K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2018, 12:13   #1
spyro
spyro
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2013
Lokation: assens
Indlæg: 27
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
spyro er ny på vejen
Unhappy Aktindsigt

Hej. Jeg har nogle spørgsmål ang aktindsigt.
1. Hvor tit kan man be om aktindsigt?
2. Må kommunen godt aflevere aktindsigt i min fysiske postkasse, uden stempel?
3. Hvis jeg har skiftet partsreprænstant i en periode, og hun kommer til og en, kan hun så ikke få aktindsigt fra tiden hvor hun ikke var partsreprænstant?
4.Jeg har søgt førtidspension og fået afslag, er nu sygemeldt pga. En depression og nu skriver de fra kommunen at så længe jeg er syg, vil de ikke rette henvendelse til mig, tænker på om de ikke henter en læ165?
De har nu endnu engang ikke overholdt reglerne om svar min partshørring, af min afslag på førtidspensionen.. skal de ikke det heller ?
Håber der en nogen herinde der ved lidt omkring mine spørgsmål.
spyro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2018, 12:32   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
1. Så tit du vil, men jobcenteret kan kræve betaling, hvis de skal sende papirer mere end en gang

2. Hvad skulle der være galt med det? Jeg har arbejdet på en instution hvor postlevering i nærområdet var en del af de sociale øvelser og også oplevet at hvis en medarbejder allige skulle forbi lige leverede det. Den der leverer aner jo ikke hvad der er i kuverten.

3. Er det tidligere udleveret kan de kræve betaling pr. Side der skal genudleveres. Kan det ikke skaffes fra den gamle partsrepræsentant

4. Læ 165 er ikke en jobcenteret indhenter, det er en lægen har mulighed for uopfordret at indsende. At din frist ikke er uløbet har ikke den betydning at alt står stille i den periode, de må gerne sagsbehandle din sag, træffe beslutninger mm, men får du medhold i dine indsigelser vil de nye beslutninger mm nok skulle ændres/ophøres
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2018, 14:46   #3
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Enig med Gisne: undtagen

4. Jo det er da i den grad jobcenteret der indhenter/beder om lov til at indhente en LÆ165. Ikke en lægen bare sender uopfordret ?
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2018, 15:01   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Enig med Gisne: undtagen

4. Jo det er da i den grad jobcenteret der indhenter/beder om lov til at indhente en LÆ165. Ikke en lægen bare sender uopfordret ?
Ok, men i aftalen mellem KL og lægeforeningen pkt. 3 side 48, står ellers udtrykkeligt “Læ 165 anvendes alene på lægens initiativ” hvorfor jeg ikke ville forvente at jobcenteret indhenter den

Samt i pkt 2 “ Denne attest kan ikke rekvireres af kommunen...”

http://medcom.dk/media/2763/socialla...samarbejde.pdf
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2018, 15:45   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Vedr lægeerklæring:
Man kunne måske stille spørgsmålstegn ved hvis kommunen slet ikke vil hente dokumentation på helbredstilstanden. Om det så hedder LÆ125 eller noget helt andet.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension