K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2023, 21:00   #1
Ru$$ia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2022
Indlæg: 2
Styrke: 0
Ru$$ia er ny på vejen
Må jeg - på FP - være personlig hjælper for en Flexjobber?

Hej K10!

Jeg kender én, som er flexjobber, og som godt kunne bruge noget hjælp i hverdagen i form af f.eks. en personlig assistent, som kan hjælpe med indkøb og opgaver i hjemmet.

Jeg er selv på FP og i den situation, at jeg godt ville kunne hjælpe vedkommende nogle timer ugentligt.

Jeg er personlig ledsager for en, og jeg ved fra dét job, at jeg ikke må så meget - ledsagningen må kun være udenfor hjemmet, jeg må ikke bære på mere end et par kilo ved indkøb, og ikke hjælpe med eks. påtagning af tøj, eller ledsagelse til nogen form for behandling.

Det har fået mig til at tænke på, at jeg måske kunne fungere som personlig hjælper/assistent - men under hvilken konstellation?

Jeg ved, at der er firmaer som ansætter FP'er, flexjobbere og lign. og sælger deres ydelser til folk med et behov, f.eks. DUOS.


Jeg har også tænkt på løntilskudsjob, men jeg har læst et par steder at det skal være i et eksiterende firma, samt være tale om "merbeskæftigelse":

"Der skal være tale om en nettoudvidelse i forhold til det gennemsnitlige antal ordinært ansatte i de seneste 12 måneder."

...Hvilket jeg forestiller mig må være umuligt at opfylde uden et på forhånd eksisterende firma.


Kender I til noget lovstof der er godt at kende til, begrænsninger der er gode at være OBS på, eller konstellationer som kunnne fungere rent ansættelsesmæssigt?

På forhånd tak!
Ru$$ia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension