K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2011, 15:48   #1
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Flytte sammen med tidligere samlever??

Hvis man som par går fra hinanden, jeg flytter i lejlighed med sønnen og altså nu betegnes som enlig - hvad sker der så, hvis man finder sammen igen.

Altså ikke i forhold til, at jeg nu vil være samlevende igen - men vil kommunen kunne tro, at der er socialt bedrageri indover, når det er tidligere samlever (i forhold til evt. ny kæreste), det drejer sig om.

Det er ikke så meget det økonomiske i forhold til enlig <-> samlevende, men mere det, at man måske i en periode har været enlig og så igen er samlevende med sønnens far.
Vil kommunen kunne være så strikse, at de evt. betegner den periode som enlig for bedrageri, og man kommer til at betale tilbage for det.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 16:27   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gizmo,

Nu er du altid så flink til at svare på vores spørgsmål, så nu må vi se om vi kan hjælpe dig med dine.

Man kan kun sige at I har "retten" på jeres side. Det er jo som det er, I flyttede fra hinanden og flytter måske nu sammen igen, sådan er det og det sker jo ind imellem. I prøver ikke at fuske med noget og det må kommunen jo så se om de vil tage for gode varer, hvis de altså bliver i tvivl herom !!

Det er jo værre hvis man bevidst begår socialt bedrageri og det har I jo ikke haft i sinde at gøre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 16:32   #3
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Man bliver bare nogen gange så paranoid i forhold til kommunen!!

Men nej, der vil ikke blive fusket med noget - som at bo der begge og ikke melde det.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 16:38   #4
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære Gizmo
Det er da dejligt for jer alle tre
Men de /du kan da igennem flytte anmeldse bevise at i har været væk fra hinanden i en periode
eller må kommune jo være dyneløfter hihi (kun sjov)
jeg forstår godt dit problem men mener du har en god sag så lad være med at tænke sådan når du har alle ting og sager på det rene knus glædig at høre din søn og jer må da være rigtigt glad god fremtid

Sidst redigeret af blj; 31-08-2011 kl. 16:42. Årsag: stavefejl
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 20:51   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er jo kommunen der har bevisbyrden..

Så hvis de mener at Jeres forhold har udviklet sig til noget der kan betragtes som ikke enlige mere, så vil det ikke blive med tilbagevirkende kraft.

Medmindre I har fusket og de kan bevise det....

Men forstår godt du er paranoid....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 07:26   #6
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Tak for svar.
Vi tager den lidt hen ad vejen, men vil være forberedt på det værste.
Har dog ingen planer om fusk, så kommunen må bevise det, hvis de absolut vil gå den vej.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 07:53   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
har også læst der er kommet mere udførlige beskrivelser af hvad det vil sige at man bor hver for sig eller sammen.. men husker ikke hvor jeg fandt det..

men muligt at andre her kan google det.. og det var omkring førtidspensionister. hvor bla. søskene kunne forsætte med at få boligsikring på tros af at de boede sammen med en bror eller søster.. m.m. da muligheden ikke kunne betagnes som forhold..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 11:13   #8
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er jo kommunen der har bevisbyrden..

Så hvis de mener at Jeres forhold har udviklet sig til noget der kan betragtes som ikke enlige mere, så vil det ikke blive med tilbagevirkende kraft.

Medmindre I har fusket og de kan bevise det....

Men forstår godt du er paranoid....
Faktisk har kommunen ikke bevisbyrden, de skal således ikke kunne bevise at der er foregået bedrageri, de skal blot kunne sandsynliggøre det, det er netop det der er hele problemet. Der er ikke noget at sige til at man bliver utryg og kan komme til at gøre sig tanker omkring om man er paranoid eller ej.
Og hvis kommunen mener at have sandsynliggjort det, så bliver det jo netop med tilbagevirkende kraft, da de vil kræve tilbagebetaling for den periode de mener man uberettiget har modtaget ydelser.

Men der er altså en klar forskel på bevis og sandsynliggørelse, og efter min mening er det den totalte omvendte verden, da man nærmest er skyldig til det modsatte er bevist.

Når det er sagt, så kan jeg ikke forestille mig at det skulle blive et problem overhovedet i din situation, dog ville jeg sørge for at sende en mail til alle afdelinger i kommunen du evt. har kontakt med (ydelseskontor, socialrådgiver, boligsikring osv), dagen inden I igen skal dele adresse. HVIS der så skulle komme en sag (hvilket jeg overhovedet ikke kan forestille mig), så vil jeg mene at du vil stå rigtig godt i forhold til at kunne sandsynliggøre at du ikke er bedrager og at du har opfyldt dine forpligtelser så snart der er sket ændringer i dine forhold. Jeg vil mene at man er stillet dårligere, hvis man var flyttet sammen, og der gik 5 dage inden man registrerede asresseændring osv. og kommunen "tilfældigt" kom forbi på 3. dagen.
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 11:25   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/default.aspx

http://www.juraeksperten.dk/reelt_enlig.html

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-331.htm

http://www.ladk.dk/meddelelser/undersogelse/politi1.htm

"Har kommunen et tilstrækkeligt objektivt grundlag for ikke at tro på borgerens oplysninger, skal kommunen stoppe den sociale ydelse, rejse et tilbagebetalingskrav og melde den pågældende til politiet, som det så påhviler at efterforske sagen for socialt bedrageri.

Borgeren på sin side kan anke kommunens afgørelse om stop for den sociale ydelse til det sociale nævn. Det sociale nævn må da vurdere, om der foreligger et tilstrækkeligt bevismæssigt grundlag for at stoppe ydelsen. I flere tilfælde har det sociale nævn ment, at kommunens grundlag ikke har været tilstrækkeligt. Træffer nævnet afgørelse om, at ydelsen uretmæssigt er ophørt, påhviler det kommunen at genoptage udbetalingen og slette tilbagebetalingskravet - også selv om kommunen stadigvæk mener, at der er tale om socialt bedrageri"

Det er simpelthen gråzone og virkeligt svært at hitte ud af hvor grænsen går....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte sammen med FP'er?? Misse76 Dit og Dat 2 28-11-2012 19:55
At flytte sammen med et par Helpfreak Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 04-11-2012 17:57
at flytte sammen med en førtidspensionist. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 24-08-2011 09:05
Flytte sammen fynbojorg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-03-2011 13:48
vedr tidligere indlæg samlever ceps Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 12-10-2010 19:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension