K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2011, 21:38   #71
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Popiae - ja det bliver lidt spændende, selvom jeg ikke regner med noget positivt...har jeg efterhånden lært at man ikke skal gøre i dette her system. Men nu må vi se :-)

Helenekr - Mange tak for dit svar, det beroligede mig lige en lille smule! Jeg håber virkelig det er sådan landet ligger, og jeg ikke skal til at diskutere osv med dem, hvis der er sket en fejl.
Men min læge havde prøvet at ringe til mig i Fredags, men der lå jeg og sov, så jeg regner med hun har haft fået fat i dem. Så må høre hende imorgen hvad de har sagt til hende.

Men det er da helt til grin, at de ikke selv kan finde ud af at se, at min sag ligger hos BAN. Da jeg var på ydelseskontoret og søge om kontanthjælp, kunne hun sagtens se det i sit system, så undrer mig at jobcenteret ikke kan.

Men jeg håber det bare er det, og at min læge kan berolige mig lidt når jeg får snakket med hende imorgen.
Men endnu engang tusind tak for dit svar!

Men så havde jeg forstået det rigtigt, at de ikke må gøre så meget ved min sag så længe den ligger hos BAN ikk?
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 09:57   #72
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er desværre ikke helt rigtig.

Men de fleste kommuner, gider/vil ikke, fordi de dermed kan trække sagerne.

Men denne afgørelse har ikke opsættende virkning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 14:09   #73
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Popiae,

det er jeg godt nok ked af at høre, havde håbet på, jeg bare kunne ha fået lidt fred fra dem, bare for en periode

Jeg kan simpelthen ikke mere, min angst kører på højtryk lige pt, føler min hjerne er ved at eksplodere.

Har snakket med min læge, og hun havde snakket med kommunen og talt med pænt store ord. Jeg havde fået at vide at jeg fik min gamle sagsbehandler, nu er der åbenbart en ny indenover...hun ville snakke med sin leder om jeg kunne få min gamle sagsbehandler, men hun kunne ikke garantere noget.

Hun havde spurgt min læge, hvorfor jeg ikke bare kunne bruge hende der nu havde min sag...og det får mig til at tænke, at hun jo overhovedet ikke har sat sig ind i min sag, det står skrevet over det hele i den hvordan min angst fungerer og hvordan jeg har det med nye og fremmede mennesker.

Jeg kan ikke overskue det, jeg kører i selvsving over det møde i næste uge med jobcenteret...har mest af alt lyst til at bede dem om at slette mig i deres system, men hvad skal jeg så betale mine regninger med...kæft hvor er jeg bare ked af det :'-(
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 00:03   #74
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kunne evt. få en sygemeldning fra ald aktivitet, arbejdsprøvninger, mv. fra din læge.

Men hvis du får afslag hos BAN, er du jo ikke kommet længere.

Men det er op til dig. Min anbefaling er at insistere på afklaring af arbejdsevnen, dog i reva-center, hvor der er professionelle folk.

Men da du BURDE være på leddighedsydelse, er det måske omsonst.

Prøv evt om lægen vil sygemelde dig, evt 3-6 mdr først.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 12:37   #75
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Min læge har sagt, at hun vil sygemelde mig, hvis de begynder på alt muligt. Starter op hos psyk igen i november, min læge har fået en akut tid til mig...jeg har brug for ro lige pt og derfor har min læge sagt hun vil sygemelde mig.

Men nu ser jeg hvordan det møde kommer til at forløbe i næste uge, og så må jeg tage den derfra. Problemet er, at kommunen (eller jeg) ikke ville få så meget ud af, at sende mig i arb.prøvning nu, for jeg er så langt nede med flaget, at jeg ikke ville være i stand til at kunne fuldføre det :/

Men jeg må se hvad der bliver sagt til det møde...og mange tak for dit svar og gode råd Popiae
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 00:46   #76
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Så har jeg været til møde på kommunen med min nye sb (tror jeg, der stod bare "ansvarlig" i brevet??!), og hun var som sådan flink nok...men jeg er bange for vi kommer til at "clashe" på et tidspunkt, for syntes ikke rigtig hun virkede til at forstå HVOR dårligt jeg har det psykisk, bl.a. mht min angst, som min læge ellers havde fortalt hende om.

Jeg måtte snakke med lidt store ord, før hun udleverede sin mailadresse til mig - igen har min læge pointeret overfor hende, at jeg ikke bryder mig om at snakke i tlf (generelt) og slet ikke med folk jeg ikke kender godt...det lod til, at hun ikke forstod dette. Hun sagde at korrespondancen over mail skulle være meget begrænset, da der hurtigt kunne opstå misforståelser - til dette er jeg jo på ingen måder enig, og jeg vil have alt jeg kan få på skrift fra dem, stoler ikke på dem. Så det var ikke et godt tegn for mig (og ja, jeg er blevet MEGET mistroisk anlagt).

Men hun besluttede, at vi skulle afvente afgørelsen fra BAN inden der skulle ske mere i min sag. Så det er jo altid noget.

Hun har sendt mig en sygeopfølgningsplan jeg skal skrive under - har aldrig fået sådan en før. Er der noget jeg skal være opmærksom på før jeg skriver under? Er jo temmelig paranoid efterhånden.

Hun har skrevet under "Foranstaltninger og opfølgning": Sygeopfølgningsplan iht LAS §12b
Da borgeren er i psykisk ubalance og skal starte i psykiatrisk behandling i november vurderes der at være behov for udarbejdelse af sygeopfølgningsplan, da borgeren ikke vurderes raskmeldt inden næste kontaktforløb."

Derudover skriver hun bl.a.: Der kan ikke etableres foranstaltninger der kan bringe xx ud på arbejdsmarkedet på nuværende tidspunkt på grund af helbredsmæssige begrænsninger."

Men hvad er en sygeopfølgningsplan?
Fik ikke rigtig svar på så meget, og havde ikke selv det store overskud til at spørge så meget ind til det, da min angst galoperede afsted som en sindsyg og alt jeg kunne tænke på, var bare at komme hjem.

En ting der undrer mig lidt er, at hun har vedlagt papirer med en masse § vedr ledighedsydelse??!! Jeg er jo røget på kontanthjælp...men er nok en fejl, synes bare det var lidt mærkeligt.

Nå men det var bare en lille update fra mig..håber der er nogle der kan forklare mig hvad sådan en sygeopfølgningsplan går ud på.

Sender jer lige et stort
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 08:37   #77
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En ting der undrer mig lidt er, at hun har vedlagt papirer med en masse § vedr ledighedsydelse??!! Jeg er jo røget på kontanthjælp...men er nok en fejl, synes bare det var lidt mærkeligt."

Jo, det mener jeg det er, at leddighedsydelsen er frataget.
Spændende hvad BAN siger!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 09:18   #78
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg har fået samme §§(ledighedsydelse) udleveret i jobcenter, da jeg var til 3 mdr. sygeopfølgningsmøde.
jeg er på kontanthjælp efter stop af revalidering, og afventer en mr scanning.
måske er det standart eller også bruger jc bare de papirer til alle.
"Formålet er at sikre, at den sygemeldte får den nødvendige hjælp til at komme i beskæftigelse. Hvis der er tale om en enkeltstående og kortvarig sygemelding, vil jobcenteret normalt ikke iværksætte en sygeopfølgningsplan.

Hvis personen imidlertid har sygemeldt sig gentagne gange eller i længere tid, skal jobcenteret udarbejde en sådan plan i samarbejde med den sygemeldte person.

Planen skal have fokus på at få den sygemeldte tilbage i arbejdet. Jobcenteret bør overveje, om personen på trods af sygdommen vil kunne arbejde delvist, eventuelt ved at der tages særlige skånehensyn. Jobcenteret inddrager relevante samarbejdspartnere, som fx læge og faglig organisation.

Opfølgningen på personer der modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse (personer, der er visiteret til fleksjob) bør tage udgangspunkt i den udarbejdede ressourceprofil, da der eventuelt skal foretages en ny vurdering af arbejdsevnen. "
"Jobcenteret kan forlange dokumentation af den sygemeldte for sygdommen. Hvis personen ikke vil deltage i lægelige undersøgelse m.v., kan jobcenteret standse eller nedsætte personens ledighedsydelse, særlig ydelse, kontanthjælp, starthjælpe eller introduktionsydelse.

Personen skal modtage behandling, som er lægelig anbefalet, og som ikke medfører fare for liv eller førlighed.

Personen kan ikke klage over selve sygeopfølgningsplanen, hvis vedkommende er uenig. Derimod kan personen klage over de afgørelser, som jobcenteret træffer i forbindelse med planen, fx om iværksættelse af en virksomhedspraktik. "
Lov om aktiv socialpolitik, § 12b
Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, § 73a
Lov om integration af udlændinge i Danmark, § 20a
Lov om sygedagpenge, kap. 6

Sidst redigeret af østerbro; 29-10-2011 kl. 09:26. Årsag: lov forklaring
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 10:23   #79
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Pyha Hygeria, det er hård læsning!

Om jeg forstår, at det kan blive dit problem, at dine forrige sb ikke har orden i sagerne.
Du er tilkendt Flex! og så'en er det!

Fatter hat!

Håber virkelig for dig, at BAN snart får afgjort det, men ved desværre også af erfaring, at de efterhånden blot er kommunernes forlængede arm.....

Sender dig et hav af for det kan du vist godt bruge!!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 12:47   #80
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Puha! Hvad er det dog for en sagsbehandling!!
Har desværre hørt om flere der er gået fuldstændig ned på grund af den behandling, som de bliver udsat for af kommunerne.
Foreløbig er der vel kun at vente på BAN´s afgørelse. Godt du har din læge med på sidelinjen.
Hold modet oppe, selv om det er svært
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu er min 'Job-blog' opdateret med indlæg nr. 29: 'En slags status' Jan Jakobsen Politik og Samfund 2 30-03-2013 18:32
Opdateret forside på Ankestyrelsens hjemmeside Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 11-11-2011 14:40
Opdateret udgave af "At skrive en afgørelse" Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 14-09-2011 11:10
Svendborg: på 5. år endnu ingen afklaring, trods Nævns afgørelse buster Politik og Samfund 0 09-04-2011 19:31
Kan jeg få opdateret min ressouce profil?? Litha Alt det andet 10 06-02-2009 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension