K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2011, 22:48   #11
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Den har jeg godt set før, men der står bare "ifølge rammeaftale"...
Ja, jeg ved jo ikke priser på rammeaftaler - men det er muligt at søge aktindsigt i og hos din kommune - så prøv dèt, hvis prisen er så vigtig. Eller ring til HKI, de må kunne oplyse dig.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 23:28   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Ja, jeg ved jo ikke priser på rammeaftaler - men det er muligt at søge aktindsigt i og hos din kommune - så prøv dèt, hvis prisen er så vigtig. Eller ring til HKI, de må kunne oplyse dig.
Vigtigt og vigtigt - det er nu bare ren nysgerrighed.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 03:54   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Vigtigt og vigtigt - det er nu bare ren nysgerrighed.
Hej annagw

Deres priser er påvirket af resultatetafhængdig, fx: -fik de dig i praktik(lovlig som ulovlig), kom du i arbejde osv.!
Og det er jo netop derfor de(anden aktør) vil gøre alt for at få os i en praktik(læs: gratis arbejdskraft), også, selv om de/alle ved det IKKE vil føre til fast arbejde, da mange af deres faste samarbejdspartnere udnytter den gratis arbejdskraft

Ta' fx i Århus, der er faste aftaler med bl.a. ISS, de kan bruge 68 i praktik, Bilka 26 i praktik, Metro 16 i praktik osv. osv. osv. -og vel og mærke; uden arbejde bagefter



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 16:08   #14
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
På mit arbejde, før jeg blev førtidspensionist - da fik jeg også en løn over overenstkomstmæssig løn eller mindsteløn om du vil - og hvad er der så galt med det? Jeg fik også gratis kaffe/te samt gratis mælk til frokosten, samt adgang til motionsrum og sauna - der var altid lidt mundgodt til eftermiddagskaffen plus at dagens aviser frit kunne benyttes - og hvad er der så galt med dèt? Det eneste det viser er, at arbejdspladsen gør noget godt og rart for deres medarbejdere.

Ekseleven har tydeligt skrevet at også eleverne/borgerne får gratis kaffe/te, så det er ikke alene forbeholdt medarbejderne.

Jeg har ikke ansvaret for, HKI`s hjemmeside og billeder på samme hjemmeside og hvor ved du forresten fra, at det er hjerneskadede der ER på billederne og ikke folk der villigt har stillet op eller er betalte modeller. Har du et link eller andre beviser for din påstand?

Vel syntes jeg da ikke det er ok, at man bare fotograferer og udstiller folk uden deres vidende, men jeg kan ikke bruge hvad du TROR til noget som helst. Anmeld HKI, hvis der er hold i din påstand - eller gå til Ekstra Bladet, at udnytte hjerneskadede uden deres eller pårørendenes accept er temmelig sikkert ulovligt, klart at det så skal stoppes.

Jeg tror langt de fleste her på k10 er afklaret et sted, og forhåbentligt ikke på kommunen, hvor kun kommunens egne medarbejder vurderer på arbejdsevne og sidder på ryggen af folk i en afprøvning - jeg ansèr andre aktører incl. HKI for en garant mod en kommunes eventuelle ensidige vurdering, når det kun skal ske i kommunalt regi hvis alle 2 aktør steder lukkes. Hvad enten vi kan li` det eller ej, så SKAL folk afklares eller aktiveres som de politiske love og regler er lige nu - hvis i tror det bliver afskaffet, så er jeg bange for at i bliver skuffet.

Der ville virkelig blive tragisk for mange, hvis kommunerne ensidig overtager alt aktivering og afklaring selv - for ikke at tale om hvad det ville koste, jobcentrene virker ærlig talt hverken som dygtige eller kompentente nok.

Men for min skyld ingen alarm - skattekroner skal der jo spares på, så lad endelig kommunerne selv afklare folk - det vil med garanti også spare en del i udbetaling af ledighedsydelse og pension, så vidt jeg kan se på k10 så bliver en del syge alligevel erklæret raske nok til det ordinære arbejdsmarket UDEN at have været i et afklaringsforløb.

Tak kære Gud, for MIN afklaring hos 2` aktør - ellers havde jeg nok haft en kommunesag endnu.

Så luk endelig det hele - når nu det er så slemt JEG er heldigvis afklaret, og lykkeligvis IKKE af kommunen selv.

Hej Zentamor.

Ja, og det var mig der fortalte Ekseleven, at man alle på HKI får gratis kaffe el. te.

Og jeg kommenterede blot på Ekselevens indlæg omkring HKI økonomi.

Og på dit, hvor du hele tiden skriver rosene ord omkring HKI, at de er proff. Osv. Og på det du skrev omkring multinationale selskaber.

Jeg syntes da det er helt fint, at arbejdspladser har goder til medarbejderne, og selvfølgelig skal der være steder hvor borgeren bliver afklaret, men det betyder ikke at de steder skal tjene formuer på de syge der er henvist.

Jeg er medlem i K10. Og ærligheden selv, om du tror det el. ej.

Jeg behøver ikke at bevise noget.

At HKI, på trods af deres økonomiske overskud, ikke betaler fotomodeller på deres hjemmeside, og i deres pjecer er rigtigt.

De udnytter henviste ( syge ) borgere, ved at bruge billeder af dem, og fortælle om deres sygdom på deres hjemmeside og i deres pjecer.

Jeg kender flere af borgerne på billederne, der ikke har givet tilladelse el. accept til at få deres billede og sygdom offentligjort.

De borgere er syge og har det svært nok i forvejen. De magter ikke også at kæmpe mod HKI.

Et link eller Ekstrabladet ?

Nu er det jo billeder af borgeren med oplysning om deres sygdom på HKI hjemmeside og i pjecer som borgerne er kede af, og har fået det psykisk dårligere af, tror du så de ønsker jeg lægger et link ud ?

Eller at de ønsker at gå til Ekstrabladet med navn og få deres billede og sygdom offentligjort i Ekstrabladet også, så endnu flere kan få kendskab til dem og deres sygdom ?

Ps. Jeg tror ikke der er nogen på K10 der kommer med urigtige oplysninger.

Vi er her for at støtte og hjælpe hinanden.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 16:18   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Ta' fx i Århus, der er faste aftaler med bl.a. ISS, de kan bruge 68 i praktik, Bilka 26 i praktik, Metro 16 i praktik osv. osv. osv. -og vel og mærke; uden arbejde bagefter

.
Der står vist ikke ligefrem nogensteder i loven om, at det er et krav, virksomhederne skal give dem et job efter en arbejdsprøvning?? Hvis du mener, der gør det, så fortæl os gerne, hvor det står i loven....

Det at folk skal i arbejdsprøvning og lignende er der jo formål med, f.eks. vurdere arbejdsevne - ikke nødvendigvis med det formål at der skal være et job til dem der, hvor de var i praktik...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 17:00   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Vil lige sige, at jeg har altid fået gratis kaffe og te på de arbejdspladser jeg har arbejdet hos.... Og hvad er det i øvrigt galt i det?? Man skulle tro, at dem der tror, det er ulovligt at få gratis kaffe og te på en arbejdsplads - at man aldrig nogensinde har haft lønnet job............ Og at brokke sig over at ansatte får gratis kaffe/te er helt til grin...........

Det er for langt ude med de her tråde med brok over HKI.......
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 17:34   #17
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Hej Zentamor.

Ja, og det var mig der fortalte Ekseleven, at man alle på HKI får gratis kaffe el. te.

Og jeg kommenterede blot på Ekselevens indlæg omkring HKI økonomi.

Og på dit, hvor du hele tiden skriver rosene ord omkring HKI, at de er proff. Osv. Og på det du skrev omkring multinationale selskaber.

Jeg syntes da det er helt fint, at arbejdspladser har goder til medarbejderne, og selvfølgelig skal der være steder hvor borgeren bliver afklaret, men det betyder ikke at de steder skal tjene formuer på de syge der er henvist.

Jeg er medlem i K10. Og ærligheden selv, om du tror det el. ej.

Jeg behøver ikke at bevise noget.

At HKI, på trods af deres økonomiske overskud, ikke betaler fotomodeller på deres hjemmeside, og i deres pjecer er rigtigt.

De udnytter henviste ( syge ) borgere, ved at bruge billeder af dem, og fortælle om deres sygdom på deres hjemmeside og i deres pjecer.

Jeg kender flere af borgerne på billederne, der ikke har givet tilladelse el. accept til at få deres billede og sygdom offentligjort.

De borgere er syge og har det svært nok i forvejen. De magter ikke også at kæmpe mod HKI.

Et link eller Ekstrabladet ?

Nu er det jo billeder af borgeren med oplysning om deres sygdom på HKI hjemmeside og i pjecer som borgerne er kede af, og har fået det psykisk dårligere af, tror du så de ønsker jeg lægger et link ud ?

Eller at de ønsker at gå til Ekstrabladet med navn og få deres billede og sygdom offentligjort i Ekstrabladet også, så endnu flere kan få kendskab til dem og deres sygdom ?

Ps. Jeg tror ikke der er nogen på K10 der kommer med urigtige oplysninger.

Vi er her for at støtte og hjælpe hinanden.
Den er jeg med på, at vi her for at hjælpe og støtte hinanden. Men jeg er også med på, at alle på k10 har en mening og en holdning, her i tråden er det om HKI.

Men alt bliver godt nok blandet sammen, i en stor pærevælling - aktivering af raske har intet med afklaring af syge at gøre, og jeg kunne fristes til at tro - at nogen, i denne tråd, tror, at bare HKI bliver lukket - så skal ingen aktiveres eller afklares.

Jeg er fuld af håb, jeg håber oprigtigt at HKI også står de næste mange år - ISÆR set i lyset af den nye statsministers udtalelser og holdning om, at oprette særlige kontanthjælpsjob, bare ud med folk på gader og stræder med en skovl og kost i hånden i stedet for nyttesløse pipfuglekurser - er der en venlig sjæl der kan forklare mig forskellen? Alle de syge, der ryger af sygedagpengesystemet, kan så passende overgå til KH - endnu er det ikke lavet om, sygedagpenge er 52 uger og kan folk ikke forlænges så hedder det KH og fremtidig kontanthjælpsjobs.

Da ekseleven har været så venlig at give links til HKI`s skatte og regnskabsforhold, så vil man i samme links kunne se, at aktiveringsdelen på HKI er en anelsen over 3% af den samlede omsætning - siger vi 4% så er der 96% tilbage, som enten er i revalidering, afklaring i et sygdomsforløb, eller arbejder som førtidspensionister i beskyttede værksteder.

Hvad skal der ske med dem, når HKI f.x lukker?

Jeg tror generelt at mange her, tror alt ordner sig med en rød regering. Ingen aktivering og ingen afklaring, folk hæver bare penge ved kasse1 på kommunen.

Jeg tror det ikke, jeg tror systemet bliver meget værre. Kontanthjælpsjobs, nogen har noget at glæde sig til - var det mig, så hellere aktivering/afklaring på HKI.

Sortseer er jeg, men jeg har ikke glemt HVEM der fik indført den nye pensionslov af 2003, som skulle gøre hele systemet nemmere og hurtigere at komme igennem - i værdighed forståes.

Kontanthjælpsjobs - sagt med et smil, det kimer helt vildt alarmerende i mine øre - nogen får noget at glæde sig til. Da fleksjobbere også skal aktiveres, de er jo ledige med individuelle skånebehov, så der er ikke ret langt til ledighedsydelsesjob.

Forbavsende, hvis jeg virkelig er den eneste der ønsker at værne om steder som HKI.

Men fair nok - som sagt, ER jeg heldigvis afklaret selv.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 17:48   #18
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Forbavsende, hvis jeg virkelig er den eneste der ønsker at værne om steder som HKI.
Det er du heller ikke Zentamor... jeg orker bare ikke at skrive i ekselevens tråd med hans had til stedet...
Jeg har kun andenhåndskendskab til stedet... men det er så også nok til at jeg mener at de gør et godt stk arbejde... som jeg har skrevet før i en af de andre tråde som ekseleven står for..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 18:09   #19
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Det er du heller ikke Zentamor... jeg orker bare ikke at skrive i ekselevens tråd med hans had til stedet...
Jeg har kun andenhåndskendskab til stedet... men det er så også nok til at jeg mener at de gør et godt stk arbejde... som jeg har skrevet før i en af de andre tråde som ekseleven står for..

Knus Lone
Tak for dit indlæg, det lunede lidt hos mig.

Jeg har selvfølgelig lurede lidt rundt omkring i trådene, og føler egentligt at mine indlæg her i tråden er spild af tid. Da min humor er grov, har jeg da tænkt, luk bare for stedet - og overlad alt til kommunen selv. Så kunne nogen lære det ....kunne de

Og hermed er det ud af tråden og alle fremtidige HKI hadetråde - og tilbage til andre mere fornøjelige ting
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 02:01   #20
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Der står vist ikke ligefrem nogensteder i loven om, at det er et krav, virksomhederne skal give dem et job efter en arbejdsprøvning?? Hvis du mener, der gør det, så fortæl os gerne, hvor det står i loven....

Det at folk skal i arbejdsprøvning og lignende er der jo formål med, f.eks. vurdere arbejdsevne - ikke nødvendigvis med det formål at der skal være et job til dem der, hvor de var i praktik...

KRAV ??? -og nej, der står ikke noget om krav om der skal være arbejde bagefter... -men et normalt tænkende væsen vil helt sikkert have som krav, at der IKKE skal finde udnyttelse af gratis arbejdskraft sted når man er syg osv. -og mon ikke, at de tal som de forskellige virksomheder oplyser, beviser at der finder udnyttelse sted ??? -vi taler jo om virksomhedspraktik(læs: kassetænkning) og IKKE arbejdsprøvning


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommune fyrer jobfirma ekseleven Politik og Samfund 0 10-11-2011 13:34
Jobfirma-ansat sidder i fagforenings bestyrelse ekseleven Politik og Samfund 2 12-05-2011 10:08
Fra 2,6 millioner til 1,6 millioner færre på pension zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 11 20-03-2008 01:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension