K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2010, 21:38   #1
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Question Førtidspension og arbejde

Hej,

Er der nogen som ved hvorfor Socialminiteriet har udsendt en pjece, hvor det oplyses at førtidspensionister efter de gamle regler (før 2003) må arbejde og ikke på nogen måde kan miste retten til førtidspension. Men samtidig fortæller at dette ikke glælder for førtidspensionister efter de nye regler - altså at de gerne må (prøve) at arbede, men at det kan betyde at man mister sin pensionsret - selvfølgelig mister man helt eller delvis sin pension, det jeg spørger til er ikke pengene, man pensionretten ?

Go sommer
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 21:47   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg ved handler det om, at efter de gamle fp-regler (før 2003) fik man pension hvis arbejdsevnen var nedsat til under det halve, hvor den efter de nye fp-regler (efter 2003) skal være nedsat til det ubetydelige.

På den baggrund mener man, at der kan være nogle "gamle" fp'ere, som besidder en arbejdsevne der kan udnyttes på arb.markedet, og det vil man så give dem mulighed for at prøve af, uden at de risikerer at miste deres fp.

I korte træk, noget i den stil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 21:54   #3
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Hej, tak for svaret, det lyder meget rigtigt.
Jeg synes blot er det er lidt dumt af det offentlige at man på den måde forhindre nogle fp´er i at tjene en smule og dermed skulle have mindre udbetalt i pension !
Men som en engang fortalte mig der er 2 slags logik :-)
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 22:10   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Jeg synes blot er det er lidt dumt af det offentlige at man på den måde forhindre nogle fp´er i at tjene en smule og dermed skulle have mindre udbetalt i pension !
Mener du de nye fp'ere?

Hvis man har opfyldt reglerne for at få fp efter de nye regler, så bør man ikke have ret meget arbejdsevne tilbage, ihvertfald ikke nok til et fleksjob.

Derimod kan der godt være nogle "gamle" fp'er som vil være i stand til at bestride et fleks-job.

Og jeg tror, at det er det der er pointen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 22:21   #5
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Ja jeg mener de nye fp´er. Jeg er en af de nye. Jeg kunne godt tænke mig en lille smule arbejde, altså prøve, det går nok ikke, men jeg ville gerne prøve, men reglerne forhindre mig desværre i det - jeg vil jo ikke risikere at miste min pensionsret.
Men; So be it !
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 22:27   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du må tjene cirka 60.000 pr. år på den nye ordning, men tal med kommunen først, så du er på den sikre side.

Det kaldes enten skånejob eller job med løntilskud. Du kan også læse mere her: www.ijobnu.dk

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 22:31   #7
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Mange mang tak - det er vist lige det jeg har ledt efter
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og arbejde? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-10-2012 11:47
Førtidspension/arbejde/flex NPH Alt det andet 3 08-08-2011 14:13
Arbejde og førtidspension graver Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 13-05-2010 17:57
Førtidspension og arbejde zuza Et godt link! 2 08-05-2009 10:08
Førtidspension og arbejde helle2440 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-08-2007 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension