K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2008, 16:51   #1
rh1972rh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
rh1972rh er ny på vejen
Odense kommune

Hejsa, jeg er pt. igeng med at søge om førtidspension i odense kommune, og jeg har været igennenm alle de ting man skal igennem.og nu er sagen så sendt videre til pensionsafsnittet i kommunen.
Mit spørgsmål er så: er der nogle herinde der har erfaring med hvordan odense kommune er i sådanne sager, er fra alle sider karakteriseret som åbenlyst formålsløst at få mig ud i ordinær job eller fleks/skåne job selv med massive skåne hensyn. Er der nogle der har erfaring i hvordan sådanne sager går?

Vil osse lige her skrive at jeg herinde læser mange skrækhistorier om Odense Kommune, men jeg har kun gode ting at sige om kommunen. Har aldrig oplevet noget negativt fra deres side. Så der er altså osse gode historier om Odense Kommune.

Sidst redigeret af rh1972rh; 04-11-2008 kl. 18:04.
rh1972rh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 19:25   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Ang. god behandling af kommune

Personligt bliver jeg altid glad, når jeg hører om syge borgere, som bliver/er blevet behandlet ordentligt af deres kommune.

Selv synes jeg også at jeg fik en rimelig pæn behandling inden kommunesamlægningerne ... men efter

Så jeg sidder her og mindes og bliver helt 'plusundelig' på dig
begrebet plusundelig dækker over at jeg ikke har det godt med med ordet misundelig, for jeg under dig da en ordentlig behandling

Håber at du vedbliver med at få en fair og ordentlig behandling af din kommune

Held og lykke Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 16:26   #3
odenseMand35
Ved at vænne sig til K10
 
odenseMand35s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 21
Styrke: 17
odenseMand35 er ny på vejen
Hejsa jeg vil gerne lige spørge en ting angående Pension jeg har været sygemeldt siden Marts for godt en uge siden fik jeg besked fra mit Psykiater at ingen arbejsdsprøvning og han siger 100 pension men Kommunes sagsbehandler truer mig med ikke at jeg søge Hvad gør jeg nu og hvordan skal man søge pension da mit sygedagpenge stopper den 31 december
__________________
Jeg Stoler ikke på Systemet pga det gider ikke hjlæpe det svageste i Samfundet.
odenseMand35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 16:48   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu skriver du ikke så meget om hvad deres begrundelse er for at stoppe dine sygedagpenge, så det er lidt svært men hvis de stopper dine sygedagenge og du mener der ligger nok papir til en pension så vil jeg da anbefale dig at søge en pension og blæse højt og flot på sagsbehandleren du skal søge en pension efter en §17

det vil sige at du bare skriver et brev til din sagsbehandler at du ønsker at søge en pension på forliggende grundlag en §17 og at du forventer at din sag er behandlet inden for de tre måneder som loven foreskriver...

Når du søger en pension så har det opsættende virkning på dine sygedagpenge det vil sige at du skal have sygedagpenge indtil de har truffet beslutning om førtidspension men får du så afslag ja så er det kontanthjælp men det kan være en stakket frist for de vil jo øjensynlig stoppe dine sygedagpenge uanset hvad , du kan godt anke stop af sygedagpenge samtidig med at du søger en pension..


Hvis du vil have mere uddybende svar så er du nød til at fortælle hvorfor de vil stoppe dine sygedagpenge, hvad de har gjort for at afklare dig , hvad der er af lægepapir, hvad de har sagt på kommunen, om der er lavet ressourceprofil osv ..

Med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense kommune Maja44 Alt det andet 9 15-10-2011 00:18
Et pensionssagsforløb i Odense kommune Odenseaneren Din historie 0 06-05-2009 09:49
Odense Kommune andi1975 Alt det andet 1 25-05-2008 10:41
Sag med Odense kommune Henrikxxxx Alt det andet 1 20-04-2008 11:13
Odense Kommune lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 15-09-2007 07:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension