K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2012, 15:58   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jo jo..hvis vi rygere ikke må fylde mere end vi gør idag ser det sort ud...hvad med alle de afgift kr.staten mister og vores personlige frihed...

hvad så med de fede mennesker,skal de så heller ikke ha lov at købe mc.donnald..sådan tænker jeg med en bmi på 20 jo så..det er da heller ikke særlig sundhedsfremende når de står og æder grillmad..det synes jeg er direkte ulækkert...

men hvor går grænsen..skal de så æde grillmad i smug ,hvis jeg skal ryge ismug..

det er jo et farligt emne...bare man tar hensyn,det må være nøgleordet.vi skal jo alle være her..

hilsen en tynd sund ryger
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 17:56   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så længe staten kan blive ved med at spinde guld på tobak, så længe vil tobak blive langet over disken.

De er simpelthen så bund rådne og dobbeltmoralske hele vejen i gennem
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 19:04   #13
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Jeg ryger desværre også...stadigvæk. Men jeg er så en af de rygere der ville ønske smøgerne steg til et prisleje hvor jeg ikke kunne være med, eller, at de slet og ret forbød smøgerne.
Smøger skal kun kunne udleveres mod recept på det lokale apotek - fx for et kvartal af gangen.

Rygeren betaler selv lægekonsultation incl. samtidig helbredscheck + receptgebyr :-)

Der må ikke udstedes recept på røg, hvis der findes røgrelaterede helbredsproblemer eller en gentest viser øget risiko for samme.

Og der må ikke ryges, hvor det kan genere andre ...


Citat:
Jeg er det største SKVAT hvad angår rygestop.
:-)


Og op i r*ven med den "personlige frihed", der er et så forvrøvlet anvendt begreb, at det tangerer det nærmest ubegavede.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 20:51   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
at sige vi skal på apoteket og hente smøger...pyha..det sker aldrig...som ninja skiver så længe der er penge i smøger,vil de blive ved at købes..
skal folk med en bmi over 22 så også ha udleveret mad på apoteket,hvis de ikke ka styre dem,,

el.alkoholiker skal på apoteket og hente dagens bajer..
hvad er det for en verden.

det SKER ALDRIG I VORES TID
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 21:49   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næ, men alligevel kommer man til at sende en tanke til George Orwell.........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 22:24   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ninja...hvor du ka sige det....smiler.............men hvad vill det ende med at blive for et samfúnd----uden rygere...nrj ærlig forbud hjælper ingen..tænk på børn når de ikke må noget bliver det ekstra sjv at prøve,for de ja er det ikke sjovt..
sådan ska der nok være nogen der tænker
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 22:55   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja der er langt fra ønsker til bare et lov foreslag

jeg er X ryger (efter jeg var med i blind forsøg med nikotin plaster, da det skulle indføres i DK) og jeg hader røg i dag.

Og skulle man i dag godkende et produkt som tobak,tror jeg det ville blive svært at få lov at markesføre det.

Måske ville det vare en løsning at få det på recept,det ville da være svære at komme til smøgerne for nye ryger.

Ja ja smøgerne skal de ikke tage fra jer som mener det er en menneske ret at ryge men helt ærligt hvem ønsker at give denne "last" videre til jeres børn eller børnebøren .

Min ene søn har muligvis kol er ved at blive udret og to veninder har fået kol konstateret og så der lige overboen der har fået af hvide at det eneste der hjælper er hun holder op med at ryge tror at lægen er tilbage holdene med at fortælle hende sandhenen.Så ufarligt er smøjerne altså ikke-og ja der er masser andet forurening,så smøjerne oven i er da at live livet farligt tænker jeg.

Men ja der spindes guld til staten,så tænker også bare puls løs der skal skatte kr i kassen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 23:15   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg ryger ALDRIG inde..og heller ikke fremmede- selvom de siger jeg må..så som jeg tidligere har skrevet,det gælder om at vise hensyn

og jeg ved ikke hvorfor ..det er ikke dem der aldrig har røget der er de værste - det er altid eksrygere

og hvad m.dem der æder usundt og giver det videre til deres børn..tænk de vil være det bekendt..det er heller ikke særlig smart..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 23:29   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej STRIBE det er ikke særligt smart,det hedder den sociale arv,os der slås med den, gør sikker sit bedste for at ændre den til det bedre

Nogle gør det så bedre eller minder godt,sådanne er livet jo,det lige det der gør os så forskellige
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 00:39   #20
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Min ene søn har muligvis kol er ved at blive udret og to veninder har fået kol konstateret og så der lige overboen der har fået af hvide at det eneste der hjælper er hun holder op med at ryge tror at lægen er tilbage holdene med at fortælle hende sandhenen.
Folk dør sq af KOL m. følgesygdomme ... og der er ikke meget at grine af på det sidste stræk.


Citat:
Men ja der spindes guld til staten,så tænker også bare puls løs der skal skatte kr i kassen
Jeg regnede lidt på det på et tidspunkt:

http://www.k10.dk/showpost.php?p=179350&postcount=12

Modsig gerne beregningerne, hvis der er noget jeg har overset ...


Lever en KOL-patient bare 10 år med et intensivt behandlingsbehov løber behandlingen alene op i en lille million DKK ... dertil kommer alt det løse i form af evt. overførselsindkomst mv.

Det giver en faktor over 10 i underskud ift. den enkelte ... og underskudet skal skaffes vha. afgiftskroner hos de øvrige rygere eller skattefinansieres.

Hvis alle samfundsudgifterne ifm. rygernes selvskadende adfærd skulle hentes hjem på afgifter på røgtobakken, så ville det næppe være så billigt for den enkelte ryger at ryge sig halvt eller helt ihjel som resultat af den højt besungne "personlig frihed", der blot har den lille krølle på halen, at det gør andre ufri, fordi bla. de skal være med til at betale "gildet" ud over den bonus at de måske fra tid til anden skal finde sig i at blive udsat for røgen.


BTW: Der er sq mange fødevare der ikke burde sælges som fødevare eller det der ligner ... en del af det jeg ser ligge i folks indkøbsvogne, det ville jeg sq hverken æde eller drikke ...

Fx den syntetiske fabriksfremstillede citronmåne som Pia K. elsker så højt, den er da til at brække sig over, skulle man være så uheldig at få en mundfuld af den indenbords ...

Og vi bruger Cola som lokumsrens ... da ikke til at drikke ... osv.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slut herfra:-( victoriane Alt det andet 197 11-06-2012 10:09
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Konsulentfesten er slut buster Politik og Samfund 3 16-03-2010 06:01
Er der mon nogle her der er holdt op med at ryge? Ninja Dit og Dat 63 05-08-2009 11:25
Slut på sygedagpenge? salvatore Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-03-2009 08:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension