K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2007, 15:05   #1
sysse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2006
Indlæg: 15
Styrke: 19
sysse er ny på vejen
fleksjob

Jeg har været i praktik hos Elite Miljø, aftalen var at jeg skulle tømme affalds- spande og tørre skriveborde af og det gik bare så godt med mine dårlige skuldre. Da jeg ikke selv har bil og den offentlige transport passer meget dårlig,var aftalen at jeg skulle hentes og bringes,det gik også godt i de 3 mdr jeg var i praktik.
Samme dag som jeg blev fastansat( 15 aug 07), blev mine arbejds områder lavet fuldstændig om så der slet ikke blev taget hensyn til mine skånehensyn bl.a. skal jeg støvsuge 5 store møde lokaler og skrubbe fliser og det kan jeg ikke med mine skuldre og arme.
Samtidig har jeg en kollega som råber og skriger ad mig, det er fuldstændig umulig at gøre hende tilfreds, når jeg ikke lige gør det på hendes måde, det resoultere i at jeg bliver meget nervøs og gør endnu flere fejl. Lige nu har jeg mest lyst til at tage karantæne. Kan det lade sig gøre?.
Hende der skal hente mig om morgen gider ikke mere,hun syntes jeg skal købe en knallert, men jeg hverken kan eller vil køre på knallert når aftalen er hun skal hente mig
sysse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 15:15   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Sysse

Hvor er det dog ydmygende for dig. Sikken behandling.

Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal svare dig.

I første omgang synes jeg, du skal kontakte din fagforening, hvis du er medlem af sådan en.

Du skal have et ansættelsesbevis og en ressourceprofil, hvor dine arbejdsopgaver og dine skånehensyn er beskrevet.

Din sagsbehandler i kommunen eller jobkonsulenten bør også hjælpe dig, for det strider jo imod regeringens hensigter med at få alle i arbejde, forebygge udstødning af arbejdsmarkedet og virksomhedernes sociale ansvar osv.

Det er urimelige vilkår at byde folk, der gerne vil arbejde.

Men læs lidt mere her på siden om regeringens nye udspil.

Håber, der er andre, der også svarer dig.

Held og lykke

Knus
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 15:32   #3
sysse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2006
Indlæg: 15
Styrke: 19
sysse er ny på vejen
Hej Zuza
Tak for dit svar, nej jeg har sparet fagforeningen, men jeg skal til samtale med min vejleder i morgen, men det er så træls når man ikke føler at man er vellidt på sit arbejde.
Knuzz Sysse
sysse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 16:02   #4
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Hej Sysse

Det lyder bare som om du har det rigitg skidt. Som Zusa skriver skal du have skrevet dine skånehensyn ned og så skal de sgu rette sig efter det, ellers kan du jo ikke arbejde der.

Jeg ved ikke rigtig, men det lyder som om de har kigget sig efter noget billig arbejdskraft og så bare udnytte dig. Det kan en arbejdsgiver slet ikke være bekendt. Jeg synes også det lyder som om dine kollegaer er direkte ubehagelige. Det er så lavt at behandle et andet menneske på den måde. Som du selv skriver er det slet ikke rart at være et sted hvor man ikke er vellidt.

Håber du får snakket med din vejleder, så der kommer styr på det.

Jeg ved ikke om du kan få karantæne, men jeg ved du må ikke sige op uden at have fået grønt lys og du skal også have det på skrift. Du må hellere sygemelde dig, fordi det er for hårdt.

Du må have noget fra arbejdsprøvninger, der viser dine skånehensyn eller?

Skriv herind, fordi det hjælper at få luft. Jeg føler med dig og håber du får styr på det hele.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 16:33   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Elite Miljø er en virksomhed, med mennesket i fokus. Vi er en servicevirksomhed - og service er skabt af ... Derfor går tilfredse medarbejdere og servicekvalitet hånd i hånd hos Elite Miljø.
Nå!!! Jaså...
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 16:42   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej sysse...sikke en gyser...du kunne skrive den historie til fyens stifttidende ...jeg tror den er så grel at de vil trykke den...Elite miljø ...tja...det lyder ikke godt...

i dit sted ville jeg forklare det hele til vejleder og så må vejleder tale med arbejdsgiveren...men jeg tror du godt kan opgive det sted på længere sigt da det er rædselsfuldt at arbejde under så dårlige arbejdsforhold...jeg tror din vejleder vil forstå det...fortæl hvad der sker.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 17:02   #7
sysse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2006
Indlæg: 15
Styrke: 19
sysse er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar og medføelse, det er så dejlig, at få et venligt ord, når man er langt nede. Jeg skriver i morgen når jeg har været ved min vejleder. Min chef kender udemærket mine skånehensyn
Knuzz Sysse
sysse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 17:25   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Sysse

jeg blander mig også lige og håber at du når at læse det

Da du blev ansat fik du forhåbentligt lavet en kontrakt og der var en aftale om hvad du skulle lave (den burde du have en kopi af og det sammen skal din jobkonsulent have ) hvis de har lagt mere på efter du er blevet ansat så skal du sige det til din vejleder, fortælle hvad din opfattelse af det aftalte var og hvordan det forholder sig nu...

Derefter er det din jobkonsulents opgave at få arrangeret et møde med virksomheden hvor i kan få tingene på plads...

jeg mistedet for et par måneder siden selv mit arbejde, af mange af de samme grunde som du (der blev lagt mere og mere på , vi flekser skulle løbe hurtigere og hurtigere , og vi blev forbudt at holde pauser sammen med andre mennesker , skulle holde pause en og en )

Min jobkonsulent var ude til møde med mig og min chef og vi snakkede om hvad der var aftalt og hvad der nu var realitet om min chef var villig til at føre det hele til oprigtig aftale og da det ikke var tilfældet , fik jeg besked på at sige op og det gjorde jeg så , men det var i samarbejde med min jobkonsulent og min opsigelse grund var at jeg fysisk og psykisk ikke kunne klare jobbet, og dermed kom der ingen karantæne ...

Jeg håber du får det hele på plads i morgen med din jobkonsulent ..
ellers må du skrive igen, for man skal ikke finde sig i at blive vadet på fordi man er flesker

og lige til sidst .. mange fagforeninger har i dag halvt kontingent til flekser (feks HK) og man kan nøjes med at være kun i fagforeningsdelen..

jeg vil klart anbefale dig at melde dig ind, i sidste instans så er der også en fagforenig der hedder det faglige hus , de koster omkring 98 kr om måneden men er lige så effektive som alle andre

MVH
Hejdien

PS havde du fagforening med til din ansættelse aftale og løn forhandlinger ellers er din ansættelse ikke ok , de SKAL være med
  Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 16:41   #9
sysse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2006
Indlæg: 15
Styrke: 19
sysse er ny på vejen
Fleksjob

Min Inspektør fra Elite Miljø har ringet til mig, hun sagde at jeg kunne få 2 etager hvor jeg skal tørre skrivebordeaf og tømme affaldsspande, men det er ca det 3 dobbelte af hvad jeg gjorde i min praktik periode. . Jeg kan bare ikke forstå at der er så stor forskel på hvad man laver i praktik periodenog så er det helt anderledes når man bliver fastansat.Inspektøren sagde at de blev nødt til at se hvad jeg kunne HALLOO Jeg trode det var det praktik perioden var til. På tirsdag skal jeg til møde med kommunen,inspektøren og hende der sådan råber og taler grimt til mig
sysse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension