K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2009, 00:59   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hvad nu hvis....

....man mener kommunen (sagbehandler), har handlet forkert, dvs. undladt at oplyse klienten (mig) om at jeg har misforstået noget, på trods af flere henvendelser og hvor jeg har grædt, tigget og bedt om hjælp, og hvor jeg har givet udtryk for en forståelse af reglerne der ikke har været i overensstemmelse med faktum, og hvor sagsbehandleren ikke har oplyst mig om at jeg har misforstået reglerne, og korrigeret denne misforståelse, hvilket har betydet at den konkrete situation har forværret sig mange gange, i forhold til den oprindelige situation. Alt sammen fordi sagsbehandleren ikke korrigere min misforståelse.

Kan man i et sådant tilfælde klage og kræve erstatning for de ekstra omkostninger der bliver på grund af dette, og erstatning for al den megen smerte jeg har måttet gennemleve og som kunne have været undgået hvis sagsbehandleren havde informeret mig korrekt?

Og i fald man kan klage og kræve erstatning, hvor skal man så gøre det?
Det er jo ikke noget jeg kan gå til patientklagenævnet med, da kommunens sagsbehandler jo ikke er indenfor det offentliges behandlingssystem.

Håber der er nogen der kan vejlede, på forhånd tak.

Mvh

Hrefna (Førtidspensionist)
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 09:56   #2
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Jeg tvivler på, at der er noget at gøre. Men hvis vil jeg da også gerne vide det, kommunen er i vores sag skyld i at vi sætter 13000 kr til brutto hver måned.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 10:45   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hrefna erstatning det kommer det til at knibe med , men du kan godt klage du kan skrive til din sagsbehandler og borgmesteren om hvad det er gået ud på hvad der er sagt ved samtalerne og at du mener det drejer sig om en sagsbehandler der ikke har klaret sin opgave om rådgivning særlig godt , du får nok ikke meget ud af det andet end at du måske bliver hørt og at du måske kan hjælpe andre i din kommune med ikke at komme ud for det samme og det er jo også værd at tage med i betragtningen

Og HUSK så pr efterdags , skriv og forlang svar på skrift så kommer der ikke tvivls spørgsmål om hvem der har sagt hvad , du kan ikke gardere dig mod at sagsbehandlerne siger at det bare er dig der ikke har forstået hvad hun sagde og det kan du så ikke modbevise
  Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 10:54   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja den er svær.

Du skal for det første kunne bevise på skrift at du er blevet vildledt og ikke vejledt!

Lovgivningen siger godt nok at kommunen/sagsbehandleren har pligt til at undersøge alle muligheder for hjælp hurtigst muligt efter alle § når en borger henvender sig meeeen det er vist de færreste der er klar over dette.

Der har været en tråd herinde som netop fortæller om dette dillemma vejledning contra vildledning og mig bekendt er der endnu ikke en eneste sag, altså hvor sagsbehandleren eller kommunen er blevet stillet til ansvar i forhold til loven!

Hm, man skulle jo ellers tro at de vidste hvad de skrev under på, det er jo mennesker de har med at gøre

Men jeg ville absolut som Hejdien foreslår, klag til borgmesteren mm for det kan kun komme dig og andre til gavn på langt sigt.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 13:51   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Forslaget....

....som Hejdien og Buster kommer med, om at klage til Borgmesteren, vil jeg tage op og jeg vil helt sikkert gøre det. Det er nok både den eneste og den bedste mulighed jeg har.

Desværre er vores borgmester venstremand så der bliver nok ikke meget sympati at hente der. Det er jo en hel sport for dem at gøre livet til et helvede for de borgere der ikke lige netop passer ned i de kasser de på rad og række har stillet op.

Tusind tak og

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 14:25   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Fandt lige dette her http://www.socialjura.dk/index.php?id=11035. Håber det er noget du kan bruge...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 15:18   #7
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
ja

ser man det, hvis du da ikke er flyttet fra Aabenraa kommune,
hedder vores borgmester Tove Larsen og er(s), det var da noget
sært noget at komme med, sæt dig da lige ind i de mest banale ting.
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 15:40   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
rolig nu avminryg....ikke alle er lige gode til disse ting...

Så tal pænt eller helt undlad at svare...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 17:21   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af avminryg Se meddelelser
ser man det, hvis du da ikke er flyttet fra Aabenraa kommune,
hedder vores borgmester Tove Larsen og er(s), det var da noget
sært noget at komme med, sæt dig da lige ind i de mest banale ting.
Jeg må da indrømme at politik ikke lige er min stærke side, og at det ikke er noget der interesserer mig sønderligt, jeg har nok andet at kæmpe med i min hverdag.

Forummet her er så vidt jeg ved oprettet med henblik på at hjælpe hinanden, og takker dig derfor fordi du har gjort mig opmærksom på min fejltagelse og bøjer mig (i støvet) for bedrevidende.
Jeg er da glad for at vi har en (S) borgmester, det er da helt fint

Men det personlige angreb havde jeg godt kunnet være foruden, en simpel oplysning af fakta, havde været helt tilstrækkelig.

Mvh

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 20:08   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu faldt jeg tilfældigvis over noget lovstof, du vist kan bruge.

Citat:
Rådgivning og vejledning betragtes som ydelser efter den sociale lovgivning. Klager over kommunernes afslag på anmodninger om rådgivning og vejledning kan derfor behandles efter klagereglerne i retssikkerhedsloven.

Klagen vil også være omfattet af klagereglerne, selv om kommunen ikke træffer en egentlig formel skriftlig afgørelse om afslag på rådgivning og vejledning. (Der henvises endvidere til punkt 45)
http://www.socialjura.dk/index.php?id=11056

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad nu hvis..... mette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-08-2013 12:25
hvad nu hvis?? nielsen17 Alt det andet 2 18-01-2013 09:06
Hvad Nu Hvis?? samp Spørgsmål ang fleksjob 4 08-03-2012 11:30
Hvis jeg raskmelder mig, hvad så? 4anonym Alt det andet 5 29-10-2010 12:06
hvad gør jeg hvis ljg Spørgsmål ang fleksjob 0 18-08-2008 09:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension