K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2014, 21:22   #1
mediagirl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
mediagirl er ny på vejen
ang. flexjob

hej jeg har lige nogen sp. ang. Flex

1. er det rigtig hvis man arbejder mere så får man et større beløb udbetalt eller hvordan?

2. jeg er ledig (dog i praktik frem til maj) men har feriepenge til gode hvad gør jeg der?

håber virkelig der er en som kan hjælpe. på forhånd tak !
mediagirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 23:27   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mediagirl Se meddelelser
hej jeg har lige nogen sp. ang. Flex

1. er det rigtig hvis man arbejder mere så får man et større beløb udbetalt eller hvordan?

2. jeg er ledig (dog i praktik frem til maj) men har feriepenge til gode hvad gør jeg der?

håber virkelig der er en som kan hjælpe. på forhånd tak !
1. Det kan der ikke svares entydigt på.. Det kommer helt an på lønnen i jobbet.. I det øjeblik at flekslønstilskud plus lønnen fra jobbet TILSAMMEN giver det som samme job på fuld tid giver, så hjælper det ikke at arbejde flere timer.. Det kaldes lønloftet.. Jo lavere timeløn jo færre timer kan man arbejde inden lønloftet rammes.

2. Hvis du ikke kan afholde din ferie p.g.a. praktik, så er feriepengene tabt.. De kan ikke udbetales som en feriehindring når du ikke er sygemeldt..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 23:48   #3
mediagirl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
mediagirl er ny på vejen
okay tak for brugbar oplysning
mediagirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 10:22   #4
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Jeg fandt lige dette inde under borger.dk/ferie:

Kan jeg få feriepenge fra sidste ferieår udbetalt?
Du kan som udgangspunkt ikke få udbetalt dine feriepenge, når ferieåret er udløbet den 30. april. Der kan dog i visse tilfælde gøres en undtagelse, hvis du opfylder en af betingelserne:
• dine feriepenge udgør højst 2.250 kroner efter skat ved ferieårets afslutning
• du har feriepenge til gode fra den femte ferieuge
• du har optjent pengene i et tidligere job, hvor du er stoppet senest den 30. april
• du har holdt din ferie i ferieåret (se betingelserne nedenfor)
• på grund af en feriehindring har du ikke kunnet holde ferien inden udløbet af hovedferieperioden eller ferieåret (se betingelserne nedenfor).
Hvis du ansøger om udbetaling efter betingelse 2 eller 3 skal du bruge blanket FE 1. Blanketten er tilgængelig på borger.dk i ansøgningsperioden, som er fra den 1. maj til den 30. september efter ferieårets udløb.
Når du søger om udbetaling efter betingelse 2 eller 3, og du har fået enten børnepasningsorlovsydelse, kontanthjælp, feriedagpenge, arbejdsløshedsdagpenge, efterløn, fleksydelse, ledighedsydelse eller særlig ydelse i ferieåret, bliver antallet af dage med nævnte ydelser trukket fra de dage, du ønsker at få feriepenge for. Hvis du fx har fået kontanthjælp i perioden 1. maj 2012 til 30. april 2013, vil antallet af dage med kontanthjælp blive trukket fra dine feriedage.
Du kan få dine feriepenge udbetalt i op til tre år efter ferieårets udløb, hvis du får dem udbetalt efter betingelse 4 eller 5. Hvis feriepengene fx er optjent i 2011, skal du søge inden 30. april 2016. Der gælder de samme regler for underskrift på feriekort, som hvis du skal have feriepengene udbetalt i ferieåret.

Så hvis beløbet er under 2250 kr. kan du få udbetalt dem…jeg mener faktisk at have læst at det går automatisk, men hæng mig ikke op på dette..

Da jeg var i virksomhedspraktik, på ledighedsydelse, aftalte jeg ferie med arbejdsstedet..du skal så huske at fortælle din sagsbehandler, at du holder ferie, ligesom kommunen skal attestere dit feriekort. Du trækkes så dag for dag..for mit vedkommende betød det at jeg fik meget mere i feriepenge end jeg ville have fået i ledighedsydelse

Jeg håber du får holdt noget ferie

Sidst redigeret af sannemus; 27-02-2014 kl. 10:26. Årsag: Rettelse på rettelse på ;-)
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 10:55   #5
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
1. Det kan der ikke svares entydigt på.. Det kommer helt an på lønnen i jobbet.. I det øjeblik at flekslønstilskud plus lønnen fra jobbet TILSAMMEN giver det som samme job på fuld tid giver, så hjælper det ikke at arbejde flere timer.. Det kaldes lønloftet.. Jo lavere timeløn jo færre timer kan man arbejde inden lønloftet rammes.
Egentlig lidt underligt, for mindes at kunne huske dengang reformen blev vedtaget, at de sagde det skulle kunne betale sig at arbejde mere. Men sådan er det åbenbart ikke i praksis.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 23:52   #6
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Må man ikke holde ferie under praktik? Det måtte jeg da under min praktik - jeg er også ledig fleksjobber?
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension