K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2017, 10:24   #1
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
bilkørsel og smertestillende

Hej er på ferie i Danmark og har senere på ferien lejet en bil så slår det mig at reglerne for medicin da jeg er i en halvdårlig periode med smerter ....læser jeg det her rigtigt med man god må køre hvis man spiser dolol i depot piller 400 mg. fordi så må jeg op til en læge og prøve og jeg kan klare det med dem eller jeg skal opgive .

VH Handy . https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...PUeyoEpMrlC4YA
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2017, 11:24   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg læser det sådan at ved depotpræparater må du gerne køre bil. Men bare så du er helt sikker så spørg lægen, når du alligevel skal bestille dolol, og hvis han giver dig grønt lys, så spørg om ikke han vil skrive det i din journal, så det står på skrift at denne har givet dig lov.

og så mærk efter på dig selv, hvis du bliver påvirket af medicinen i negativ grad, så ville jeg ikke køre selv, selv om lægen havde givet lov.

vh og god ferie
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2017, 11:41   #3
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
jeg læser det sådan at ved depotpræparater må du gerne køre bil. Men bare så du er helt sikker så spørg lægen, når du alligevel skal bestille dolol, og hvis han giver dig grønt lys, så spørg om ikke han vil skrive det i din journal, så det står på skrift at denne har givet dig lov.

og så mærk efter på dig selv, hvis du bliver påvirket af medicinen i negativ grad, så ville jeg ikke køre selv, selv om lægen havde givet lov.

vh og god ferie
sortepigen
takker sådan læser jeg det også vil skal alligevel op og besøge min gamle læge en gang mere 400 pr visit 400 for henvisning 900 for røntgen og så tilbage til lægen og få beskrevet billederne 400 mere dejligt man for noget for sit sundhedsbidrag og skat hmm...nå men det var en anden historie solen skinner god dag .
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2017, 11:48   #4
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
du skal så lige være obs på at du vil ha en "karantæne" periode ved skiftet hvor du ikke må køre bil. og så ville jeg generelt træde meget varsomt, efter nye regler må du slet ikke ha kørekortet når du bruger dolol, og din læge har som udgangspunkt indberetningspligt på det :/
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2017, 12:04   #5
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af slavteren Se meddelelser
du skal så lige være obs på at du vil ha en "karantæne" periode ved skiftet hvor du ikke må køre bil. og så ville jeg generelt træde meget varsomt, efter nye regler må du slet ikke ha kørekortet når du bruger dolol, og din læge har som udgangspunkt indberetningspligt på det :/
.....

ok mit kørekort er ikke udstedt i Danmark men vil da nødigt miste føreretten her og få en bøde må høre hvad han siger og ellers håbe det bliver bedre inden vi evt skulle på landevejen .
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2017, 12:11   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du finder alt her...

Kære Handy

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=Stoktofte

Du må selv lige bruge lidt tid på at finde relevante indlæg, hvor de nøjagtige grænser findes.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-05-2017, 12:32   #7
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Handy

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=Stoktofte

Du må selv lige bruge lidt tid på at finde relevante indlæg, hvor de nøjagtige grænser findes.

Hilsen Peter
ja tak håber jeg kan ligge dem på hylden inden det bliver aktuelt det er de sidste 5 uger det har været galt ....normalt til hverdag klare jeg den med bonyl
(det er sjædet det bliver så slemt som det lige pt er) og mildere gigt præparater .
__________________

Sidst redigeret af handy; 18-05-2017 kl. 12:35.
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2017, 19:39   #8
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Vær obs på at de praktiserende læger for nyligt er blevet gjort opmærksomme på deres pligt til at orientere patienter der får udskrevet medicin der kan påvirke kørsel i egen bil (osv). Min praktiserende læge har altid tidligere sagt at jeg selv skulle vurdere om jeg mente at det var forsvarligt, men sidste gang fik jeg en udførlig forklaring på halvveringstid osv... det betyder så at når jeg tager en dolol feks, så er halveringstiden ca 6 timer og det skal ganges med 5 eller helst 6 før jeg så må køre bil igen. dvs een dolol her = 36 timers kørselsforbud ! hmmmm....
Han fortalte også at med depotpræparater var der andre grænseværdier, men da det aldrig vil kunne blive aktuelt for mig snakkede vi ikke videre om det.
Vi snakkede så iøvrigt samtidig om cannabisolie/medicinsk cannabis. Her er halveringstiden ca 24 timer der så skal ganges med 5/6 - dvs op til 6 døgn for een dosis! Dette dog kun hvis det er enkeltdosis ind imellem, bruger man olien/medicinen jævnligt stiger halvveringstiden og kun en test kan give klart svar. (tester kan købes på nettet)
Så ja bed om en rigtig god forklaring og få den skrevet i din journal så du er sikker på at I ikke misforstår hinanden.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2017, 19:58   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi skal vide,... ikke tro.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160914. som læses til sidste side. "Gældende"

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ktofte&page=37

https://www.k10.dk/showthread.php?t=18300

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-05-2017, 21:00   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
"Men bare så du er helt sikker så spørg lægen, når du alligevel skal bestille dolol, og hvis han giver dig grønt lys, så spørg om ikke han vil skrive det i din journal, så det står på skrift at denne har givet dig lov"
---
Bare for at skære det ud i pap !
Lægen kan ikke give lov og det hjælper ikke med noget notat, hvis det iøvrigt går mod lovgivningen.
Uanset hvad en læge siger eller gør, hænger man selv på den hvis der bliver problemer.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension