K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2008, 21:29   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
MIn sagsbehandler har kørt mig totalt ned

Hej jeg har nu gået sygemeldt i 30uger med en depression, var til møde med min sagsbehandler i mandags og hun ville have at jeg skulle tage plejeorlov til min kræftsyge far også var der ikke mere at snakke om. Jeg skulle så give hende besked fredag om hvornår jeg skulle/kunne starte på orlov. Jeg var så hos min læge som sagde at jeg slet ikke ville kunne klare at tage plejeorlov til min far hvilket jeg hellere ikke selv føler og min fagforening sagde også at det kunne hun ikke forlange at jeg skulle tage. Da jeg så endelig fik fat i min sagsbehandler i fredag og fortalte hende at jeg ikke ville /kunne søge plejeorlov til min far blev hun sur jamen så skulle jeg på kursus så hun ville lige sende nogle papir på et kursus som jeg så skulle tage på, for min læge og min fagforening skulle ikke bestemme det hele og jeg skulle huske at jeg kun kan gå sygemeldt i 52uger...
Jeg har det nu mere dårligt end da jeg blev sygemeldt men har følt mig tvunget til at skriv ansøgninger hele weekenden som jeg så skal have afleveret imorgen mandag også må jeg afsted på fagforeningen og jobcenteret for at melde mig som ledig.
Men kan det være rigtig at en sagsbehandler skal køre en sådan ned og hun skal bare have mig over i en anden kasse end den der står sygemeldt på for så er jeg ude af hendes system så pyt med det menneske der er bag ved det nummer hun har i hendes kasse bare hun har et nummer mindre i kassen.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 21:39   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal få fat i din fagforening hurtigst mulig, inden du taler med din sagsbehandler.
Hun er åbentbart uden for rækkevidde af hvad hun kan tillade sig.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 22:07   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Lillesine og velkommen til.

Du skal IKKE sende nogle ansøgninger. Du er jo IKKE raskmeldt, vel?

1. Kontakt din fagforening og fortæl, hvad der er blevet sagt.

2. Din sagsbehandler er IKKE læge og kan IKKE raskmelde dig.

3. Du skal have et brev 14 dage FØR dine sygedagpenge standses.

4. I brevet med sygedagpengeophør SKAL der være en begrundelse OG en plan for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

5. Du har jo fortsat 22 ugers sygedagpengeperiode tilbage.

6. AL kontakt med din kommune SKAL foregå skriftligt.

7. Hvis du bliver sendt i kursus, så må du og din læge skrive, at du IKKE kan magte det, fordi du er for syg. Derved kan du også få ro til at være sammen med din far (ikke orlov, men almindeligt samvær).

Jeg håber, du kan bruge det her til noget, ellers skriver du bare igen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 22:30   #4
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Kære lillesine

Du kan få dine sygedagpenge forlænget, hvis det skønnes nødventigt. Det er noget af det du kan bruge din læge til.

Du skal ikke have orlov, da du nok ikke skal pleje din syge far.

Det er svært når vores nærmeste, får en alvorlig sygdom men lige så svæt er det at stå på sidelinien og se til og ikke magter at gøre noget, heller ikke lægerne.

Jeg håber du har et godt netværk som kan støtte op om dig. Ellers skriv igen her på tråden.

Vi er til for at hjælpe hinanden.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 22:36   #5
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Hej Lillesine

Sikke dog en emsig og dominerende sagsbhdl. Anmod om aktindsigt for din sag så du evt. kan læse om hun din sagsbhdl. selv har noteret det ned hun siger at du skal. Udveksl aldrig noget pr. tlf. med din sagsbhdl. Gør det altid skriftligt såfremt der skal udveksles noget.
Ringer hun til dig? Så anmod hende om at bekræfte det hun har sagt pr. tlf. og at du så vil sende hende dit svar pr. brev.

Hun/han er ansat til at hjælpe dig på en hjælpsom og seriøs måde iht. lovgivningen.

Og som sygemeldt kan hun slet ikke begynde at sende dig på diverse kurser m.v. Dertil skal der foreligge en handlingsplan såfremt dette skulle blive nødvendigt.

Pø pøj med hjælp fra din fagforening.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 08:05   #6
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære lillesine og hej igen.

Godt du kom herind - som du kan se af svarene, er der god hjælp at hente her

Hold ud &
Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 10:14   #7
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Unhappy Tak for jeres gode råd

Tak for jeres råd, men jeg kan ikke overskue at skulle blive ved med at kæmpe mod min sagsbahandler, jeg tror hun er syg efter at få noget magt, sur over at hendes meninger og planer bliver skudt i sænk af min læge og fagforening, jeg kæmper nok med så meget andet at jeg kun kan se en løsning og det er at raskmelde mig så har jeg hende den sure sagsbehandler ude af mit liv og tanker. Så er der et problem mindre der fylder i mit hovede. Min fagforening er også så trætte af kommunen for der er altid problemer med silkeborg kommunen siger de på fagforeningen. Min sagsbehandler er også sur over at jeg går hos en psykolog hos kræfttens bekæmpelse for de sender jo ikke papir til hende og hun mener at deres psykolog kun kan hjælpe med mine tanker omkring min far, men jeg vil spørge hende om næste gang til samtalen om hun vil sende at brev til min sagsbehandler for at fortælle hende at jeg har det dårligt og at disse psykolog samtaler også hjælper på min depression for vi taler jo også om andre ting end lige cancer men jeg håber min sagsbehandler bliver sat på plads når jeg ringer og siger at jeg er raskmeldt og når min psykolog hos kræftens bekæmpelse har sendt noget til hende om mig. Men jeg skla bare ud af det system inden hun køre mig længere ned.
men tak for jeres støtte og gode råd
fra lille sine
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 11:05   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg håber du er klar over at du ved at raskmelde dig ryger på en kontanthjælp. Jeg gør opmærksom på det, fordi en kontanthjælp for de fleste mennesker betyder en evig bekymring for at få økonomien til at løbe rundet, for at der er til huslejen mad i munden tøj på kroppen osv osv, og den bekymring KAN (jeg skriver ikke er) være værre end at skulle kæmpe med en åndsvag sagsbehandler.

Du har en dep, det betyder også at det er vigtigt at du undgår store forandringer i dit liv, naturligvis er man ikke herre over alt der sker, men det er en meget dårlig ide at skifte kærsten ud, flytte, få dårlig økonomi, skifte job (i det hele taget forsøge at bestride et job man på forhånd ved man ikke kan magte fordi det er = et nederlag, og nedrelag er det sidste man har behov for) osv osv kan du undgå den slags forandringer så gør det, for din egen skyld.

Næste gang din sagsbehandler begynder at lege læge eller psykolog (dvs sige at du sagtens kan deltage i et kursus eller påstå at en psykolog ikke er en psykolog) skal du bede sagsbehandler om at give dig den påstand på skrift, vil sagsbehandler ikke det, ved du også at du roligt kan lade det løbe ind det ene sted og ud det andet (sig gerne til hende at du uden at få det på skrift ikke værgen kan eller vil bruge hendes udtalelser til noget som helst) Og får du det på skrift, så brug det til at klage over sagsbehandler og som begrundelse for hvorfor du har ret til en ny (hun hæmmer samarbejdet... sig til så hjælper vi her inde gerne med af finde det på skrift at sagsbehandler skal forsøge at højne samarbejdet og ikke hæmme det, så du også har noget at have det i når du beder om en ny sagsbehandler)

I det hele taget sidder der mennesker på denne side, som garanteret gerne hjælper dig alt det de kan, både med at fortælle hvad kommunen må og ikke må, men også med at skrive klager ol breve.

Ved at lade din sagsbehandler vinde, fortæller du også at når du kommer ind i systemet igen via kontanthjælpen, kan de få lov at behandle dig som det passer dem, og jeg tør væde med at de gør det... du slipper ikke for en kynisk behandling ved at sætte dig selv på en kontanthjælp, du gør nærmere behandlingen værre, for er du rask kan de også forlange at du deltager i alle former for aktivering, hvis ikke kan må og gør de, lukke for kassen (og ikke mindst truer de med det fra en ende af) du får ikke ro ved at mælde dig ledig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 21:56   #9
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
tak igen

hej lum
Først ryger jeg ikke på kontanthjælp jeg kan gå over og få fra min fagforening, men jeg melder mig ledig når jeg har fundet et job, jeg kan slet ikke overskue at skulle til at kæmpe mere med kommunen end jeg har gjort men jeg skal lige have fat i min læge hvad resultatet er blevet efter at hun har talt med min sagsbehandler.
Jeg skal have skrevet en ressurse pla til min sagsbehandler og jeg aner ikke hvad jeg skal skrive i den.
Hej fra lille sine
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 23:57   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du kan jo kun få fra fagforeningen i et vist stykke tid, det slutter jo før eller siden.

Mht ressourceprofilen, så skal du "bare" i stikord, eller korte sætninger, skrive det der står du skal skrive om. Jeg går ud fra du har fået udleveret skemaet til profilen.

Fx interesser: ja hvad interesserer du dig for? dyr, modelfly???
Eller indlærings evne: Hos mig står der: stærke sider: praktisk undervisning. Svage: tavle elev undervisning, stillesidende, alt der kræver meget koncentration.
Ved blog forhold, står der i min, noget om hvor lang vi bor fra transport (jeg har ikke kørekort) handle muligheder, pasning til børnene, om jeg er glad for at bo her ol (ret uinteressante ting, hvis du spørger mig) der kan man oså skrive hvis man fx er angst for offentlig transport.
Ved sociale netværk, står der hos mig, hvor mange børn jeg har, at jeg er gift at jeg har adoptiv og biologiske søskende, og ud for hver enkelt hvad kontakten til dem er, fx at min bio søster bor langt væk, dårlig kontakt til siverfar, bio, mor død osv.

Der hvor der står vurdering af borgeren, skal du ikke skrive noget, der hvor der står borgerens kommentarer, smider du hvad du får af medicin, noget om hvordan du fungere i hverdagen, i det hele taget ting som der ikke er med andre stedder som for dig har en betydning i forhold til at tage vare på dit liv (ikke kun et job)

Uden at skrive under sender du det til din sagsbehandler, denne vil så skrive det rent for dig, sende det tilbage, muligvis står der ikke noget under borgerens kommentare, men så er det sikkert skrevet ind under helhed, mangler der noget så skriver du det under kommentare, lige så bør du kommentere vurderingerne fra sagsbehandler hvis de ikke er korrekte (dem har jeg en del af, der er direkte løgne, jeg har rettet fejlene og løgnene og oplyst at jeg har samtalen på MP3, så der ikke hersker nogen tvivl om at det er sandt det jeg siger og ikke det sagsbehandler har skrevet) så skriver du under og sender det hele tilbage igen.

Går det helt galt for dig, kan du naturligvis bede om en tid ved sagsbehandler så i kan lave den sammen, men stadig skal du ikke skrive under, vent til sagsbehandler har skrevet vurderingerne ind, og du efterfølgende har haft ro til at side og læse det hele i gennem der hjemme, ellers har du ikke en ærlig chance for at ændre direkte løgne, og rette fejl, samt tilføje mangler. Jeg har faktisk 2 A4 sider med rettelser og tilføjelser.
Syntes sagsbehandler det er gået galt for dig, eller bare ikke forstår hvad du mener, vil den automatisk bede om at i laver den sammen. Laver i den sammen, kan jeg kun råde dig til at optage samtalen, så kan du bevise evt løgne, det er meget nemmere for dig at tjekke om det skrevne passer med det sagte, for huske det hele i hovedet er umuligt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Totalt desperat! miamaja At søge førtidspension 14 14-10-2010 08:44
jeg er kørt i stykker håbetervæk Alt det andet 40 08-12-2009 19:28
Arg... Hjælp... jeg blir da totalt nedslidt.... Angelsbaby Spørgsmål ang fleksjob 2 27-10-2009 22:41
Syge svigtes totalt af samfundet. Stella Politik og Samfund 0 20-02-2009 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension