K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2010, 14:29   #21
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
@Halse

Nix det har jeg ikke sagt noget om; men kortere dagpenge periode, gør at disse mennesker, som jeg har taget udgangspunkt i fra min egen personlige virkelighed er langt mere motiverede for at finde arbejde.

Det andet er motiv-tolkning fra din side.

Så er det da underligt at du i førstkommende linie efter at have påpeget problemet med udlandsrejser skriver :

Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Set i det lys synes jeg det er fint at dagpengeperioden reduceres til 2 år.
Hvordan kan det tolkes anderledes?

Citat:
Oprindeligt indsendt af MrBurns Se meddelelser
Det måtte jo ramme nogen.
Eller har du måske en løsning, hvorpå DK kan spare alle de penge, der skal spares, uden at det rammer nogen som helst?
Der er kommet mange løsningsforslag her på forummet over hvordan kunne man kunne finde pengene Uden at det rammer de svage.
Bare for at nævne nogle få igen:
Skattestigninger til mellem og højindkomstgrupperne , nedskæringer på forsvar , kultur , infrastruktur etc.
Afskaffelse af rentefradraget ( løbende ) , Ophævelse af fastfrysning af ejendomsskatterne.

Sidst redigeret af halse; 25-05-2010 kl. 14:41.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:32   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen hvad hvis alle disse mennesker på dagpenge ikke kan komme i arbejde indenfor de 2 år, ryger de så på kontanthjælp?????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:44   #23
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Halse

Det kunne måske være en ide hvis du bibragte dit eget indlæg til forståelse af sammen hængen

Halse:

Citat:
Du mener altså at nyudannede i dag tager ud at rejse i over 2 år på dagpenge dimmitend-satsen. Og med den begrundelse vil du sætte dagpengeperioden ned til max 2 år?
Citat:
@Halse

Nix det har jeg ikke sagt noget om; men kortere dagpenge periode, gør at disse mennesker, som jeg har taget udgangspunkt i fra min egen personlige virkelighed er langt mere motiverede for at finde arbejde.

Det andet er motiv-tolkning fra din side.
Selve det at de tager ud og rejse på fornøjelses rejse (og det gør de) udgør et problem om det er 2 år eller 2 måneder

@helenekr + halsa

2 år under (de) givne forudsætninger stadig lang tid:

Superhoax
Citat:
Hvis man 1. er forsikret ledig (hvilket vil sige man typisk har forsikret sig i min 1 år).
2 kommer fra beskæftigelse (giver sig selv i forhold til punkt 1)
3 ikke har problemer i forhold til ledighed (giver tilnærmelsesvis sig selv i forhold til punkt 1, man kan dog godt have begrænsninger og være tilknyttet det ordinære arbejdsmarked),

Så er 2 år+ (mange har en fratrædelses ordning ved afskedigelse) efter min mening faktisk lang tid til at finde beskæftigelse.
Citat:

@ Hejdien ked af det med din bror Håber dog stadig udgangspunkter er, at hvis man er syg, skal man sygedagpenge, der ikke berøreres eller, hvis det er varrigt pension.

At systemet så ikke virker på den front, og at systemet aldrig har virket når det kom til pension og sygedagpenge det er en anden sag, men som jeg ser det, har det ikke noget med de ordinære dagpenge at gøre.

Derfor kan jeg ikke se det skadelige i en dagpengereform som for nærværende.
Men ja de ryger på kontanthjælp eller ingenting. Det gælder jo også efter 4 år eller 7 og jo længere tid; man har været væk fra arbejdsmarkedet des mindre sandsynligt, er det at man kommer tilbage igen.

Sidst redigeret af superhoax; 25-05-2010 kl. 14:47.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:47   #24
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg vil ikk have skyld for at væer associal,jeg mener bare ,nogle betaler for at være forsikrede ,og nu er det så kun 2år de er forsikrede for samme pris- og hvis det skal være så dyrt ,hver månede i årevis,så kan det betale sig at lægge pengene til side til de dårlige tider..det var bare det jeg mente...

a-kassen er jo kun for medlemmer der er ad ikk noget social i det ..ren selvforsikring
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:49   #25
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Og hvad så hvis dem på dagpenge tager ud på "fornøjelses rejse". Hvorfor have så ondt i røven over det?
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:56   #26
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@bib det strider lidt mod et rådighedskrav og meningen med at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

@C.L.E.O Undskyld, hvis jeg var et lidt hård i filten, på lange stræk kan jeg godt følge dig

Der, hvor vandende skiller, er bare at du forudsætte at man skal være/ er arbejdsløs i over 2 år. Ellers kan det jo lige så godt betale sig at være forsikret i dag som i morgen.

Jeg har selv argumenteret for at mange højtuddannede burde have frihed til (med de risici det indbærer) at få sat deres dagpenge periode ned til eg. 1 år mod at få højere ydelse

Hvis man oppebærer en månedsløn på 60 til 80k før skat og man har sat sine udgifter derefter, så er dagpengesatsen immervæk ikke særlig høj.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:01   #27
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
@Halse


Selve det at de tager ud og rejse på fornøjelses rejse (og det gør de) udgør et problem om det er 2 år eller 2 måneder
2 år ( mon dog )
Iøvrigt ændrer denne dagpengereform ikke ved det "problem".
Derfor er dette argument helt ude i skoven , hvad jeg også påpegede i mit foregående indlæg.

Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Og hvad så hvis dem på dagpenge tager ud på "fornøjelses rejse". Hvorfor have så ondt i røven over det?
Du har helt ret adbib. Det udgør overhovedet ikke noget problem.
Iøvigt må dagpengemodtagere godt holde ferie 5 uger om året i udlandet.
99,9% overskrider ikke de 5 uger , da det mere eller mindre er umuligt p.g.a. aktivering og kontrol , med mindre du får en til at udgive sig for at være dig i aktiveringforløbet.
Derudover er økonomien på dagpenge slet ikke til at man kan holde ferie i udlandet i hele og halve år . Det en gang eklatant højrefløjssludder.

Sidst redigeret af halse; 25-05-2010 kl. 15:03.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:05   #28
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
@Helenekr,det har jeg også tænkt på,der vil nogle som ryger på kontanthjælp,hvis dagpengeperioden forkortes,ned til 2 år...

der er folk som er gift,som så ikke kan få hjælp,det heller ikke alle som er i forbund...
det er bestemt ikke i orden,at dagpengeperioden forkortes...

synes ikke folk skulle straffes på den konto,det er ikke deres skyld,der ingen job er...

det altid altid de svage i samfundet som rammes,synes de rige som fik skattelettelser,de skulle smage den kage i stedet,det en ommer...

der skulle ikke have været skattelettelser,men sygehuse,plejehjem,skoler,børnehaver osv. skulle holdes igang for de penge...

bare lige strøg tanker fra mig her...

Sidst redigeret af anetta; 25-05-2010 kl. 15:09.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:07   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen hvad hvis alle disse mennesker på dagpenge ikke kan komme i arbejde indenfor de 2 år, ryger de så på kontanthjælp?????
Det kan vist besvares meget kort og enkelt: JA
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:11   #30
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det blev et loft at man kun kan trække op til 3000 kroner fra i fagforening at den bliver kortere siger experter der er gode ting i så som arbejde og de er experter det er vi ikke så længer er den ikke oog ja dem der bare vil side hjemme intet lave skal virkeligt vågne op ja dem er der nogen af men rammer så desvære alle.jeg syntes det er helt ok dagpenge forkortes så har du 2 til at fidne arbejde så man kan ikke fede den af længer

Citat:
det altid altid de svage i samfundet som rammes,synes de rige som fik skattelettelser,de skulle smage den kage i stedet,det en ommer..
de svage sådan har det være i de sidste 50 år eller vhro langt tid det nu er tja dem der betaler meget i skat betaler mere end den på kontanthjælp

Sidst redigeret af superkok; 25-05-2010 kl. 15:13.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
politikerne alligevel ikke ned i løn? sane Politik og Samfund 15 19-08-2010 12:23
Hvis man ikke kan klare sit fleksjob, alligevel? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 4 14-01-2010 14:24
Først indstilling til førtidspension fra Jobcenter og så ikke alligevel?? afrodite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 64 20-09-2008 03:19
Flytte men alligevel ikke? mimse Dit og Dat 4 05-05-2008 20:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension