det er din SB som ikke vil....

Det kræver som altid....at du får en kvittering når du aflevere det brev...

Jeg kan se at du ikke helt har lært at man ikke TALER med en SB i telefon....

Alt det hun siger til dig der...i telefonen...ja det kan du ikke dokumentere....bare du lige husker dette....
Jeg mener bare at have forstået det sådan, herinde fra, at den skulle komme tilbage til mig til endelig godkendelse, hvor man skulle skrive under på bemærkningsskemaet? Men selvfølgelig, den vil jo bare se ud som den jeg fik første gang så, så er man jo lige vidt.

Nu skriver du "papir", hvilke papir er det der er snak om, alle mine papir som jeg har afleveret til behandling af ressourceprofilen og som ligger i dokumenter, eller er det kun ressourceprofilen som der bliver kigget på når nævnet skal afgøre sagen?

Det er ikke nemt at lade være med at ringe til hende, når hun ikke gider svare på ens mail. Det har været tilfældet de sidste 4 gange nu og hun har altid 100 undskyldninger for ikke lige have svaret tilbage. Kan da godt se at hun ikke reagerer for så kommer tingene på skrift og det der ingen tvivl om at hun prøver at undgå.

Jeg tror jeg vil gøre som du anbefaler, at aflevere en skrivelse til hende, at hvis osv. så har jeg ihvertfald en kvittering på at jeg har prøvet at gøre noget ved det.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 22:26   #184
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Det er ikke nemt at lade være med at ringe til hende, når hun ikke gider svare på ens mail. Det har været tilfældet de sidste 4 gange nu og hun har altid 100 undskyldninger for ikke lige have svaret tilbage. Kan da godt se at hun ikke reagerer for så kommer tingene på skrift og det der ingen tvivl om at hun prøver at undgå.

Jeg tror jeg vil gøre som du anbefaler, at aflevere en skrivelse til hende, at hvis osv. så har jeg ihvertfald en kvittering på at jeg har prøvet at gøre noget ved det.
Jeg ville personligt vælge dette, af web's forslag, af rent taktiske årsager:
"Det er at gå op med et brev til hende....hvor i du skriver at du synes hun skulle indarbejde dine rettelser....eller skrive hvorfor hun ikke vil.....i ressourceprofilen...da den ellers er mangelfuld..."

Frem for dette, at web's forslag:
"Så du kan vælge om du vil fortælle hende at du ved et afslag har tænkt dig at klage til BAN og fortælle dem at din ressourceprofil er mangelfuld....eller du kan lade være..."

Web har helt ret i, at det ikke er smart at tale i telefon med sb.
Jeg mener, at vi tidligere, her i tråden, har været inde på hvad man gør hvis sb ikke svarer på skriftlige henvendelser.
Hvis sb ikke har svaret efter 14 dage, så afleverer man en skriftlig klage til jobcenterchefen, mod kvittering selvfølgelig.

Det virkede hver gang jeg gjorde det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 23:31   #185
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg ville personligt vælge dette, af web's forslag, af rent taktiske årsager:
"Det er at gå op med et brev til hende....hvor i du skriver at du synes hun skulle indarbejde dine rettelser....eller skrive hvorfor hun ikke vil.....i ressourceprofilen...da den ellers er mangelfuld..."

Frem for dette, at web's forslag:
"Så du kan vælge om du vil fortælle hende at du ved et afslag har tænkt dig at klage til BAN og fortælle dem at din ressourceprofil er mangelfuld....eller du kan lade være..."

Web har helt ret i, at det ikke er smart at tale i telefon med sb.
Jeg mener, at vi tidligere, her i tråden, har været inde på hvad man gør hvis sb ikke svarer på skriftlige henvendelser.
Hvis sb ikke har svaret efter 14 dage, så afleverer man en skriftlig klage til jobcenterchefen, mod kvittering selvfølgelig.

Det virkede hver gang jeg gjorde det.
Skriver således til sb:

Vedr. rettelser i min ressourceprofil

Jeg sender dig denne skrivelse, da jeg synes du skal indarbejde mine rettelser fra bemærkningsskemaet, i ressourceprofilen. Hvis du ikke vil det, finder jeg den mangelfuld og så må du jo skrive i ressourceprofilen, hvorfor du ikke mener at mine rettelser skal indarbejdes.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 00:00   #186
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal huske at skrive at ved et afslag på førtidspension...at du har påtænkt dig at klage over afslaget...og at du i den klage har tænkt dig at skrive at din. Ressourceprofil er mangelfuld hvis hun ikke har indarbejdet dine rettelser...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 00:16   #187
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du skal huske at skrive at ved et afslag på førtidspension...at du har påtænkt dig at klage over afslaget...og at du i den klage har tænkt dig at skrive at din. Ressourceprofil er mangelfuld hvis hun ikke har indarbejdet dine rettelser...
Sådan her?`

Vedr. rettelser i min ressourceprofil

Jeg sender dig denne skrivelse, da jeg synes du skal indarbejde mine rettelser fra bemærkningsskemaet, i ressourceprofilen. Hvis du ikke vil det, finder jeg den mangelfuld og så må du jo skrive i ressourceprofilen, hvorfor du ikke mener at mine rettelser skal indarbejdes.

Jeg vil ligeledes oplyse dig om at i tilfælde af et afslag på førtidspension, har jeg påtænkt mig at klage over afslaget og i klagen har jeg tænkt mig at skrive at min ressourceprofil er mangelfuld fordi den ikke er blevet rettet med oplysninger fra bemærkningsskemaet.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 02:16   #188
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps helt fint....husk at smide en dato på den og som altid.....husk kvittering!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 21:56   #189
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Hvor mange dage plejer der at gå fra at ens sag har været til 1. møde tils man får brev om at sagen er overgået. Plejer datoen for høring nævnes i dette brev?

Hvis man ikke ønsker at deltage til mødet, skal sb have besked herom eller lader man være med at møde op til høringsmødet?

Sidst redigeret af LS1980; 29-11-2012 kl. 22:07.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 22:28   #190
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er forskelligt fra kommune til kommune....

I nogle kommuner "gider" de slet ikke skrive det til folk....om hvornår sagen overgå...selv om loven foreskriver de skal gøre det...

Hvis de ved det og du får brev...så skriver de hvornår sagen kommer for....men hvis de ikke ved det og der feks er travlt...ja så skriver de at sagen bliver afgjort inden for tre måneder...

Ønsker man ikke at møde op...så skal man bare blive væk....man kan også skrive det til ens sb....men de har sat tid af til det inden afgørelsen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension