K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2012, 13:04   #21
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Hvis man kan snakke om at det har indflydelse, så har det haft modsatte effekt i min sag. Man valgte nemlig at sende mig ud på selvforsørgelse fremfor at afklare en klar sag. Jeg har da selv haft tanken at de har spekuleret i det, da jeg bor i en økonomisk meget trængt kommune. Uanset at jeg også vil få en lavere førtidspension, koster det ganske gratis at have mig på selvforsørgelse...
Selvforsørgelse, er det fordi du er gift? eller hvad mener du?
Jeg er jo alene så hvis de ikke skulle betale pension (15000/mdr), boligsikring 1100 og friplads 2500 = 18600, skulle de betale kontanthjælp 14000 + boligsikring 3300 + friplads 3500 = 20800. Men jeg bor også i en dyr lejlighed med over 20 års ventetid på blillig lejebolig i mit område, så de kunne jo heller ikke bede mig flytte i en billigere bolig.

Ja jeg er 100 på at de sidder og regner på det så jeg oplyste med glæde hvad jeg kunne få i privat pension (jeg modtager ikke TAE) for at øge mine chancer.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 13:09   #22
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Jeg har også altid undret mig over at da min SB'er fandt ud af jeg havde en forsikring at hun i samme snak snakkede om FP som gik lige igennem, men uanset den forsikring er jeg sikker på jeg havde fået den når jeg ser tilbage på mit forløb.
Men når det er sagt så er en tilkendelse af TAE ikke ensbetydende med pension og omvendt, tror kun det er pensam der udbetaler i forbindelse med tilkendelse af en FP.
Jeg vil da til at finde udaf om jeg kan bruge min sundhedsforsikring til noggen form for genoptræning. hHar ringet og spurgt, men det vidste de ikke noget om, men nogen gange skal man jo give dem en mulig løsning præsenteret.
PKA udbetaler ftp hvis kommunen gør, men det er jo ikke TAE, som er noget andet end pension....
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 13:18   #23
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Jo jeg får 11200 hver mdr (før skat) jeg er gift, min kæreste arbejder ved det offentlige, så hans løn ligger ikke i den høje ende... Jeg får 8000 i ftp hver mdr, før skat... Jeg synes det er meget jeg mister i ftp :-/ Havde tidlige en høj løn...

Jeg oplever også at folk tror jeg har kassen, jeg har INTET fået i erstatning, selvom min pension 100 procent skyldes en arbejdsskadesag :-/
Det er noget med ½delen af din mands indtægt + din indtægt fra suplerende pension -110600.

Restbeløbet skal der betales 30 % af. i dit tilfælde bliver det alligevel 78000 kr/år.



Hvis det er en arbejdsskade, hvorfor er den så ikke anerkendt?

Sidst redigeret af Pophår; 09-03-2012 kl. 13:32.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mange går glip af historisk pension Hejdien Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 01-12-2013 17:08
Supplerende førtidspension. Bamseline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 01-03-2012 20:16
VKO går glip af stemmer fordi SKAT sender ansatte ud i arbejdsløsheden Tante Ana Politik og Samfund 13 04-09-2011 22:29
Afslag fra pensionskassen på udbetaling af supplerende førtidspension Mercedes Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 05-04-2011 22:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension