K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2011, 15:16   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Prinsen Se meddelelser
Føler nu at jeg har besvaret ham. Han spørger om det er flex el. ftp...
Og jeg svarer at det drejer sig om begge dele...
Har du et skriftligt afslag på BÅDE Flex og Pension?

Og ankevejledning til dem begge?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 20:57   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Prinsen Se meddelelser
Dagen inden havde jeg et møde med min SB hvor jeg spurgte om mine muligheder for enten flex eller FTP. Og på teammødet har de diskuteret det, og finder begge dele urimeligt, da de mener jeg sagtens kan begå mig på et normalt arbejdsmarked.
Du skrev i et tidligere indlæg, at du nu har modtaget papirerne.

Jeg gik ud fra, at det var papirer med afslag på fleks og/eller førtidspension.

Vi er flere der rigtig gerne vil hjælpe dig på vej, men det kræver altså lige, at du kigger på de papirer du har modtaget, og så skriver til os hvad det er for papirer.

I dit allerførste indlæg her i tråden skrev du:
"Nu 7år, og 2 mislykket arbejdsprøvninger senere har jeg fået afslag på Flexjob & FTP. Dette skete mundligt fra min SB. Så nu afventer jeg bare at få papierne, så jeg kan sætte min advokat på sagen."

Står der i de papirer, som du nu har modtaget, at de har givet afslag på fleks og fp?

Er der en ankevejledning/klagevejledning på de papirer du nu har modtaget.

Og Vovse er en kvinde.

Hvis der gør det bør der også være en ankevejledning, muligvis på bagsiden eller på en ny side.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 21:16   #13
Prinsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 13
Prinsen er ny på vejen
Ja det er nok lidt forvirrende. Også for mig. Men som sagt, jeg spurgte min SB om jeg havde mulighed for enten ftp el. flex.
Det blev så taget op på teammøde. Hvor min SB konkludere at hun ikke finder det muligt, da hun mener jeg sagtens kan varetage et alm. fuldtidsjob.
Officielt har jeg ikke søgt nogen af delene, eftersom jeg først ville finde ud af hvilket var mest sandsynligt. Og min SB mener så ingen af dem er, men at jeg i stedet skal tilbage på arbejdsmarkedet.
Prinsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 21:21   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det bliver alså svært, når vi ikke ved begrundelsen
det har du vel fået på et stykke papir

for må indrømme din sag ikke kan være så stærk, hvis de mener du skal tilbage på det almindelige arbejdsmarkedet på fuld tid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 21:32   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Prinsen Se meddelelser
Officielt har jeg ikke søgt nogen af delene, eftersom jeg først ville finde ud af hvilket var mest sandsynligt. Og min SB mener så ingen af dem er, men at jeg i stedet skal tilbage på arbejdsmarkedet.
Øøøøh, nå.

I dit første indlæg skrev du, at du havde fået afslag på både fleks og fp, senere skrev du, at du nu havde modtaget papirerne.

Når du ikke har søgt om noget kan du jo ikke få et afslag, ej heller en tilkendelse.

Og ud fra disse ting kan din advokat nok ikke gøre meget, ud over at afkræve dig et honorar.

Hvis du ønsker hjælp til at komme videre, så fortæl os hvad du lever af, er du på sygedagpenge eller er du på kontanthjælp, eller måske noget helt andet?

Hvad står der i dine lægepapirer, er dine lidelser stationære?
Er behandlingsmulighederne udtømte?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 09:47   #16
Prinsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 13
Prinsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Øøøøh, nå.

I dit første indlæg skrev du, at du havde fået afslag på både fleks og fp, senere skrev du, at du nu havde modtaget papirerne.

Når du ikke har søgt om noget kan du jo ikke få et afslag, ej heller en tilkendelse.

Og ud fra disse ting kan din advokat nok ikke gøre meget, ud over at afkræve dig et honorar.

Hvis du ønsker hjælp til at komme videre, så fortæl os hvad du lever af, er du på sygedagpenge eller er du på kontanthjælp, eller måske noget helt andet?

Hvad står der i dine lægepapirer, er dine lidelser stationære?
Er behandlingsmulighederne udtømte?
Jeg forstår du er forvirret lige som jeg. Som jeg nu har skrevet et par gange, så spurgte jeg min SB hvad muligheder jeg havde for enten ftp el. flex. Til teammødet har de snakket om det, og det er de papier jeg har fået (referat)
I det står der at de ikke ser nogen mulighed for nogle af dem, da mine skånebehov er urimelige.
Dog er der også et referat af de undersøgelser div. læger har lavet på mig.

Der står bla. at mine arme aldrig bliver funktionelle. Jeg må max løfte hvad der svare til 1l. mælk. Jeg skal have hjælp når jeg skal på toilettet. Jeg må kun kører i en bil hvor der er automatgear+styreknop. Min hukommelse er skadet, så ofte glemmer jeg ting jeg skal lære.

Det er jo det der forvirrer mig. For flere af lægerne finder det ikke sandsynligt at jeg nogensinde, på nogen måder, bliver klar til arbejdsmarkedet igen.

De siger min situation er stationær.

Og så vil min SB sende mig i revalidering, IGEN. Hvor jeg var på et IT-værksted. Det var somså også fint nok, problemet er bare at jeg nogengange(ofte desværre) glemmer hvad lærerene fortæller om de forskellige programmer.

Grundet nødvendig flytning, fik jeg en ny SB. Og den første jeg havde sagde til mig at jeg kun havde mulighed for FTP efter hvad hun kunne forstå på mine lægepapir. Den nye som jeg fik for knap 2 år siden, har så en anden holdning.

Jeg er super forvirret, derfor vil jeg have min advokat til at kigge på det. Der kører jo pt. en erstatningssag mod ham der påkørte mig, fordi han overså sin ubetinget vigepligt. Derfor fik jeg min advokat, der kun beskæftiger sig med sådanne sager, der så skal hjælpe mig. Vi er begge noget trætte af at der efter 7år stadig ikke er sket det store. Han siger dog at ud fra mine lægepapir, så er det ikke et alm. fuldtidsjob jeg skal have. Min SB må have udeladt noget eller ikke sat sig ordentligt ind i min sag.

Håber det hjalp lidt.
Prinsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 11:51   #17
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
1 Man skal aldrig regne med hvad sagsbehandler siger, alt skal på skrift
2 de kan ikke bare sige at der ikke er mulighed for nogen af tingene uden at der er lavet div tiltag
3 har du lægepapir der støtter din sag så lyder det underligt


Hvis jeg var dig så ville jeg starte fra en ende af, det lyder ikke som om du har fået et afslag på nogen af delene, kun at du har en sagsbehandler der ikke mener der er mulighed for nogen af delene, og det vil en sagsbehandler næsten altid sige.

Derfor er det meget vigtigt altid at få tingene på skrift, det er en ressourceprofil og lægepapir der skal ligge til grund for en sådan afgørelse, og ikke hvad en temamøde og en sagsbehandler mener, har du fået lavet en ressourceprofil ?
jeg formoder at du ikke længere er på sygedagpenge men på kontanthjælp hvis det forholder sig sådan og du har alle lægepapir selv , så er der altid mulighed for at søge pension på forliggende grundlag på den måde kan du få sparket gang i din sag , det vil sige de vil være nød til at skrive et afslag til dig med begrundelse...

Hvis deres begrundelse er lægelige og ikke passer med hvad dine læger skriver, så er der mulighed for at anke og dermed få andre øjne til at se på sagen (ankestyrelsen) men som andre også skriver, mere info er nødvendigt
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 21:57   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Prinsen Se meddelelser
Håber det hjalp lidt.
Kun meget lidt.

Du har endnu ikke svaret på hvad du lever af.
Denne oplysning kan være vigtig i forhold til hvad jeg, og andre herinde, vil råde dig til herfra.

Men se at få bedt om aktindsigt, så du kan se hvad kommunen har om dig, bl.a. lægepapirer.
Du kan benytte denne formular: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 22:34   #19
Prinsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 13
Prinsen er ny på vejen
Åh undskyld.

Jeg lever af revalideringsydelse, da jeg var i gang med uddannelse som kok, på ulykkestidspunktet.

Nu er der aftalt et møde med min advokat, det kan være han forstår det bedre end jeg gør.
Prinsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 10:36   #20
Prinsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 13
Prinsen er ny på vejen
Nogen der kan høre mig danse?
Nu har jeg endelig hørt fra arbejdsskadestyrelsen. De havde godtnok endnu ikke oprettet mig sag (7år!!) Men det er hermed gjort og nu skal der ske ting og sager. Ej hvor jeg glæder mig!
Prinsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension