K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2012, 22:19   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det bliver da et ordenligt smæk, hvis folk på kontanthjælp SÅ også skal miste deres §34 - det er der jo mange der får......
Så bliver ledighedsydelsen jo et minus for mange, men selvfølgelig, en besparelse for regeringen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 22:46   #12
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Hvad så når man får den høje ledigheds ydelses sats.

Får et arbejde, men desvære bliver fyret efter få mdr? Har man så ret til den høje ydelse stadig? for det har man da idag??

Og tænker lidt, gad vide om man kan sige ja tak til jobs med færre timer end komunen synes man kan klare? Altså jeg er sat til ca 16 timer, men der er ingen job. og jeg er faktisk selv i tvivl om, om jeg ville kunne klare det i længden. Hvis nu jeg kunne finde 3*2 timer om ugen, bare for at være ansat og slippe for resource forløb eller akrivering af ledig, gad vide om man så måtte det?
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 00:35   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
Hvad så når man får den høje ledigheds ydelses sats.

Får et arbejde, men desvære bliver fyret efter få mdr? Har man så ret til den høje ydelse stadig? for det har man da idag??

Og tænker lidt, gad vide om man kan sige ja tak til jobs med færre timer end komunen synes man kan klare? Altså jeg er sat til ca 16 timer, men der er ingen job. og jeg er faktisk selv i tvivl om, om jeg ville kunne klare det i længden. Hvis nu jeg kunne finde 3*2 timer om ugen, bare for at være ansat og slippe for resource forløb eller akrivering af ledig, gad vide om man så måtte det?
Jeg kan ikke forestille mig at det er en mulighed at arbejde mindre timer om ugen end man er visiteret til-og det gør det jo også besværligt - ikke bare at finde et job men også et med de passende timer.


Jeg er nu spændt på det med at skulle være jobsøgende på få timer med hensyn der gør at jobne ikke findes men skal oprattes spicelt til en,hvordan skal en ansøgning se ud???

Hej her har i muligheden for at ansætte en flexjober der har så mange skåne hensyn at vi hend af vejen skal finde ud af hvad jeg kan og om det så er noget i kan bruge og i sidste ende betale for ,jeg hendvender min igen om nogle dage for at høre om i vil opratte et flex job til mig,Vh top optimisten.

Måske noget i den stil.og hvor mange skel der mon sendes ud?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 07:44   #14
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jf. professor Henning Jørgensen ( arbejdsmarkedsforsker ved Aalborg Universitet ) , overdriver Mette Frederiksen fleksjobernes løn.

Det bør være logik for enhver ( selv for Mette Frederiksen ) , at meget få arbejdsgivere betaler samme høje lønninger til sygdomsramte fleksjobbere som til raske medarbejdere , der bl.a. påtager sig overarbejde i spidsbelastningsperioder , når kollegaerne er syge etc.

Rygraden i landets virksomheder består sjældent af ”fleksere” der yder 15 - 20 timer om ugen , men vil som oftest være fuldtidsansate , medarbejdere arbejdsgiverne vil strække sig længere for at beholde , og følgeligt aflønner bedre.

Meget få medarbejdere på det private arbejdsmarked aflønnes efter overenskomstens regler ( de får væsentligt mere ). For en handicappet fleksjobber tror jeg desværre det forekommer knapt så sjældent.

Mette Frederiksen manipulerer med lønstatistikken efter min mening.


Citat:
kritikerne får opbakning fra professor Henning Jørgensen, der er arbejdsmarkedsforsker ved Aalborg Universitet. Han mener ikke, at man, som ministeriet gør, kan bruge gennemsnitstal til at illustrere, hvad fleksjobbere tjener.




Problemet er, at ministeriet anvender gennemsnitstal for, hvad de forskellige faggrupper tjener generelt. Altså både almindeligt og fleksjobansatte. Ifølge ministeriet findes der ikke opgørelser over, hvad folk i fleksjob tjener.





- Inden for det sidste år har vi set mange aftaler, hvor pædagoger i fleksjob alene får overenskomstens minimumløn , selv om de kan have mange års anciennitet, siger specialkonsulent Christian Esgaard Christensen.

http://jyllands-posten.dk/politik/ar...ce?partner=pol

Sidst redigeret af halse; 03-07-2012 kl. 07:59.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 10:05   #15
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
Hvad så når man får den høje ledigheds ydelses sats.

Får et arbejde, men desvære bliver fyret efter få mdr? Har man så ret til den høje ydelse stadig? for det har man da idag??

Og tænker lidt, gad vide om man kan sige ja tak til jobs med færre timer end komunen synes man kan klare? Altså jeg er sat til ca 16 timer, men der er ingen job. og jeg er faktisk selv i tvivl om, om jeg ville kunne klare det i længden. Hvis nu jeg kunne finde 3*2 timer om ugen, bare for at være ansat og slippe for resource forløb eller akrivering af ledig, gad vide om man så måtte det?
Du kan sagtens have arbejdstimer mens du venter på "det rigtige fleksjob" -der modregnes bare i fleksydelsen.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 11:14   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sådan forstår jeg det også, men trådstarter har ikke optjent retten til ledighedsydelse og modtager kontanthjælp - hvad så?
TS vil alligevel få ledighedsydelse bare på kontanthjælpssats.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 22:31   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det klinger da også lidt bedre
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob inden ny reform Tildetut Politik og Samfund 10 06-07-2012 17:39
Reform KLUMPFODEN Politik og Samfund 41 16-05-2012 14:17
Spg. til den nye reform Mintel Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 02-03-2012 22:37
den nye reform? lillesine Politik og Samfund 7 29-02-2012 16:20
reform redy Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 09-01-2012 20:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension