K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2011, 14:15   #11
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det er noget l... når de pludselig vinkler på det psykiske også og spørger til medicinering og behandling af samme.

Hvad siger din sagsbehandler ? Er der ikke en grænse for hvor meget man skal afprøves og skal igennem før de stopper hermed ? Din sbér må da også have en mening.

Det er klart at alle behandlingsmuligheder skal være udtømte og din lidelse varig før en ftp. kan komme på tale. Men jeg fatter ikke at din sbér kan blive ved med at sende dig i afprøvning, når de kan se at det ikke rækker. Kender ikke til Bomis, Reva-center var også en mulighed har jeg herinde erfaret, vent og se andre skal nok komme med bud og deres mening.

EE
Bomi er en del af Reva-centret.
Min sagsbehandler snakker meget dårligt dansk og tør ikke at gøre noget uden lægekonsulenten.
Min sagsbehandler siger også at jeg er for ung til at være syg.
Han spørg hvad jeg selv vil og når jeg siger at jeg ikke kan blive ved, siger han blot at førtidpension er jeg for ung til, flexjob udelukket, revilidering udelukket og så ved han ikke hvad han kan gøre for mig.
Det virker som om han er for ny i faget og ikke tror at man kan være syg når man er ung.
Jeg er jo kun 31 år.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 14:18   #12
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Han spørg hvad jeg selv vil og når jeg siger at jeg ikke kan blive ved, siger han blot at førtidpension er jeg for ung til, flexjob udelukket, revilidering udelukket og så ved han ikke hvad han kan gøre for mig.
Øhh, det forlanger du lige at få på skrift. Omgående! Og med begrundelser!

Jeg har næsten lyst til at sige 'velkommen på sagsbehandlerholdet'. For du skal nemlig nu til selv at sætte dig ind i alle paragraffer, så du kan holde hånd i hanke med din egen sag
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 17-02-2011 kl. 14:27.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 14:28   #13
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Det er simpelthen svinsk det du udsættes for! Der er ikke lavet nogen lov om at alderen for førtidspensioniering ikke kan opnåes hvis man ikke er fyldt 40 år. Så hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at se om du kunne få kontakt til nogle kommunalbestyrelsesmedlemmer og så se om de kan presse lidt på.

Der er love om hvad der skal til for at få førtidspension og det kan altså ikke bruges at man er for ung uanset hvad. Ikke før de vedtager at førtidspension er for folk mellem 40 og 65 år.

Dine lidelser er stationære, varige og er med en væsentlig funktionsnedsættelse til følge, der har nedsat din arbejdsevne til det ubetydelige. Du har været igennem et hav af undersøgelser og arbejdsprøvninger, og sidstnævnte forværrer tydeligvis din tilstand.

Kan din læge evt skrive at al arbejdsprøvning/virksomhedspraktik og aktivering er kontraindiceret! ! det betyder at det forværrer din tilstand at komme i yderligere arbejdsprøvning - så kan det være at lægekonsulenten ta'r sig sammen - ellers søg selv førtidspension på §17 - det foreliggende grundlag.

Så kan du, såfremt de afviser at give dig den, få at vide præcis, hvad de mener de mangler i din sag for at du kan få førtidspension.
Og så kan du arbejde udfra dét.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 14:32   #14
Margit
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2005
Indlæg: 7
Styrke: 0
Margit er ny på vejen
Wink Afgørelse

Hej alle

Jeg sidder selv i fleksjob som socialrådgiver. Det er af største vigtighed at man har aktindsigt i sin egen sag og at når der træffes afgørelse - som der skal gøres -og man ikke selv er enig i så skal man anke sagen.
Det at søge en FØP (førtidspension) efter § 17 har intet med at trække sagen ud at gøre det er så på det forliggende i sagen at der bliver truffet en afgørelse - som man også kan anke
herfra
Margit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 14:46   #15
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Hej alle.

Mange tak for alle jeres svar, nu ved jeg da lidt mere og jeg vil derfor søge aktinsigt og så må jeg få fat i en advokat som kan gå det hele igennem, for det orker jeg ikke selv.

Så håber jeg at jeg ved hvad jeg skal gøre bagefter.

Hvis i har flere gode ideer, så kom endelig med dem.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 14:57   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal simpelthen have ryddet op i din sag så du kan få et overblik (det kan du bedst selv gøre ...)

Som der allerede skrives så start med aktindsigt
Syntes du at der mangler nogle lægedokumenter som du ved burde være der, så skaf den ved at søge aktindsigt hos lægen..

Er din ressouceprofil opdateret ?

Hvis den er hvad er så slutkonklusion ?
Hvis ikke den er så forlang at få gang i den

Sørg for aldrig at møde din sagsbehandler alene hav altid en bisidder med, og gerne en optager (uden at sige noget til sagsbehandler det er lovligt )

Når din sagsbehandler komme med så dumme ting som du er for ung til en pension, så skriv til ham når du kommer hjem og spørg ind til om det virkelig er hans mening og om han vil bekræfte det på skrift (det vil han ikke )

Vedlæg evt loven til ham

dette er hvad der kræves får at få pensions


§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 18 år til folkepensionsalderen.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,

1) at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og

2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.


hans personlige mening om alder er ikke noget der må påvirke sagen ..

Du skriver at du er bange for at søge pension efter en § 17 PÅ FORLIGGENDE GRUNDLAG

Dette kan jeg godt nok ikke forstå , for det er jo sådan at ved at søge så får du andre til at se på den ved afslag , og du har mulighed for at sende de papir du mener er relevante til ban , så jeg ville ikke afskrive denne mulighed hvis jeg var dig ...

men allerførst er det vigtigste at få aktindsigt så du kan se om alt ligger der


OGSÅ LIGE DEN STORE GYLDENE REGL ... ALDRIG !!!! SNAK TELEFON MED SAGSBEHANDLER ALT!!!! SKAL PÅ SKRIFT OG SLUT ALLE BREVE AF MED AT DET SKAL LÆGGES IND I DIN SAG
  Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 15:17   #17
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Bomi er en del af Reva-centret.
Min sagsbehandler snakker meget dårligt dansk og tør ikke at gøre noget uden lægekonsulenten.
Min sagsbehandler siger også at jeg er for ung til at være syg.
Han spørg hvad jeg selv vil og når jeg siger at jeg ikke kan blive ved, siger han blot at førtidpension er jeg for ung til, flexjob udelukket, revilidering udelukket og så ved han ikke hvad han kan gøre for mig.
Det virker som om han er for ny i faget og ikke tror at man kan være syg når man er ung.
Jeg er jo kun 31 år.
Iflg. dette brev fra Støjberg kan du ikke lande MELLEM de to stole der hedder for syg til fleksjob og ikke berettiget til førtidspension. Her står klart og tydeligt, at hvis ikke du kan fleksjob, SKAL du tilkendes førtidspension. Ved godt at mange kommuner ikke overholder dette - det viser din sag jo tydeligt, men måske er det på tide, at du får hjælp udefra som foreslået i andre svar.

http://www.ft.dk/samling/20101/almde...556/948069.pdf

Den værste situation du kan bringe dig selv i er, at du lader frygten styre dig, og derfor ingenting gør. Erkend du er bange (det har du jo gjort :-)) og få hjælp til at banke kommunen på plads. Sagt på anden måde - find dit mod til at bede om prof. hjælp til at hjælpe dig ud af dette kaos.

Held og lykke og stort
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 15:19   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du nævner........

Kære Sannepil

på et tidspunkt.: "Det er lægekonsulenten der bliver ved med at ville have flere undersøgelser, hun ville også sende mig på lykkepiller, men der sagde min læge stop, da jeg jo ikke har en psykisk lidelse og hun derfor sagde at de så lige så godt kunne prøve d vitaviner eller fiskeolie, da det nok hjalp lige meget."

Har du dette på SKRIFT og hvor ved du ellers det fra?

Spild ikke tid og penge på en advokat...... de kan ikke noget vi ikke kan! Hvis, vil jeg godt vide hvad? Her drejer det sig kun om den sociale kommunale sag jeg udtaler mig om.

Du skal også vide, at K10 er i gang med netop din kommune, da de beviseligt ikke vil vedkende sig Retssikkerhedsloven herunder §3 stk.2 som jeg nu er i gang med, for anden gang. Læs #252 som jeg snart vender tilbage med nyt, da jeg forbereder en henvendelse til Ombudsmanden.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664&page=26

Men din ulykke har du formodentlig check på ifb med forsikring?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-02-2011 kl. 15:31.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 15:34   #19
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Sannepil

på et tidspunkt.: "Det er lægekonsulenten der bliver ved med at ville have flere undersøgelser, hun ville også sende mig på lykkepiller, men der sagde min læge stop, da jeg jo ikke har en psykisk lidelse og hun derfor sagde at de så lige så godt kunne prøve d vitaviner eller fiskeolie, da det nok hjalp lige meget."
og et lille PS. Lægekonsulenten må hverken diagnosticere eller behandle. jeg fik det samme forslag omkring antidepressiv og min læge sagde også nej, og her er hvad jeg skrev til lægekonsulentens 'vurdering' efter god hjælp herinde fra :

"Så vidt jeg har fundet frem til, er det alene sociallægens opgave, at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers erklæringer og behandlingsforslag. Set i lys heraf undrer det mig, at sociallæge synes at vurdere ny diagnose og ny behandling, som ikke stemmer overens med grundig diagnosticering med opfølgende behandlingsforslag - fra min behandlende læge igennem mange år, og som jeg jo har drøftet diagnose og behandling med løbende"
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 16:06   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Hej.
Det er lægekonsulenten der bliver ved med at ville have flere undersøgelser, hun ville også sende mig på lykkepiller, men der sagde min læge stop, da jeg jo ikke har en psykisk lidelse og hun derfor sagde at de så lige så godt kunne prøve d vitaviner eller fiskeolie, da det nok hjalp lige meget.
Lægekonsulenter må absolut IKKE anbefale noget vitaminer eller andet. De skal kun "oversætte" de lægelige oplysninger til sagsbehandleren, som har brug for at vide. Om der mangler yderligere oplysninger eller lignende.

Hvis jeg var dig, ville jeg meget meget om muligt anmelde den lægekonsulent, hvis han blev ved.... Det er da bare for meget... !

HUSK! Det er KUN din læge, der må ordinere noget medicin til dig. Eller en speciallæge i forbindelse med en undersøgelse f.eks.

Det er i øvrigt sagsbehandleren som skal afgøre en sag - ikke lægekonsulenterne. De er der for at hjælpe sagsbehandlere til at forstå, hvad der står i de lægelige oplysninger osv.

Jeg håber din sagsbehandler ved, at lægekonsulenten siger sådan noget, og hvis hun/han er ligeglad med, at lægekonsulenten anbefaler medicin osv., så kunne du skrive et klagebrev til jobcenterchefen over behandlingen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal jeg kæmpe mod mig selv.. Star Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-09-2013 22:01
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvor længe skal jeg vente? 2012 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2012 12:32
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension