K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2009, 00:42   #1
Mulle14
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mulle14 er ny på vejen
Post Regler i og efter et fleksjob

Hej

Jeg har et spørgsmål som går ud på flg.
Min veninde der som jeg har et fleksjob (hun er 55 år) og hun betaler ikke til fleksydelse som jeg gør.
Hvad nu hvis hun mener at hun burde få førtidspension men kommunen mener at hun stadig kan arbejde når hun er fra 60 år og op til 65 år så kommer hun til at skulle leve af kontanthjælp og da hun er gift og har hus og sommerhus så vil der ikke være nogen hjælp for hende har jeg ikke ret?

Der skrives om nogle regler hvor man alligevel kan få lov til at betale til fleksydelsen dem mener jeg ikke hun kan komme ind under nu da hun er 55 år har jeg ikke ret?

Reglerne for modregning af ens pensioner er ikke helt nemt at gennemskue kan du fortælle mig lidt om dem?
Jeg har læst at man har et fradrag på 13000 kr i år før der sker modregning i fleksydelsen er det rigtigt?
Jeg har en kapitalpension men kan det betale sig at blive ved med at have den da jeg mener at have læst at jeg kommer til at betale 60 % efter at der først er trukket 5 % og at fradraget kan bruges her har jeg ret?
Hvad med en pensionsopsparing hos HTS der bliver du nødt til at hjælpe mig med at forstå modregningerne her?
Jeg går med mange tanker og kunne godt tænke mig at vide lidt mere om hvordan min økonomi kommer til at se ud når jeg om 6 år går på pension altså når jeg bliver 60 år eller deromkring.
Med venlig hilsen
Mulle
Mulle14 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ansøgning efter nye regler qv78 Spørgsmål ang fleksjob 9 28-12-2012 15:49
flexjob løn efter nye regler. Cecilie Spørgsmål ang fleksjob 14 27-11-2012 09:49
Må man arejde efter de nye ftp - regler ?! Pulverheksen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-07-2012 22:47
førtidspension efter nye regler udn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 10-10-2010 22:58
FTP, efter de nye regler AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-02-2009 23:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension