K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2010, 13:42   #1
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
6 HA skema?

Hejsa,

Min sagsbehandler har sagt til mig i dag, at jeg skal ringe til min læge for at få lavet en g H.A. skema sammen med hende. Men hvad betyder 6HA egentlig? Det skal siges, at min SB vil indstille mig til FtP og at hun er i gang med at indsamle alle oplysninger om min tilstand, er det her så en del af det? Noget I kan råde mig til i den forbindelse? Noget jeg skal være opmærksom på?
P.S. Jeg lider af bla. nakke og skuldresmerter, narcissisme, angst, PTSD, paranoid adfærd og socialfobi.
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 13:55   #2
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
Update

...det samme gælder en 'ressourceprofil skema', men det er vist noget min sagsbehandler vil sende til mig. Noget specielt man skal være opmærksom ved udfyldelse af sådan et?
Tak'r!
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 14:14   #3
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
En GHA er en generel helbredsattest., som udfyldes i samarbejde mellem dig og din læge. Det tager ret lang tid. Så du skal huske at sige, hvad du bestiller tid til hos din læge.

Jeg havde forberedt mig ret grundigt, og taget en masse skriftlige noter for ikke at glemme noget. Jeg brugte ikke noterne ved selve konsultationen, men de var en tryghed for mig, især fordi de hjalp mig til ikke at "spille martyr" og negligere relevante ting. Jeg er nemlig rigtig god til at fortrænge situationen.

Du skal læse Ressourceprofilen rigtig grundigt inden du skriver under. Skriv kun under, hvis du mener alt i profilen er rigtigt!
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 14:17   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Bato....

Jeg mener at Skema 6 HA er dine grunddata som din læge skal udfylde.

Ressourceprofil: http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet er noget du skal udfylde i samarbejde med sagsbehandleren, se sidst i afsnittet.

Her skal du som den sidste underskrive den, hvis DU er enig i alt hvad der nævnes. Hvis der mangler noget tilføjer du det bare.

Men din sag ser ud til at være i gode hænder, fornemmer jeg.

Held og lykke

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 20:59   #5
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

en 6ha er en sagsbehandler skal sende til din læge, som du så skal udfylde i samarbejde med din læge, denne kan godt tage tid, så den bliver delt over et antal gange hos egen læge.

den går så langt tilbage i dit liv som du kan huske og frem til idag.

lægen får penge for at lave denne, derfor erdet sagsbehandler skal senden den.

lægen laver den ikke fordi du siger vedkommende skal pga. betaling.

den kan tage fra 1/2 til 2-3timer at lave.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 13:39   #6
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
Tak skal I have alle sammen for de gode råd. Min SB har allerede sendt ressourceprofilskema til mig, som jeg selv skal udfylde
GHA skema (eller heddet det 6 ha) er sendt til min læge, og jeg prøver at bestille en tid inden jul.
Med andre ord; man skal være ærlig (går jeg ud fra det gælder alle livets forhold?! ) og skrive alt, både godt og skidt? Hjælper det hvis man nævner alle de gode kurser, uddannelser osv. man har taget, eller 'hjælper' det hvis man er lidt 'dum/doven' og ikke vil skrive så meget? Grunden til at jeg spørger, umiddelbart et dumt spgs, er den; at nu skal jeg ikke søge jobs, men FtP, så derfor - hvad skal jeg skrive i min ressourceprofil?
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 14:30   #7
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Jeg ved ikke, hvad det er "fornuftigt" at skrive, men det skal naturligvis være rigtigt.

Hm, jeg får formuleret mig lidt kludret, men jeg sidder og tænker på min første ressourceprofil, hvor der nærmest udelukkende blev fokuseret på mine kompetencer i forhold til min uddannelse (som jeg ikke kunne bruge....) og personlige styrke. I den forbindelse glemte de lige at min situation var fuldstændig forandret!!

Desværre var jeg dum nok til at skrive under - dermed skrev jeg under på en fuldstændig urealistisk tilbagevenden til det normale arbejdsmarked.
Det var rigtig dumt, men jeg ville så gerne selv se alle mine forcer frem for svagheden.

Jeg læser dig indlæg, som om du er på vej mod en ftp i samarbejde med din sagsbehandler. Så mon ikke det kommer til at gå.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 16:31   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg forstå alså ikke i selv skal udfylde jeres ressourceprofil
min blev lavet sammen med anden aktør i forbindelse med arbejdsprøvning
derefter sammen med sagbehandler på kommunen
sådan at den indeholder de 12 elementer i følge denne
http://www.arbejdsevnemetode.dk/
før jeg skev under på nødt som helst

ens egen læge har ikke meget indflydelse på pension, der skal speciallægeerklæring til
har da fået afslag på pension selvom både speciallæger og egen læge skriver funktionsevne er ubetydelig
samt ingen behandlingsmuligheder og en arbejdsprøvning hvor konklusionen var de ikke kunne se mig på
arbejdsmarkedet

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-12-2010 kl. 16:39.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2010, 11:35   #9
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg forstå alså ikke i selv skal udfylde jeres ressourceprofil
min blev lavet sammen med anden aktør i forbindelse med arbejdsprøvning
derefter sammen med sagbehandler på kommunen
sådan at den indeholder de 12 elementer i følge denne
http://www.arbejdsevnemetode.dk/
før jeg skev under på nødt som helst

ens egen læge har ikke meget indflydelse på pension, der skal speciallægeerklæring til
har da fået afslag på pension selvom både speciallæger og egen læge skriver funktionsevne er ubetydelig
samt ingen behandlingsmuligheder og en arbejdsprøvning hvor konklusionen var de ikke kunne se mig på
arbejdsmarkedet
Min SB har netop sendt ressourceprofilskema til mig, så jeg selv kan udfylde det.
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2010, 11:38   #10
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solen Se meddelelser
Jeg ved ikke, hvad det er "fornuftigt" at skrive, men det skal naturligvis være rigtigt.

Hm, jeg får formuleret mig lidt kludret, men jeg sidder og tænker på min første ressourceprofil, hvor der nærmest udelukkende blev fokuseret på mine kompetencer i forhold til min uddannelse (som jeg ikke kunne bruge....) og personlige styrke. I den forbindelse glemte de lige at min situation var fuldstændig forandret!!

Desværre var jeg dum nok til at skrive under - dermed skrev jeg under på en fuldstændig urealistisk tilbagevenden til det normale arbejdsmarked.
Det var rigtig dumt, men jeg ville så gerne selv se alle mine forcer frem for svagheden.

Jeg læser dig indlæg, som om du er på vej mod en ftp i samarbejde med din sagsbehandler. Så mon ikke det kommer til at gå.
Tak for dit fyldige svar. selvfølgelig SKAL alt være rigtigt og ærligt, ellers risikerer man at blive tiltalt for snyd og bedrag. Det eneste jeg bare tænkte på er, hvor meget skal man gøre ud af disse diverse ting? Er det nok at skrive at man ikke egner sig til arb.markedet? Hvor meget skal man gå i dybde med de svar?
Og som jeg læser dit andet indlæg; så er det måske ikke just fordel at se på de positive sider udelukkende (som jeg også selv har en tendens til) men være mere realistisk? jeg er bare bange for, at mine motiver bliver misforstået og at jeg ikke skriver noget der lige frem kan skade min sag?!
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forberedende Skema?? MadsHansen1321 Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 9 12-09-2013 18:35
skema basti Alt det andet 2 31-08-2011 14:56
uge skema pippi75 Alt det andet 4 25-08-2011 10:03
SKEMA. annasen Politik og Samfund 2 06-11-2008 13:38
Fleksjobbevis - skema zuza Et godt link! 5 16-04-2008 07:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension