K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2013, 18:41   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
hvornår er læge papirer forældede?

Hej

Har en "træls" psykolog "vurdering"(han tog en iq test vurderede jeg var klog og mente så jeg LET kunne tage en uddannelse og fandt ikke 2 personligheds forstyrrelse af svær grad), fra den 23/2/09 altså næsten 4 år gammel.
Har så også en REEL psykologisk vurdering fra den 13-12-11 hvor psykolog skriver de 2 personligheds forstyrrelser og skriver hun har MEGET svært ved at se mig på arbejdsmarkedet.
ALLIGEVEL står psykolog nr 1 udtalelse om jeg har uddannelses potentiale flere gange i min resourse profil, dette til trods for denne påstand jo ER tilbage bevist.

Min sags behandler siger hun jo skal kikke på alle læge papirer og bruge de forskellige speciel lægers udtalelser men konkludere udfra hende der ikke se rmig på arbejdsmarkedet.

Men er snart 4 årig IQ test(3! samtaler) ikke for længst forældet og burde fjernet fra resourse profilen snart og ikke inddrages mere? Eller skal jeg komme til pensions mødet og fortælle den udtalelse med uddannelses potentiale ER forældet og tilbage bevist (selvom dette nu står som mine noter i resourse profilen)
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 18:53   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ved faktisk ikke hvornår noget er forældret
men kan sige så meget at jeg har fået pension udelukkende på den sidste erklæring og hvad lægekonsulenten har skrevet. selvom jeg har en lille kasse med lægepapir.

så det hvis lidt op til din sagsbehandler, hvad hun eller han synes vægter mest
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 19:06   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Ved det desvære ikke men min lille bror fik en report i 07 fra en psykolog, at han siden skulle være blevet beder kan der ikke være tale om, han vil gerne have lavet en ny.
Men det kan han ikke få lov til, så denne report følger ham stadig, selv om han er blevet meget mere social siden han.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 19:37   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De bliver ikke forældet på den måde at man kan få dem slettet.. de vil altid følge en.. og ja, de kan finde på at finde en gammel sætning frem hvis de leder efter smuthuller.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 20:37   #5
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg er i afklaring til fleksjob og der indgår bla. en speciallægeerklæring fra 2003 - den blev drøftet på et møde i mandags og den lægges der stadig vægt på.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 19:04   #6
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Så i teori kan de finde en læge vurdering om fra jeg var ung og rask og bruge den, hvis de vil. Psyke og fysisk ændre sig jo løbende. Især med kroniske lidelser. Så der MÅ da være en forældelse på fysiske og psykiske læge papirer
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 19:13   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg tror helt sikkert, at det er de seneste lægepapirer indenfor samme område, der er gældende. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet, at de har taget fat i gamle papirer sålænge, der var nyere mere opdaterede lægepapirer - det er jo de seneste papirer, der bedst beskriver din nuværende situation.
Jeg tror kun de vil tage fat i noget, hvis man selv havde opsøgt en læge for at få en anden (bedre) vurdering - i sådan et tilfælde ville de to papirer nok være ligestillede, og netop her lægekonsulenten ville skulle samle det og komme med en vurdering.

Jeg tror således, at det er din seneste psykologvurdering, der vil være gældende - jo også den, der kommer med diagnoser, men den gamle vurdering vil dog stadig ligge i din rp, da man ikke fjerner noget fra denne, men kun tilføjer. Det er ikke det samme som, at lk vil blive ved med at hive det gamle frem - rent lovmæssigt er det bare sådan, at man ikke kan fjerne noget i en rp...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 20:25   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har vel cirka 60-70 sider lægepapir efterhånden på 10 år
men det er kun den sidste erklæring og arbejdsprøvning, samt lægekonsulenten
der er blevet brugt til vurdering af pension.

så ja det ligger i ens sag og i min sag er der sket rigtig meget på de 10 år
selvom min sag i kommunen kun har været i 4 år, da jeg har været i arbejde de andre år

så min oplevelse er at det kun er de seneste erklæringer som de bruger
sådan burde det også være
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 22:14   #9
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
I mit tilfælde er det samme sygdom der er forværret gennem årene og efter flere operationer og med lægeerklæringer gennem 10 år der understøtter dette, synes jeg det er godt de ikke afviser min gamle speciallægeerklæring - jeg har så også selv støvet den af
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 23:19   #10
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Gitte: så ville du vel også være ked af hvis de tog 10 år gammel udtalelse om du kun var lidt nedsat i funktions niveau hvis du idag stod til en pension
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udtalelser fra Læge, Spec.Læge, Psyk. ER DET NOK? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-08-2013 10:57
Hvilke læge papirer skal sagsbehandler forholde sig til FibroMcs Alt det andet 11 25-06-2013 17:04
Må sagsbehandler se bort fra mine special læge papirer..?? FibroMcs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-04-2013 08:26
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
Papirer på arbejdsprøvning. CHNEVIDE Alt det andet 10 15-08-2009 20:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension