K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2016, 21:23   #1
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Hvad er forskellen ?

Hej igen

Jeg skal sørme op på møde hos kommunen d. 1 Juni hvor de skal finde ud af hvad de egentlig skal stille op med mig fremadrettet.

Lige nu står jeg som jobparat, hvilket jeg også var da jeg kom til dem, jeg er desværre blevet syg i mellemtiden og de siger selv, at jeg ikke er jobparat mere, jeg burde have stået som jobaktiv (tror jeg de kaldte det) derfor skal jeg op på det et møde de har om "sådan nogle som mig" hver 14 dag på kommunen, så de kan finde ud af hvad de gør med mig.

Min sagsbehandler er ved at samle diverse journaler fra læger, speciallæger, sygehus etc. sammen.

Så vidt jeg har forstået skal de finde ud af hvad jeg KAN lave og hvor lang tid jeg kan lave det om dagen og den slags ting, er det ressourceforløb eller jobafklaring de er ved at hitte ud af med mig ?

Hjææælp, syntes det er total forvirrende og jeg er bange for at jeg skal jokke i spinaten, derfor spørger jeg jer herinde.
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2016, 02:11   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Der er jobparat eller aktivitetsparat.
Hvis der er ved at blive lavet det der hedder LÆ265, lyder det som forberedelse til rehabiliteringsteamet. Men kan også være at sagsbehandler bare henter oplysningerne, med henblik på at starte dig i arbejdsprøvning.
Rehabiliteringsteamet kan vurdere om man skal have enten ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension. Kommunen træffer derefter afgørelse, ud fra teamets vurdering.

Hvis du er på kontanthjælp lige nu:
Hvis du kun mangler arbejdsprøvning, skal du nok forvente, at det kommer til at foregå på kontanthjælp. Når i så har et resultat ang din arbejdsevne, kan teamet tage stilling til, hvad der så er relevant. (dvs ressourceforløb/fleksjob/førtidspension)

Hvis du er på sygedagpenge nu:
Så har du krav på, at når de udløber, skal du have et jobafklaringsforløb. Det er KUN for folk der kommer fra sygedagpenge. Der kan man godt lave arbejdsprøvning.
Der er også den mulighed, at de kan give dig f.eks. ressourceforløb, hvis de finder det mere relevant.

Men ja, det er lidt svært at være mere præcis, når jeg ikke ved, om du er på kontanthjælp eller sygedagpenge
Når du har besvaret det, kan jeg prøve at være en anelse mere præcis
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2016, 07:02   #3
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men ja, det er lidt svært at være mere præcis, når jeg ikke ved, om du er på kontanthjælp eller sygedagpenge
Når du har besvaret det, kan jeg prøve at være en anelse mere præcis
Jeg er på kontanthjælp lige nu, desværre
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2016, 11:10   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ja så er det der hedder jobafklaringsforløb i hvert fald ikke en mulighed.

Og ressourceforløb er hvis man har brug for det der hedder en "Helhedsorienteret indsats".
Ordlyden i paragraffen:
"§ 68 a. Personer under 40 år, der har komplekse problemer ud over ledighed, der ikke har kunnet løses gennem en indsats efter denne lov eller efter lov om aktiv socialpolitik, og som kræver et helhedsorienteret forløb med en kombination af indsats efter denne lov og sociale eller sundhedsmæssige indsatser, skal tilbydes et ressourceforløb, jf. dog stk. 2. Det er endvidere en betingelse, at personen

1) har modtaget længerevarende offentlig forsørgelse,

2) har deltaget i tilbud efter denne lov eller revalidering efter kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik uden at have øget tilknytningen til arbejdsmarkedet, eller

3) at kommunen vurderer, at der er behov for en længerevarende indsats, før der kan fastsættes et konkret beskæftigelsesmål. "

Når de skriver "denne lov" er det Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
En arbejdsprøvning alene, vil nok høre under beskæftigelsesloven.
Hvis du så ikke i kombination med, har behov for en social eller sundhedsmæssig indsats, er du ikke i målgruppen for ressourceforløb.

MEN det sagt, så er det det rigtige skridt din sagsbehandler tager pt. Dvs ud fra gældende lovgivning.
For at vide om du er berettiget til fleksjob eller førtidspension, skal de jo finde din arbejdsevne.
Det sker oftest i arbejdsprøvning. Der skal dog tages hensyn til dine skånebehov, og disse findes nok netop i papirer fra læge og lignende.
En arbejdsprøvning hvor man ikke har taget hensyn til dine skånebehov, er ugyldig. Derfor er den del meget vigtig.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2016, 19:04   #5
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Super, tak for dit input, så det hele er på rette spor lyder det til, så kan jeg jo kun afvente og se hvad der sker efter det møde og så ellers krydse hvad krydses kan.

Jeg er blevet opfordret af min sagsbehandler til at prøve at lave en "liste" over hvad jeg kan og hvor lang tid jeg kan lave tingene, det være sig alt fra at lave mad, til at rede seng, sidde bag tastaturet, gå i haven osv osv. som hun mener er en god ide til min videre sagsbehandling.

Hvad er jeres mening om det, kan det skade mig på nogen måder ?
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2016, 20:47   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det kan give et indblik i din funktionsevne i din fritid, og det er så vidt jeg ved, en vigtig faktor
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2016, 20:58   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad i alverden vil hun hun dog bruge dé informationer til?

Jeg mener, man står jo op reder seng, sætter kaffe over, gør morgen toilette, spiser, vasker op efter morgenmaden, går ud og handler lidt ind, gør måske lidt rent, sidder og slapper af i haven eller tusser lidt rundt, går i gang med aftensmaden, spiser, drikker mere kaffe, går i bad, ser TV og er på computer ind imellem. Og inden man får set sig om, har man været i gang 10-12 timer.......personligt kan jeg også løbe et maraton, men derfor har jeg stadig ingen arbejdsevne

Havde det ikke været bedre men en liste, hvor du bare kom med foreslag til, hvad du mener du kunne bestride?

Selvom jeg godt kan bruge 2 timer ved computeren om dagen, så kan det jo ikke veksles om til en ressource på arbejdsmarked som kontordame....

Og selvom jeg reder de fleste senge her hjemme, og gør rent så sveden hagler, kan jeg heller ikke starte på hotel....

Eller i kantine, selvom jeg laver mad dagligt....osv osv.

Underlig liste du skal lave....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2016, 21:21   #8
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Jeg mener, man står jo op reder seng, sætter kaffe over, gør morgen toilette, spiser, vasker op efter morgenmaden, går ud og handler lidt ind, gør måske lidt rent, sidder og slapper af i haven eller tusser lidt rundt, går i gang med aftensmaden, spiser, drikker mere kaffe, går i bad, ser TV og er på computer ind imellem. Og inden man får set sig om, har man været i gang 10-12 timer.......personligt kan jeg også løbe et maraton, men derfor har jeg stadig ingen arbejdsevne

Havde det ikke været bedre men en liste, hvor du bare kom med foreslag til, hvad du mener du kunne bestride?

Selvom jeg godt kan bruge 2 timer ved computeren om dagen, så kan det jo ikke veksles om til en ressource på arbejdsmarked som kontordame....

Og selvom jeg reder de fleste senge her hjemme, og gør rent så sveden hagler, kan jeg heller ikke starte på hotel....

Eller i kantine, selvom jeg laver mad dagligt....osv osv.

Underlig liste du skal lave....
Langt de fleste af de ting du beskriver der KAN jeg jo slet ikke, desværre

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det kan give et indblik i din funktionsevne i din fritid, og det er så vidt jeg ved, en vigtig faktor
Jeg tror det er det hun mener, at det kunne fortælle lidt om hvad jeg egentlig kan lige nu.

Jeg er bare bange for om det ville kunne "misbruges" på nogen måde, altså imod mig

Sidst redigeret af gidlob; 09-05-2016 kl. 23:22.
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2016, 06:06   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg lavede en sådan liste til jobcenteret, men af mig selv. De tog den meget alvorigt og den var bla. Årsagen til at joncenteret ikke turde sende mig i arbejdsprøvning men lavede en funktionsevnebeskrivelse istedet.

Jeg skrev den over tre dage, men tidspunkter på hvad jeg lavede og hvordan ryggen reagerede på det - som en slags dagbog over hvad jeg kan herhjemme.

Nu ved jeg jo ikke hvad din sagsbehandler vil med din liste, men i min sag hjalp den og blev taget seriøs
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2016, 11:12   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Sidst jeg var i arbejdsprøvning, ville min jobkonsulent også gerne høre, hvordan det gik "i hjemmet". For det gik ikke at jeg var så udkørt, at jeg ikke fik lavet mad og den slags
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension