K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2015, 23:52   #1
Skovtrold
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2015
Lokation: Frederiksund
Indlæg: 3
Styrke: 0
Skovtrold er ny på vejen
Kommune tilbage trække udbetalt løn

Hej Alle

Har været i flexjob i 11 mdr., så er ret "nyt" i alt
Fik en bonus på jobbet i marts mdr., dejligt.
Kommunen udbetalt normalt flexydelse i marts også i april mdr. Men fik en mail i torsdags, hvor jeg fik beskeden om at min bonus vil blive trukket i juni flexydelsen, altså over to mdr. efter at jeg fik bonussen.
Kan kommunen tilbage trække pengene bare så da, og der er nogen der ved hvor lang tid tilbage de kan tilbagetrække penge.
Jeg troede at alt var ok og har brugt pengene på træpiller som vi stod og manglede nu har vi ikke penge til regningerne i jun, suk.
Skovtrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2015, 00:20   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
ja

det må de... og mener at de kan gå op 12 måneder tilbage hvis der noget de vil trække....

Din bonus bliver betragtet som indtægt... og dermed vil ens fleksjobsydelse falde ...

Det kan være ret indviklet at følge med i hvordan og hvornår de trækker.... det er det samme ... for mit vedkommende... angående ferie/løn.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2015, 09:25   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er dit ansvar at sige til ydelsekontoret at du har fået mere udbetalt, men de tog vel ikke hele bonusen?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2015, 09:50   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skovtrold Se meddelelser
Hej Alle

Har været i flexjob i 11 mdr., så er ret "nyt" i alt
Fik en bonus på jobbet i marts mdr., dejligt.
Kommunen udbetalt normalt flexydelse i marts også i april mdr. Men fik en mail i torsdags, hvor jeg fik beskeden om at min bonus vil blive trukket i juni flexydelsen, altså over to mdr. efter at jeg fik bonussen.
Kan kommunen tilbage trække pengene bare så da, og der er nogen der ved hvor lang tid tilbage de kan tilbagetrække penge.
Jeg troede at alt var ok og har brugt pengene på træpiller som vi stod og manglede nu har vi ikke penge til regningerne i jun, suk.
Nu er netop Bonus i et fleksjob (ny ordning) lidt af en "skævert" ifht. normal modregning.

Der kom en lovændring i april 14, der siger at bonus/andet der er optjent over en periode, skal fordelses over lige så mange måneder.

Det betyder, at har man optjent en bonus på fx. 3000 kr over 3 mdr, så skal der bagud omregnes med 1000 kr i indtægt i hver af de 3 mdr.

Det betyder ikke automatisk, at det bliver negativt.. Det kan betyde mere i fleksløntilskud, hvis man i forvejen er modregnet for lønloft.. Fordi en bonus er et tillæg, der i den grad påvirker lønloftet positivt.

Men uanset om den beregning giver mere eller mindre i fleksløntilskud, så skal der afregnes (om muligt) i førstkommende fleksløntilskud.

Jeg vil gerne beregne det for dig.. Men så kom på en mail til mig på:
[email protected]

Mvh Mikael
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2015, 21:17   #5
Skovtrold
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2015
Lokation: Frederiksund
Indlæg: 3
Styrke: 0
Skovtrold er ny på vejen
Kommune tilbage trække udbetalt løn

Tusind tak skal I have.
Jeg sender selv lønseddel ind hver mdr (da min arbejdsplads ikke vil), så kommunen viste det i marts mdr. Jeg har en gang tidligere fået en mail, hvor de skrev at jeg fik min udbetaling men at det skulle undersøge noget og måske ville det blive tilbage trukket.
Helt fair, så ved jeg det jo. Ellers er det jo ret svært at vide hvad jeg har at gøre godt med.
Skovtrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension