K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2011, 08:51   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Scientology overtager Folketinget

"Candidatus Scientiarum Politices er Danmarks nye ‘homo politicus’. Det har vakt opmærksomhed, at næsten 20% af medlemmerne af Folketinget nu er mere eller mindre halvstuderede scient.pol.’ere, altså folk, der har læst statskundskab - også kendt som den udvidede avislæser-eksamen*. Hver tredje nye MF’ere har studeret politik, før de blev politikere"

http://blog.politiken.dk/ltm/2011/09...r-folketinget/


Må tilstå at jeg blev lidt facineret af denne blogartikel og fik mig at godt morgengrin ved titlen: udvidede avislæser-eksamen!

-dén har jeg aldrig hørt før men der findes jo også så mange titler og eksamnimer i dag så jeg gamle kone slet ikke kan følge med.

(dog er der én titel der har fæsnet sig: key account manager...som det siges i filmen Blå Mænd, "ska vi ikke bare kalde det hvad det er: sælger!)

Lidt af et sidespor -men må også tilstå at jeg synes der er en skævvridning af det såkaldte demokrati, suk....og dette starter allerede ved det lokale Byråd.

Kig engang på disse og fortæl mig -igen- hvor mange fx håndværkere der er valgt ind i disse?

Og vil give en af debattørerne ret: Minister betyder tjener ikke Herre! (scroll længere ned i indlæggene og find Morten Thiessens indlæg, kloge ord syns jeg
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 24-09-2011 kl. 08:59.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 09:58   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Buster dog...
var ved at få morgenkaffen galt i halsen...Scientology...sikke da noget

Men artiklen sætter faktisk fingeren på noget der er lige så slemt..og måske værre fordi ikke mange tænker over det... ikke mærkeligt der er kommet så meget papir i den offentlige administration...og at alt er overtaget af papirbunkeflyttere...

Jeg schroller ned og læser dit anbefalede indlæg fra MT og laver lige nogen mellemrum så det også kan læses...
Citat:
Med en uddannelse inden for politisk administration ser det umiddelbart ud som om der er godt match mellem kompetence og job som MF'er,
men det holder bare ikke i virkeligheden.
Polit'erne hører nemlig mentalt til i administrationen, og egner sig derfor godt til at betjene et et politisk system men ikke nødvendigvis som beslutningstagere.
Politik er i sin kerne et spørgsmål om værdier, ideologi om man vil, og derfor behøver man absolut ikke være skolet i administrative rævekager for at være en egnet politiker.

Med så stor en mængde MF'ere af samme baggrund opstår der let en fælles antagelse om at politik er et spørgsmål om administration, og man risikerer at virkeligheden trænges i baggrunden til fordel for nogle ret studentikose forestillinger om verdens rette sammenhæng.
Som man siger: To a man with a hammer, every problem looks like a nail.

Endvidere er polit'erne næsten konsekvent ansat i offentlige virksomheder eller endnu værre opflasket i partiernes interne talent-kuvøser (kooperationen, interesseorganisationer m.m.) og har derfor en farligt begrænset erfaring med det private erhversliv som i sidste ende skal give os alle mad på bordet.

Der er på tinge mindre end 10 procent som repræsenterer erfaringer fra produktions-danmark, arbejdere og direktører indberegnet, og det kan godt mærkes på den umådeligt indskrænkede og selvtilstrækkelige måde verden udenfor borgen adresseres
....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 10:50   #3
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Buster dog...
var ved at få morgenkaffen galt i halsen...Scientology...sikke da noget

Men artiklen sætter faktisk fingeren på noget der er lige så slemt..og måske værre fordi ikke mange tænker over det... ikke mærkeligt der er kommet så meget papir i den offentlige administration...og at alt er overtaget af papirbunkeflyttere...

Jeg schroller ned og læser dit anbefalede indlæg fra MT og laver lige nogen mellemrum så det også kan læses...


....
Man ku' jo også bare sige det som det er, og kalde det for aristokraterne istedet for politikerne. Levebrødet er at fordele brødet og selv tage for sig af alle de andre retter på bordet sammen med sin familie og go'e venner. Det der med verden udenfor er noget for proletariatet der også stemmer engang imellem om et eller andet de tror der betyder noget. Vågn dog op Danmark og stop al det udenomssnak og ævl. Enevældet er bare blevet til et flervælde i vores 'moderne' tider. Intet nyt under solen her.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp for DF vil i Folketinget buster Politik og Samfund 22 16-09-2011 18:30
Fravær i Folketinget sane Politik og Samfund 3 20-06-2010 16:11
Folketinget Odenseaneren Et godt link! 0 25-10-2008 13:04
folketinget i går bo m Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-04-2008 10:02
Stem med folketinget bantam Et godt link! 4 09-10-2006 01:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension