K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2010, 16:11   #121
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Enternelle, der må gå max 10 dage, fra du søger, ang. aktindsigt.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 05:16   #122
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Opdate i min sag:

Jeg var til møde med min nye, socialrådgiver i flexteamet igår, og hold da op en sød pige, jeg tror hun var alles drøm af en socialrådgiver. Hun havde sørget for at gennemlæse hele min, lange ressurceprofil, og havde også ringet og snakket med min gamle socialrådgiver, på sygedagpenge teamet før vores møde, så hun var helt inde i min sag.


Nå men hun startede med at sige, at hun ikke ville gøre noget i min sag, før jeg havde fået svar fra ankestyrelsen, ang. min førtidspensions sag, for hun kunne slet ikke se hvorfor de havde givet afslag på den, og hun var totalt forarget over deres kommentar ang. fibromyalgi, at det havde det med at forsvinde med tiden, hun spurgte mig om jeg havde spurgt dem, om hvor de havde det fra, og om de havde vist mig dokumentation på det, for det var jo det værste løgn, hun længe havde set, og hun sagde også, at min sag, var den mest tænkelige oplagte pensions-sag, hun længe havde set, jeg havde jo alle på min side, både læger, lægekonculenter, og socialrådgivere, og en arbejdsprøvning, og alt det hele var oplagt førtidspension. Og at hun kunne læse at jeg havde været meget samarbejdsvillig hele vejen, og havde prøvet, og gjort alt de bad om.


Hun sagde også at mit afslag fra pensionsnævnet, var så fuld af fejl som det overhovet kunne være, så hun mente da bestemt, jeg ville få medhold i ankestyrelsen, men at hun jo ikke kunne sige det med sikkerhed, men det var hendes mening.


Hun kunne slet ikke se, hvad job jeg skulle kunne varetage, men hvis jeg ikke fik medhold, ville hun lave en ny arbejdsprøvning på mig, for selv om den ikke blev anderledes end den første, så burde de da kunne se, at den var rigtig nok, at jeg ikke kunne mere..


Hun gav mig også en mail adresse på visetationsteamet, for hun mente jeg burde ha rengøringshjælp, da hun syntes det var for meget med alt det rengøring, som mine børn skulle klare, da jeg jo ikke selv kan det, der kunne hun jo heller ikke sige om jeg kunne få det, men hun mente bestemt, at jeg burde kunne det, for hun havde set andre der var mere raske få det.


Jeg kan slet ikke komme mig over hvor sød hun var, det var totalt en rigtig god oplevelse at møde hende.


Ang. det nye med at dem på ledighedsydelse, skal aktiveres i 10 timer, som loven siger, så skulle jeg slet ikke tænke på det, for jeg var jo stadig sygemeldt, og da mine timer ikke kom derop, ville jeg slet ikke blive udsat for det, så de næste mange mdr. er jeg fredet sagde hun, så det var dejligt.



Og så nævnte hun sørme også denne her hjemmeside, hun sagde, at hvis jeg ikke kendte til den, så var der en god hjemme side som hed K10.dk hvor der var andre i samme situration, som hjalp hinanden. Jeg blev da glad, og sagde kender den godt, er medlem af den, og ja det er bestemt en dejlig side.



Det var lidt nyt fra mig, kram til jer alle herinde
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 09:35   #123
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej hvor jeg glad på dine vegne og en sagsbehandler som kan se sagen som vi har tænkt hele vejen

super intet er 100 procent, men ankestyrelsen kan kun give medhold.
ellers er der noget helt galt.

MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 09:46   #124
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
nej intet er 100 % men stadig dejligt, at hun sagde som hun gjorde.
Og mange tak Mtvrv1 *SS*
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 09:47   #125
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Det lyder da så dejligt for dig MorWettendorf

Godt der stadig findes sådanne socialrådgiver, der ser på mennesket. Og husker at læse hele din sag igennem. Så krydser fingre for det går hurtigt og du kommer på rette hylde.

Hatten af for hun sørger for hjælp og henviser til k10

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:02   #126
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
ja jeg blev da også ret overasket over hun henviste hertil, og så at hun syntes det var et godt sted *SS* dejligt at de findes de socialrådgiver
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:02   #127
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Morw,

Dejligt at høre, at der findes sådanne mennesker med hjertet og hjernen på det rette sted. Dem er der heldigvis ind i mellem. Sikke et overblik hun også havde fået omkring din sag, hun kunne bare have tromlet dig afsted i arbejds afklaring på flex, men havde i stedet tænkt over din sag, dejligt.

Det er så rart når man møder sådanne mennesker og det vil helt sikkert give dig en ro og ballast i det videre forløb. Godt at du og vi på K10 har sådan en som hende.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 14:58   #128
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej, hvor dejligt og herligt..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 11:08   #129
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Morw,

Dejligt at høre, at der findes sådanne mennesker med hjertet og hjernen på det rette sted. Dem er der heldigvis ind i mellem. Sikke et overblik hun også havde fået omkring din sag, hun kunne bare have tromlet dig afsted i arbejds afklaring på flex, men havde i stedet tænkt over din sag, dejligt.

Det er så rart når man møder sådanne mennesker og det vil helt sikkert give dig en ro og ballast i det videre forløb. Godt at du og vi på K10 har sådan en som hende.

Kh. EE
Ja kunne hun meget nemt, man høre jo så mange skræk historier, og var et totalt nervevrag inden mødet i forgårs, men hold da op, hun fik mig godt nok til at slappe af, og helt imponerende, at hun havde nået at komme igennem hele min lange sag, inden vores møde, det var bare kanon dejligt.

Hun var virkelig sådan en rådgiver jeg ville ønske alle kunne få.

Og så også at hun sagde at jeg ikke skulle være bange, og frygte at blive sent ud, i den nye 10 timers aktivering, da jeg jo havde bevist at det kunne jeg ikke, og at hun ville give mig ro, indtil min sag havde været i ankenævnet, også selv om der gik 4 mdr, så ville hun ikke indkalde mig før, kun hvis jeg selv havde behov for at ,mødes med hende.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 09:10   #130
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Opdate i min sag:

Hun gav mig også en mail adresse på visetationsteamet, for hun mente jeg burde ha rengøringshjælp, da hun syntes det var for meget med alt det rengøring, som mine børn skulle klare, da jeg jo ikke selv kan det, der kunne hun jo heller ikke sige om jeg kunne få det, men hun mente bestemt, at jeg burde kunne det, for hun havde set andre der var mere raske få det.


.Det var lidt nyt fra mig, kram til jer alle herinde
Ny opdate.

jeg har nu fået tildelt rengørings-hjælp i 1 time hver 14 dags, da visitationsteamet for hjemmehjælp også syntes jeg er så syg at jeg ikke kan selv. Sjovt nok, er det stadig kun pensions-nævnet der ikke mere det.

Nå men dejligt at mine børn, ikke skal ha så mangle pligter hængende over deres hovede.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
hvor stor chanche har jeg til at faa ftp zwinky At søge førtidspension 50 08-05-2011 00:48
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension